BACK TO
TOP

START A PROJECT

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Τρίτη, 21 Σεπτέμβριος 2021

Content Marketing: Τι είναι & πως λειτουργεί

Τι είναι το content marketing

«Content is King»

Τάδε έφη Bill Gates το μακρινό 1996 και πιο «μέσα» δε θα μπορούσε να έχει πέσει!

Πάνω στη φράση αυτή, που στα ελληνικά μεταφράζεται ως «το Περιεχόμενο είναι ο Βασιλιάς», στηρίζεται σήμερα ένα μεγάλο μέρος κάθε digital marketing στρατηγικής – αυτό του content marketing, δηλαδή του μάρκετινγκ περιεχομένου.

Σε αυτόν τον αναλυτικό οδηγό για το content marketing θα καλύψουμε τα παρακάτω:

  • Τι είναι το content marketing
  • Στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου
  • Παραδείγματα content marketing
  • Πλεονεκτήματα μάρκετινγκ περιεχομένου

Ας ξεκινήσουμε βήμα-βήμα!

Content marketing: Τι είναι;

Σύμφωνα με το Content Marketing Institute, το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι «Μια στρατηγική προσέγγιση μάρκετινγκ που εστιάζει στη δημιουργία και τη διανομή πολύτιμου, σχετικού και συνεπούς περιεχομένου για να προσελκύσει και να διατηρήσει ένα σαφώς καθορισμένο κοινό».

Τι σημαίνει ακριβώς, όμως, κάθε λέξη σε αυτόν τον ορισμό και πώς μας επηρεάζει;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:

  • Πρέπει να δημιουργούμε περιεχόμενο

Η πρώτη λέξη-κλειδί στο content marketing είναι η δημιουργία. Δημιουργία περιεχομένου έχουμε κάθε φορά που γράφουμε ένα άρθρο στο blog μας, όταν «ανεβάζουμε» κάποιο βίντεο στη σελίδα μας, όταν δημιουργούμε ένα podcast και πολλά πολλά άλλα.

Η λίστα αυτή δεν τελειώνει ποτέ!

  • Πρέπει να διανέμουμε το περιεχόμενο που δημιουργούμε

Η δημιουργία περιεχομένου από μόνη της δεν είναι αρκετή. Αν κανείς δε δει/ακούσει/διαβάσει αυτό που δημιουργήσαμε, τότε ποιο το νόημα; Η διανομή περιεχομένου, λοιπόν, είναι πάρα πολύ σημαντική και κάθε μέσο πρέπει να διαλέγεται στρατηγικά και όχι ελαφρά τη καρδία!

Fact: Πολλές φορές μόνο το blog του site μας δεν αρκεί!

  • Το περιεχόμενο που δημιουργούμε πρέπει να είναι πολύτιμο

Δεν είναι λίγες οι φορές που μπορεί να παρασυρθούμε και στον βωμό της συνεχούς δημιουργίας να παράξουμε χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο. Κάτι τέτοιο, όμως, μόνο αρνητικό αντίκτυπο μπορεί να έχει.

Το «content marketing» που δεν προσφέρει κάτι στο κοινό μας – ούτε το ενδιαφέρει, ούτε το πληροφορεί, ούτε το διασκεδάζει – μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό.

  • Το περιεχόμενο που δημιουργούμε πρέπει να είναι σχετικό

Αν το content έχει αξία, αλλά δεν έχει σχέση με το αντικείμενο της επιχείρησής μας, τότε και πάλι ίσως είναι καλύτερα να το αποφύγουμε.

  • Το περιεχόμενο που δημιουργούμε πρέπει να είναι συνεπές

Για να δούμε αποτελέσματα από τη στρατηγική content marketing που ακολουθούμε, θα πρέπει να είμαστε συνεπείς και να δημιουργούμε με συγκεκριμένη συχνότητα – όχι όποτε θέλουμε!

Tip: Η ανάρτηση τουλάχιστον ενός άρθρου το μήνα κρίνεται απαραίτητη, ενώ σε πολλές περιπτώσεις μπορεί και να μην είναι αρκετή, ειδικά αν ο ανταγωνισμός μας είναι πιο… δημιουργικός.

 

Διάβασε επίσης: 7+1 τρόποι που το blogging θα βοηθήσει το eshop σου

 

Content marketing strategy

Το content strategy κάθε εταιρείας θα πρέπει να είναι διαφορετικό και να απαρτίζεται από διάφορα είδη περιεχομένου.

 Αύξηση επισκεψιμότητας μέσω content marketing

Για το λόγο αυτό, είναι πολύ σημαντικό να λάβουμε υπόψη όλες τις επιμέρους παραμέτρους προτού καταλήξουμε σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική, όπως για παράδειγμα:

  • το αντικείμενο της εταιρείας
  • τους στόχους που θέλουμε να πετύχουμε
  • το κοινό που στοχεύουμε

Μόνο αν ορίσουμε το κοινό-στόχο, και δούμε σε ποιο σημείο του αγοραστικού ταξιδιού βρίσκεται (Ενημερώνεται; Συγκρίνει; Είναι έτοιμο να αγοράσει;) θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε κατάλληλο περιεχόμενο με αποτελέσματα!

Στην 3ds, διαθέτοντας εξειδικευμένα τμήματα SEO & Content Marketing, θα σε βοηθήσουμε να δημιουργήσεις και να εμπλουτίσεις το περιεχόμενο του website σου. 

 

Τα καλύτερα content marketing παραδείγματα

Μερικά συνηθισμένα παραδείγματα content marketing που χρησιμοποιούνται κατά κόρον σήμερα είναι τα παρακάτω:

  • Άρθρα - Blogging

Όταν content & SEO πάνε μαζί, τότε πρόκειται για μια κατάσταση win-win που μπορεί να μας οδηγήσει μέχρι την πρώτη σελίδα του Google! Αναρτώντας ένα άρθρο το μήνα στο blog του site μας, βάζουμε το πρώτο λιθαράκι για να χτίσουμε την αναγνωρισιμότητά μας μακροπρόθεσμα. 

  • Infographics

Οι εικόνες από μόνες τους είναι πολύ δυνατό χαρτί, αλλά όταν μπλέκονται και στατιστικά στο μίγμα, η απήχησή τους μεγαλώνει. Τα infographics είναι ιδιαιτέρως αγαπητά, γιατί παρουσιάζουν μεγάλο όγκο πληροφορίας με εύχρηστο τρόπο, έτοιμο να «καταναλωθεί» - δώστε τους μια ευκαιρία!

  • Case Studies

Τα case studies ανήκουν στα «δυνατά» είδη content. Αξιοποιώντας υπάρχοντα παραδείγματα της δουλειάς μας, μπορούμε να μιλήσουμε για την εταιρεία, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας και να «αποδείξουμε», κατά κάποιον τρόπο, όσα υποσχόμαστε.

  • Videos

Η δημιουργία περιεχομένου βίντεο έχει φανατικούς υποστηρικτές. Αρκεί κανείς να αναλογιστεί όλους τους content creators εκεί έξω και την απίστευτη απήχηση του YouTube, για να πειστεί και να δώσει μια ευκαιρία στην παραγωγή video περιεχομένου για την επιχείρησή του.

  • eBooks

Τα eBooks προσφέρουν συνήθως μεγάλη αξία στους πελάτες μιας επιχείρησης. Αν, δε, χρησιμοποιηθούν και ως lead magnets, δηλαδή αν κάποιος δυνητικός πελάτης μας χρειαστεί να κάνει εγγραφή με το email του για να τα «κατεβάσει», εμείς βγαίνουμε διπλά κερδισμένοι!

  • Podcasts

Με ένα κοινό που συνεχώς μεγαλώνει, τα podcasts αξίζουν την προσοχή μας. Απαντώντας σε συχνές ερωτήσεις ή συνομιλώντας με κάποιον καλεσμένο που είναι αυθεντία στο χώρο μας, αυξάνουμε την αξιοπιστία μας!

  • Social media

Η δημιουργία περιεχομένου στα social media είναι ίσως η πιο διαδεδομένη, και αυτή με τις περισσότερες πιθανότητες να γίνει viral. Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα που ένα απλό Tik Tok video έχει οδηγήσει ολόκληρες εταιρείες σε έκρηξη awareness και πωλήσεων!

Αυτοί είναι λίγοι μόνο από τους τρόπους που μπορούμε να αξιοποιήσουμε για μια ολοκληρωμένη στρατηγική content marketing.

 Πλεονεκτήματα του μάρκετινγκ περιεχομένου

Πλεονεκτήματα μάρκετινγκ περιεχομένου

Τα πλεονεκτήματα του μάρκετινγκ περιεχομένου είναι πολλά, αλλά για να κερδίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα από το συγκεκριμένο marketing strategy, πρέπει πρώτα να ορίσουμε ξεκάθαρους στόχους και να βρούμε σε ποιο σημείο του αγοραστικού «ταξιδιού» βρίσκονται οι πελάτες μας, για να τους «σερβίρουμε» το κατάλληλο περιεχόμενο.

Για να δούμε, λοιπόν, τα σημαντικότερα οφέλη του content marketing:

  1. Αύξηση αναγνωρισιμότητας

Το σημαντικότερο, ίσως, πλεονέκτημα του μάρκετινγκ περιεχομένου είναι η αύξηση του awareness. Όσο πιο συχνά αναρτούμε περιεχόμενο, τόσο αυξάνουμε την αναγνωρισιμότητα της εταιρείας μας.

  1. Αύξηση αξιοπιστίας

Όταν παρουσιάζουμε τον εαυτό μας ως αυθεντία μέσα από podcasts ή βίντεο, και με πραγματικά παραδείγματα, όπως κριτικές και case studies, αποδεικνύουμε τα αποτελέσματα που προσφέρουμε, είναι πολύ πιθανό να πείσουμε και τους δυνητικούς μας πελάτες!

  1. Αύξηση επισκεψιμότητας

Ειδικά αν συνδυάσουμε content & SEO, τότε σίγουρα θα κερδίσουμε κλικ και ίσως καταφέρουμε να βγούμε στα πρώτα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης αν αναρτούμε ποιοτικό περιεχόμενο, συστηματικά.

 Content marketing

  1. Αύξηση πωλήσεων

Αν όλα τα παραπάνω γίνουν σωστά, τότε φτάνουμε και στην ουσία κάθε marketing strategy: την αύξηση των πωλήσεων! Όπως είναι λογικό, κάθε ενέργεια marketing εκεί αποσκοπεί, κι αν το content marketing γίνει σωστά, τα κέρδη δεν θα αργήσουν να έρθουν!

Έχεις ακόμα απορίες;

Είναι λογικό.

Ακόμα κι αν όλα αυτά είναι απολύτως κατανοητά στη θεωρία, στην πράξη μπορεί να μην έχεις τα μέσα ή το χρόνο να τα φέρεις εις πέρας.

Όπως είπαμε, η δημιουργία περιεχομένου πρέπει να είναι συστηματική και μια ολοκληρωμένη content marketing strategy για να αποφέρει αποτελέσματα πρέπει να ακολουθεί πιστά τους κανόνες.

Ένας αξιόπιστος συνεργάτης με χρόνια εμπειρίας στο content marketing, όπως η 3ds, μπορεί να σε βοηθήσει να ξεπεράσεις κάθε εμπόδιο!

Στη 3ds ακολουθούμε συγκεκριμένα βήματα κάθε φορά που ξεκινάμε μια καινούρια καμπάνια content marketing:

  1. Θέτουμε στόχους – τι θέλουμε να πετύχουμε;
  2. Βρίσκουμε τα κατάλληλα κανάλια – πού θα διανείμουμε το περιεχόμενο;
  3. Αποφασίζουμε τι περιεχόμενο χρειαζόμαστε – blog ή κάτι άλλο;
  4. Ορίζουμε το budget – πόσα χρήματα χρειάζονται για την επίτευξη του στόχου;
  5. Δημιουργούμε το περιεχόμενο – το πιο σημαντικό βήμα!
  6. Αναλύουμε & μετράμε τα αποτελέσματα – σύμφωνα με τους δείκτες απόδοσης που έχουμε θέσει.

Το μάρκετινγκ περιεχομένου θέλει δουλειά και στην 3ds ξέρουμε τι χρειάζεται.

Επικοινώνησε σήμερα μαζί μας για να ορίσουμε την content marketing στρατηγική σου!

 

Επιδότηση ΕΣΠΑ