Scroll to top

BACK TO
TOP

START A PROJECT

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Τετάρτη, 04 Οκτώβριος 2023

Blogging – τι είναι και πώς μπορεί να βοηθήσει το eshop σου;

Blogging – τι είναι και πώς μπορεί να βοηθήσει το eshop σου;

Για τους… παλιούς του internet, το blogging ήταν ένας μοναδικός τρόπος έκφρασης.

Τα blogs, γνωστά στα ελληνικά ως «ιστολόγια», άρχισαν να έχουν μεγάλη απήχηση και στη χώρα μας από το 2005 και μετά, ενώ οι bloggers είχαν πολλά να πουν: για τη μόδα, την πολιτική, τα ταξίδια και χίλια δυο άλλα θέματα.

Σήμερα, όμως, το blogging έχει αλλάξει σχεδόν ολοκληρωτικά.

Πλέον, δεν αποτελεί το προσωπικό «ημερολόγιο» ενός ανθρώπου, αλλά έναν τρόπο που χρησιμοποιούν ακόμα και οι πιο μεγάλες εταιρείες του κόσμου για να προσελκύσουν το κοινό τους.

Όσο οι χρήστες χρησιμοποιούν το Google για να ενημερωθούν, να ψάξουν πληροφορίες και λύσεις για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν, να διασκεδάσουν ή να μάθουν κάτι νέο, η ανάγκη για ποιοτικό περιεχόμενο και blogging όχι μόνο θα παραμένει, αλλά θα αυξάνεται, με τη σχέση SEO και blog να παραμένει ακλόνητη.

Αν θέλεις να μάθεις τι είναι blog σήμερα, ποια η σχέση του με το SEO, αλλά και γιατί είναι τόσο απαραίτητο στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, συνέχισε να διαβάζεις.

Όσα έχουμε να πούμε, θα σε ενδιαφέρουν πολύ!

 

Blogging – τι είναι ακριβώς και ποια η χρήση του σήμερα;

Με τον όρο blogging αναφερόμαστε στην τακτική δημιουργία και δημοσίευση γραπτού περιεχομένου σε μια ιστοσελίδα, συνήθως με τη μορφή άρθρου ή ανάρτησης (post).

Αυτά τα άρθρα, γνωστά και ως blog posts, μπορούν να καλύψουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, προσφέροντας ενημερωτικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο, απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις, κριτικές προϊόντων και πολλά άλλα.

Όπως ήδη αναφέραμε, τα blogs δεν χρησιμοποιούνται τόσο πολύ σήμερα ως πλατφόρμες προσωπικής έκφρασης, αλλά ως μέσα αλληλεπίδρασης μεταξύ μιας επιχείρησης και του κοινού της ώστε να αυξηθεί η επισκεψιμότητα στην εκάστοτε ιστοσελίδα.

Ειδικά όταν πρόκειται για το ηλεκτρονικό εμπόριο, το blogging μπορεί να είναι μια πολύτιμη στρατηγική μάρκετινγκ με πολλά πιθανά οφέλη.

Τώρα που ξέρεις τι είναι τα blogs, ας αναφερθούμε στα πλεονεκτήματα του blogging πιο αναλυτικά.

 

Πλεονέκτημα #1: Ενίσχυση της SEO στρατηγικής

Οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google δίνουν προτεραιότητα σε ιστοσελίδες που παράγουν συνεχώς φρέσκο, υψηλής ποιότητας περιεχόμενο.

Με τη χρήση των κατάλληλων keywords (λέξεις-κλειδιά) μπορούμε να δημιουργήσουμε περιεχόμενο που πραγματικά ενδιαφέρει το κοινό μας. Κατανοούμε, δηλαδή, τι ψάχνει και γιατί, και δημιουργούμε χρήσιμο και ποιοτικό περιεχόμενο με τη μορφή blog post για να καλύψουμε ακριβώς τις ανάγκες του.

Με αυτό τον τρόπο, κάθε άρθρο μπορεί να εμφανιστεί πιο εύκολα στις μηχανές αναζήτησης και να οδηγήσει έναν χρήστη αρχικά στο blog και μετέπειτα στο eshop μας.

Παράλληλα, ένα blog μπορεί να ενισχύσει περαιτέρω τη SEO στρατηγική μιας επιχείρησης με τη δημιουργία εσωτερικών links από τα άρθρα προς τις κατηγορίες των προϊόντων, ένα βασικό χαρακτηριστικό του καλού SEO.

 

Το χρήσιμο περιεχόμενο blogging ενισχύει την στρατηγική seo

 

Διάβασε αναλυτικά: Τι είναι το SEO (Search Engine Optimization);

 

Πλεονέκτημα #2: Ανάδειξη της αξιοπιστίας και της εξειδίκευσης μιας εταιρείας

Για μια επιχείρηση είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μπορεί να προβάλει όχι μόνο εικόνες και περιγραφές των προϊόντων της, αλλά και τη γνώση που διαθέτει γύρω από αυτά, την εξειδίκευσή της.

Όταν παρέχεις χρήσιμες πληροφορίες, απαντάς σε ερωτήσεις και επιδεικνύεις την τεχνογνωσία σου στον τομέα, οι πελάτες είναι πιο πιθανό να εμπιστευτούν την επιχείρησή σου.

Ακόμη, οι αναρτήσεις του blog μπορούν να περιέχουν συμβουλές, tutorials, πιθανές συνεντεύξεις και πρόσφατες ειδήσεις του κλάδου. Η καθιέρωση μιας εταιρείας ως Αuthority στον τομέα της είναι ένας πολύ καλός τρόπος να αποκτήσει την εμπιστοσύνη των υπαρχόντων αλλά και δυνητικών πελατών.

Το blogging, μάλιστα, δεν βοηθάει μόνο τον χρήστη, αλλά και την ίδια την Google να μας αξιολογήσει θετικότερα.

 

το topical authority είναι μια στρατηγική seo

 

Pro tip: Είτε προτιμάς να γράφεις εσύ ο ίδιος τα άρθρα του blog σου, είτε σκοπεύεις να αναθέσεις τη συγγραφή τους σε κάποιον copywriter, μην ξεχνάς ότι κανείς δεν ξέρει την επιχείρησή σου και τον κλάδο καλύτερα από σένα – εσύ είσαι ο Subject Matter Expert (SME), ο ειδικός που θα κατευθύνει τον εκάστοτε content writer να αναδείξει τα πλεονεκτήματα της εταιρείας σου!

Παράδειγμα:

Ας υποθέσουμε ότι έχεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με γυναικεία παπούτσια. Διαθέτεις μεγάλη ποικιλία, εύχρηστο eshop, ανταγωνιστικές τιμές – όπως και εκατοντάδες άλλα eshop στην Ελλάδα.

Πώς διαφοροποιείσαι, λοιπόν;

Αν αναρτάς τακτικά blog posts σχετικά με τις τάσεις τις μόδας, αγαπημένους συνδυασμούς, ιδέες για outfit, tips κ.λπ., σημαίνει ότι καλύπτεις το θέμα «γυναικεία παπούτσια» σε βάθος.

Έτσι, όχι μόνο καλύπτεις κάθε ανάγκη του κοινού σου (είτε ψάχνει να αγοράσει, είτε να βρει ιδέες και πληροφορίες) αλλά και την ίδια την Google, που καταλαβαίνει ότι έχεις πραγματική εξειδίκευση στο θέμα.

 

Μάθε περισσότερα: Content Marketing: Τι είναι & πώς λειτουργεί;

 

Πλεονέκτημα #3: Προώθηση προϊόντων και αύξηση πωλήσεων

Αν και ο πρωταρχικός σκοπός του blogging δεν είναι οι άμεσες πωλήσεις, μπορείς να προωθήσεις διακριτικά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου στις αναρτήσεις σου.

Και έχε το πάντα αυτό στο μυαλό σου: διαφορετικά πράγματα θα γκουγκλάρει ο χρήστης που ψάχνει να αγοράσει και άλλα αυτός που ψάχνει να ενημερωθεί ή να βρει μια λύση στο πρόβλημά του – μιλάμε για διαφορετικά στάδια του customer journey.

To περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου πρέπει να ανταποκρίνεται στο search intent κάθε χρήστη, και να «σερβίρει» το ανάλογο περιεχόμενο σε κάθε αναζήτηση.

Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, μπορείς και πρέπει να ενσωματώνεις διακριτικά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου στο blogging ώστε να μεταφέρεις τον χρήστη στο επόμενο στάδιο του αγοραστικού του ταξιδιού!

Μην ξεχνάς ότι με μία ολοκληρωμένη marketing στρατηγική που περιλαμβάνει και Google Ads κερδίζεις όπως και να ’χει: μπορείς να «κυνηγάς» όσους επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα σου με μια remarketing καμπάνια.

 

χρησιμότητα seo blogs

 

Πλεονέκτημα #4: Εκτενέστερη προβολή ανακοινώσεων

Το συστηματικό blogging δεν φέρνει μόνο πωλήσεις. Φέρνει και αναγνωρισιμότητα!

Μία πολύ καλή πρακτική είναι να «χωρίσεις» το blog του eshop σου σε δύο μέρη: το ένα θα εκτελεί τον σκοπό του SEO και της εξειδίκευσης που είδαμε έως τώρα και το άλλο θα ενημερώνει το κοινό σου για όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην επιχείρησή σου και τον κλάδο γενικά.

Ένα blog στο eshop σου μπορεί να είναι ο καλύτερος χώρος για να επικοινωνείς νέα και ανακοινώσεις, κάτι που στον χώρο των B2B eshop ειδικά μπορεί να είναι πολύ σημαντικό, αφού με αυτόν τον τρόπο μπορείς να προβάλεις νέες συνεργασίες, συμμετοχές σε κλαδικές εκθέσεις κ.ο.κ.

 

Μπορεί να σε ενδιαφέρει: Β2Β marketing – Όλα όσα θα ήθελες να μάθεις για μια αποτελεσματική στρατηγική

 

demand gen report έρευνα σε b2b επιχειρήσεις

 

Πλεονέκτημα #5: Δημιουργία κοινότητας γύρω από το περιεχόμενό σου

Η δημιουργία ενός blog και ο εμπλουτισμός του με χρήσιμο και ποιοτικό περιεχόμενο μπορεί να προσελκύσει αρκετούς χρήστες.

Για να μπορέσεις να ενισχύσεις την παραμονή τους αλλά και την πιθανή επιστροφή τους, θα πρέπει να ενθαρρύνεις την αλληλεπίδραση στις δημοσιεύσεις με σχόλια ή ακόμα και με κοινοποίηση στα social media.

Έτσι, αυξάνεις τη δυνατότητα να αναπτυχθεί μια κοινότητα αναγνωστών γύρω από το περιεχόμενό σου που μπορείς να χρησιμοποιήσεις προς όφελός σου!

Αυτό το ήξερες; Είναι αμέτρητες οι περιπτώσεις παγκοσμίως όπου ένας blogger μετατράπηκε σε influencer ή/και thought leader, χρησιμοποίησε την πλατφόρμα του για να «χτίσει» το δικό του community και έβγαλε χρήματα ως ειδικός σε έναν τομέα, με προσκλήσεις σε συνέδρια, τρομερή παρουσία στα social media και πολλά άλλα!

 

Πλεονέκτημα #6: Συμβολή στο Social Media Marketing πλάνο σου

Σκέψου το εξής: Ανάρτησες ποτέ εσύ ο ίδιος/η ίδια ή κάποιος γνωστός σου ένα προϊόν στο Facebook ή το Instagram;

Δεν μιλάμε, φυσικά, για influencers που πληρώνονται για να κάνουν αυτό ακριβώς, αλλά για τον άμεσο κύκλο σου!

Μάλλον όχι, σωστά; Αντιθέτως, οι χρήστες μοιράζονται περιεχόμενο όπως άρθρα και ενημερώσεις! Μάλιστα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της SocialMediaToday, το 77% των χρηστών του διαδικτύου διαβάζει blogs!

Σε περίπτωση που στοχεύσεις στη δημιουργία περιεχομένου για το blog σου, με πληροφορίες που ενδιαφέρουν το κοινό σου, μπορείς να το ενσωματώσεις στο social media marketing πλάνο σου.

Έτσι θα εμπλουτίσεις τις δημοσιεύσεις σου, τις οποίες θα μπορούν να αναδημοσιεύσουν και άλλοι χρήστες, με αποτέλεσμα κάποιοι από αυτούς να οδηγηθούν μέχρι και στο eshop σου!

Αυτό το ήξερες; Το λεγόμενο “repurposing” δηλαδή το να επαναχρησιμοποιείς το περιεχόμενό σου με διαφορετικούς τρόπους θα σου γλιτώσει πολύ κόπο και χρόνο – ένα blog post μπορεί να γίνει thread στο Twitter (συγνώμη, στο X εννοούμε), καρουζέλ στο LinkedIn και σύντομο βιντεάκι στο TikTok!

 

τα blog posts μπορούν να δημοσιευθούν και στα social media

 

Μάθε περισσότερα: Προώθηση Ιστοσελίδων: Πώς να αυξήσω την επισκεψιμότητα του site;

 

Πλεονέκτημα #7: Διεύρυνση του email marketing list

Το blog αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο για να αυξήσεις τον αριθμό των εγγεγραμμένων χρηστών σου.

Δεδομένου ότι το περιεχόμενο του blog σου έχει καταφέρει να προσελκύσει έναν αριθμό σταθερών αναγνωστών, έχεις τις βάσεις να τους μετατρέψεις και σε δυνητικούς πελάτες.

Σε περίπτωση που το περιεχόμενο των δημοσιεύσεων του blog σου τραβήξει το ενδιαφέρον του χρήστη, θα επιχειρήσει να εγγραφεί στην email λίστα σου έτσι ώστε να δέχεται ενημερωτικά emails σχετικά με νέα άρθρα και προσφορές.

Συνεπώς, έτσι διατηρείς επαφή με έναν πελάτη σου και αυξάνεις τις πιθανότητες να προχωρήσει σε μια αγορά στο μέλλον.

Μάθε περισσότερα: Πλήρης οδηγός email marketing – τι είναι, πώς λειτουργεί και γιατί το χρειάζεσαι;

 

Πλεονέκτημα #8: Ενίσχυση του branding

Μπορεί να διαθέτεις ένα eshop με προϊόντα κορυφαίας ποιότητας, εάν όμως δεν καταφέρεις να δημιουργήσεις ένα ισχυρό αίσθημα εμπιστοσύνης στο brand σου, ελάχιστοι χρήστες θα πραγματοποιήσουν επαναλαμβανόμενες αγορές σε αυτό.

Η ύπαρξη blog μέσα στο eshop σου μπορεί να ενισχύσει και να βελτιώσει την εικόνα του, βοηθώντας στην ενίσχυση του brand σου.

Με τη χρήση ενός παρόμοιου στιλ γλώσσας, συνδυασμού χρωμάτων και μοτίβων σε κάθε δημοσίευση, επιτυγχάνεται η σύνδεση ενός eshop και μιας επιχείρησης με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.

Έτσι, δημιουργείται μια συναισθηματική σχέση με τους χρήστες και πιθανούς πελάτες που μεταφράζεται σε επιτυχημένο branding.

 

Πλεονέκτημα #9: Αποτελεί το φθηνότερο εργαλείο marketing

Ανεξαρτήτως του μεγέθους του budget μιας εταιρείας, ένα blog μπορεί να συμβάλει αποτελεσματικά στο growth της.

Ένα ελκυστικό περιεχόμενο μπορεί να κοινοποιηθεί δωρεάν στα social media ή ακόμα και να προωθηθεί με πληρωμή για να ενισχυθεί μια συνεχής ροή επισκεψιμότητας στο blog σου.

Επιπλέον, ορισμένες αναρτήσεις δε θα χάσουν την αξία τους για τις μηχανές αναζήτησης ακόμη και μετά από μήνες, διατηρώντας τη θέση κατάταξης και συνεχίζοντας έτσι να προσελκύουν νέους επισκέπτες!

Τώρα που ξέρεις τι είναι τα blogs και ποια τα οφέλη του blogging για την επιχείρησή σου, ας δούμε και πώς να το αξιοποιήσεις αποτελεσματικά για το eshop σου μέσα από μερικές απλές συμβουλές.

 

facts που ισχύουν σχετικά με το blogging σύμφωνα με έρευνες

 

4+1 tips για να αξιοποιήσεις το SEO blog της επιχείρησής σου

Για να μπορέσει το blogging να σου αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, δεν αρκεί να «ποστάρεις» ένα άρθρο όποτε θυμάσαι! Χρειάζεται συστηματική δουλειά για να επωφεληθείς πραγματικά από το blog του eshop σου, αλλά αν ακολουθήσεις τις παρακάτω συμβουλές, θα είσαι ένα βήμα πιο κοντά στην επιτυχία.

 

Σχεδίασε τη στρατηγική σου

Μην αφήνεις τίποτα στην τύχη!

Ανάπτυξε μια στρατηγική περιεχομένου που να ευθυγραμμίζεται με τα ενδιαφέροντα του κοινού-στόχου αλλά και με τους δικούς σου επιχειρηματικούς στόχους. Συνεργάσου με ένα SEO agency για τη δημιουργία ενός topical map που θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τι περιεχόμενο πρέπει να αναρτάς και με τι ρυθμό.

Μείνε συνεπής

Δημοσίευσε αναρτήσεις τακτικά για να διατηρήσεις το κοινό σου αφοσιωμένο και να βελτιώσεις τις προσπάθειές σου στο SEO.

Προτίμησε την ποιότητα από την ποσότητα

Εστίασε στην παραγωγή περιεχομένου υψηλής ποιότητας, που στηρίζεται σε έρευνα και παρέχει πραγματική αξία στους αναγνώστες σου.

Μην αμελήσεις την προώθηση του blog σου 

Μοιράσου τα άρθρα της ιστοσελίδας σου σε διάφορα κανάλια, συμπεριλαμβανομένων των social media, του email marketing κ.α.

Μέτρα και ανάλυσε

Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το Google Analytics και το Google Search Console για να παρακολουθείς την απόδοση του περιεχομένου σου και να προσαρμόζεις τη στρατηγική σου με βάση τα δεδομένα.

 

Τελικά, αξίζει να επενδύσω στο blogging

Μα φυσικά! Σύμφωνα, μάλιστα, με έρευνα της Orbit Media, το ποσοστό των ερωτηθέντων που απάντησε πως το blogging φέρνει αποτελέσματα ανέρχεται σε 80%!

Το blog μπορεί να γίνει ένα ισχυρό εργαλείο στα χέρια κάθε επαγγελματία, ένα εργαλείο που θα συμπληρώσει το ηλεκτρονικό του κατάστημα αυξάνοντας την επισκεψιμότητα, βελτιώνοντας το SEO, χτίζοντας εμπιστοσύνη και βοηθώντας στην αλληλεπίδραση με το κοινό-στόχο.

Αν γίνει αποτελεσματικά, το blogging μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη και την επιτυχία και της δικής σου επιχείρησης online.

Η 3ds, διαθέτοντας εξειδικευμένα τμήματα SEO και Content Marketing, θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις και να εμπλουτίσεις το blog σου για να ενισχύσεις το brand και την ψηφιακή παρουσία του eshop σου!

Επικοινώνησε σήμερα μαζί μας και η ομάδα μας θα σε βοηθήσει να απογειώσεις την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου άμεσα!

Επιδότηση ΕΣΠΑ
ESPA