Προώθηση Ιστοσελίδων: Πώς να αυξήσω την επισκεψιμότητα του site;

Έκανες το πρώτο βήμα και αποφάσισες να δημιουργήσεις τη δική σου ιστοσελίδα.
Well done!
Αλλά η σκληρή δουλειά δεν σταματά εκεί. Μόλις η ιστοσελίδα σου είναι έτοιμη και λειτουργική, πρέπει να σκεφτείς πώς να την προωθήσεις και να αυξήσεις την επισκεψιμότητα.
Σίγουρα θα έχεις διαβάσει τίτλους όπως:
«Εγγυημένα αποτελέσματα»
«Πρώτη θέση στο Google σε 1 μήνα»
«Προώθηση ιστοσελίδας με 150 ευρώ»
Ένα είναι σίγουρο! Η προώθηση ιστοσελίδων δε γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη.
Η έρευνα και η στρατηγική είναι απαραίτητες για να φτάσει ένα site στην κορυφή και απαιτούν γνώσεις σε κάθε δυνατό κλάδο: το design, το development και το digital marketing πρέπει να δουλέψουν μαζί για να καταφέρει μια ιστοσελίδα σήμερα να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό.
Σκέψου τα παρακάτω:
- Πώς θα ξεκινήσει το design ενός site αν το SEO δεν έχει ορίσει τη σωστή αρχιτεκτονική;
- Πώς θα λειτουργήσει το marketing αν το development δεν έχει «κουμπώσει» σωστά analytics και pixels;
- Πώς θα προχωρήσει το development αν το UX/UI δεν έχει σχεδιαστεί σωστά;
Όταν μιλάμε για προώθηση ιστοσελίδων, όλα είναι αλληλένδετα και κάθε κομμάτι πρέπει να συμπληρώνει το άλλο για να κατακτήσεις την πρώτη θέση του Google.
Εμείς ξέρουμε τι χρειάζεται για να τα καταφέρεις. Κάτσε αναπαυτικά και συνέχισε να διαβάζεις το αναλυτικό άρθρο της 3ds.
Προώθηση ιστοσελίδων: Οφέλη για την επιχείρησή σου
Όπως είδαμε, η προώθηση ιστοσελίδων είναι μια συλλογή ενεργειών και τεχνικών marketing που σκοπό έχουν την αύξηση της επισκεψιμότητας του site σου.
Μια ιστοσελίδα σήμερα είναι πηγή εισοδήματος για κάθε επιχειρηματία και μπορεί να αποφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη.
Για να γίνει αυτό, όμως, πρέπει κάποιος πρώτα να την επισκεφτεί και – φυσικά – να προχωρήσει σε αγορά.
Αν η ιστοσελίδα σου παραμείνει μια απλή βιτρίνα, που τη βλέπουν αλλά κανείς δεν μπαίνει να αγοράσει, ποιο το όφελος για σένα;
Συγκεντρώσαμε, λοιπόν, 3 από τα βασικότερα πλεονεκτήματα που θα αποκτήσεις με τη σωστή προώθηση ιστοσελίδων στο Google.
Ανεξαρτήτως επιχείρησης, κλάδου ή budget, η υιοθέτηση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής θα οδηγήσει – αργά ή γρήγορα – στα παρακάτω:
Αύξηση brand awareness
Όσο πιο συχνά βλέπουν την επωνυμία σου οι πιθανοί πελάτες σου, τόσο πιο πολύ θα αποτυπώνεται στη μνήμη τους.
Ακόμα κι αν κάποιος δεν επιλέξει αμέσως τις υπηρεσίες σου, γιατί ας πούμε δεν ψάχνει να αγοράσει αυτή τη στιγμή αλλά απλώς συγκρίνει τις διαθέσιμες επιλογές, σίγουρα θα σε θυμηθεί όταν θα είναι πλέον έτοιμος να αγοράσει.
Αν σε έχει «δει» στην πρώτη σελίδα του Google, έχει διαβάσει ένα άρθρο από το blog σου με χρήσιμες πληροφορίες και έχει δει τις υπηρεσίες σου σε μια διαφήμιση στο Facebook, είναι πιο πιθανό να σε θυμηθεί και να σε επιλέξει τελικά έναντι ενός ανταγωνιστή.
Σε κάθε περίπτωση, είναι πολύ σημαντικό να βρίσκεσαι όπου είναι και οι πελάτες σου, είτε ψάχνουν στο Google για να αγοράσουν, είτε «χαζεύουν» στα social media για να χαλαρώσουν ή να ενημερωθούν.
Αύξηση organic traffic
Η αύξηση της επισκεψιμότητας ενός site πρέπει να αποτελεί πρωταρχικό σου στόχο.
Ας δούμε το παρακάτω παράδειγμα:
Υποθέτουμε πως περίπου το 10% όσων επισκέπτονται το site σου προχωρούν σε αγορά, ή σε οποιουδήποτε είδους μετατροπή (conversion), όπως για παράδειγμα τη συμπλήρωση μιας φόρμας επικοινωνίας.
Αν επισκεφτούν το site σου 100 άτομα, 10 θα «αγοράσουν». Αν το επισκεφτούν 1000, 100 θα «αγοράσουν».
Η αύξηση, λοιπόν, του οργανικού traffic, θα οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων σου και για τον λόγο αυτό πρέπει να αποτελεί στόχο της ευρύτερης στρατηγικής σου.
Η επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων θα πρέπει να καταγράφεται ευλαβικά μέσω των Google Analytics και του Google Search Console, γιατί η ανάλυση των δεδομένων θα οδηγήσει τα βήματά σου. Πρέπει να ξέρεις πως σε ψάχνουν οι πελάτες σου, από πού έρχονται και τι κάνουν όσο βρίσκονται στο website σου.
Διάβασε επίσης: Έχεις eshop; Μάθε γιατί δεν πουλάει!
Αύξηση conversion rate & πωλήσεων
Είναι, όμως, δυνατόν να αυξήσεις και με άλλον τρόπο τις πωλήσεις σου.
Ας υποθέσουμε και πάλι ότι 100 άτομα επισκέπτονται το site σου, αλλά τώρα «αγοράζουν» 20 αντί για 10.
Με αυτόν τον τρόπο εσύ έχεις διπλασιάσει το κέρδος σου, χωρίς να ξοδέψεις ευρώ παραπάνω.
To CRO, δηλαδή το Conversion Rate Optimization, είναι ένα τρομερό όφελος για κάθε επιχείρηση που μπορείς να πετύχεις μόνο μέσα από τη σωστή προώθηση ιστοσελίδας.
Πώς το πετυχαίνεις;
Με σωστό UX/UI design και περιεχόμενο που οδηγεί τον πελάτη με ευκολία στην αγορά, ξεκάθαρο μενού, «καθαρό» σχεδιασμό που εμπνέει εμπιστοσύνη, γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης κ.α.
Η επισκεψιμότητα του site σου είναι σίγουρα σημαντική, αλλά τίποτα δεν τελειώνει εκεί.
Ποια βήματα περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη προώθηση ιστοσελίδας;
Η προώθηση ιστοσελίδων στο Google είναι σήμερα ένας από τους βασικούς τρόπους να κάνεις γνωστή την επιχείρησή σου στο Internet και η μετάβαση στον ψηφιακό κόσμο κρίνεται απαραίτητη.
Παράλληλα, όσο πιο στοχευμένη είναι η προώθηση, δηλαδή σε ανθρώπους που πραγματικά ενδιαφέρονται γιατί ας πούμε οι υπηρεσίες σου λύνουν ένα πρόβλημά τους, τόσο αυξάνονται και οι πιθανότητες να πραγματοποιηθεί μια πώληση!
Ας δούμε τι πρέπει να περιλαμβάνει μία στρατηγική προώθησης ιστοσελίδας σήμερα:
- SEO
SEO και πρώτη σελίδα είναι σχεδόν έννοιες ταυτόσημες. Δεν νοείται προώθηση ιστοσελίδων στο Google χωρίς SEO.
- Content Marketing
Η αύξηση του awareness και η δημιουργία ποιοτικών backlinks παίζουν ρόλο τόσο στο SEO όσο και στο branding σου.
- Blogging
Είναι σημαντικό να απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις των χρηστών, σε όποιο σημείο του αγοραστικού τους ταξιδιού κι αν βρίσκονται.
Οι πελάτες δεν έχουν συνέχεια το μυαλό τους στην αγορά – γιατί εσύ να το έχεις μονίμως στην πώληση;
- UX/UI
Η εμπειρία χρήστη πρέπει να είναι στο επίκεντρο κάθε στρατηγικής σου, τόσο τεχνικά όσο και σε επίπεδο περιεχομένου.
Σκοπός σου είναι να μιλήσεις για τους τρόπους με τους οποίους θα λύσεις το πρόβλημά του, όχι να παινέψεις τον εαυτό σου!
Ένας σωστός UI & UX σχεδιασμός είναι απαραίτητος για κάθε website ή eshop.
Μάθε τις διαφορές τους αλλά και πως μπορεί να σε βοηθήσει να ξεχωρίσεις!
- Digital marketing
Δεν ταιριάζει κάθε κανάλι σε κάθε επιχείρηση, ούτε σε κάθε πελάτη. Για να είναι αποτελεσματική η προώθηση ιστοσελίδων πρέπει να γίνει στον κατάλληλο χώρο και χρόνο: ποια είναι η buyer persona σου, ο μέσος σου πελάτης;
Είναι άντρας ή γυναίκα; Πόσο χρονών είναι; Έχει παιδιά; Τι ενδιαφέροντα έχει; Ποιο είναι το μέσο εισόδημά του;
Έτσι μόνο θα στοχεύσεις σωστά και οι ενέργειές σου θα αποφέρουν αποτελέσματα!
Όπως βλέπεις, η πρώτη σελίδα του Google θέλει έρευνα, ανάλυση και διαρκή προσπάθεια βελτιστοποίησης.
Αντίστοιχα, η προώθηση ιστοσελίδας θέλει τον κατάλληλο συνεργάτη.
Μην ψάχνεις άλλο!