BACK TO
TOP

START A PROJECT

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Τρίτη, 20 Απρίλιος 2021

Μάθε γιατί το eshop σου δεν πουλάει!

γιατί δε πουλάει το eshop μου

 

Σήμερα, η δημιουργία ενός eshop είναι πιο εύκολη από ποτέ!

 

Όμως στην πορεία κάποια πράγματα δεν πάνε τόσο καλά όσο περιμένουμε. Αρκετά συχνά επικοινωνούν μαζί μας ιδιοκτήτες eshop έχοντας την ακόλουθη απορία!

Τι κάνω λάθος και δεν πουλάει το eshop μου;

Οι πιθανές αιτίες πολλές και είναι αρκετά δύσκολο για κάποιον χωρίς εμπειρία να αντιληφθεί τι πραγματικά φταίει.

  • Μήπως ξοδεύω άσκοπα χρήματα σε διαφημίσεις;
  • Γιατί το eshop μου έχει επισκεψιμότητα, αλλά οι πωλήσεις παραμένουν χαμηλές;

 

πως αυξάνω τις πωλήσεις στο eshop μου

 

Συνέχισε να διαβάζεις και μάθε τους βασικούς λόγους που το eshop σου δεν πουλάει αλλά και τρόπους για να αντιστρέψεις την κατάσταση.

#1 Επισκέπτεται κανείς το eshop σου;

Έχεις αναρωτηθεί ότι ο λόγος που δεν έχεις πωλήσεις είναι ότι πολύ απλά δεν έχεις επισκέπτες;

 

Είναι απλό!

Χαμηλό traffic = Ελάχιστες πωλήσεις

 

Τι μπορείς να κάνεις όμως για αυτό;

Επένδυσε σε ένα ολοκληρωμένο marketing plan!

  • διαφημίσεις και paid καμπάνιες σε Google & Facebook έτσι ώστε να προσεγγίσεις κοινό που θα αγοράσει
  • ενέργειες SEO για να βγεις από τα αζήτητα της Google και να αποκτήσεις υψηλότερες κατατάξεις και δωρεάν επισκεψιμότητα μακροπρόθεσμα
  • σωστή χρήση των social media με στόχο την αύξηση του brand awareness του eshop σου
  • αυτοματοποιημένες καμπάνιες email με έξυπνα μηνύματα που θα παρακινήσουν το κοινό σου να προχωρήσει σε αγορές
  • επιλογή του σωστού affiliate δικτύου μέσω του οποίου θα αυξήσεις το κοινό και τις πωλήσεις σου
  • προσέλκυση στοχευμένου κοινού μέσω άρθρων στο blog σου και υψηλότερες κατατάξεις σε keywords που… καίνε
  • επιπλέον προβολή του eshop σου σε websites υψηλής επισκεψιμότητας μέσω μιας προσεκτικά σχεδιασμένης digital PR στρατηγικής

 

Hint: Η αποτελεσματικότητα όλων των παραπάνω ενεργειών μπορεί να μετρηθεί μέσω της πλατφόρμας Google Analytics δωρεάν!

Further Reading: Τι είναι τα Google Analytics και γιατί τα χρειάζεσαι;

 

Όλα τα παραπάνω σου φαίνονται βουνό;

#2 Προσεγγίζεις το σωστό κοινό;

Ακόμη και όταν αρχίσεις ενέργειες Digital Marketing, είναι πιθανό να μη έρχονται τα αποτελέσματα που περιμένεις.

Τι μπορεί να πηγαίνει λάθος;

  • η λάθος στόχευση στις Google & Facebook paid campaigns
  • ο διαμοιρασμός λάθος περιεχομένου στα social media
  • η προβολή σε websites, blogs και news portals με άσχετη θεματολογία
  • τα newsletters που στέλνεις σε έτοιμες (αγορασμένες) λίστες
  • η συνεργασία με influencers με κοινό που δεν ενδιαφέρεται για τα προϊόντα σου
  • η SEO καμπάνια που φέρνει traffic για keywords που δεν καταλήγουν σε πωλήσεις
  • η έλλειψη χρόνου και γνώσεων να αναλύσεις τα δεδομένα των digital ενεργειών
  • το περιεχόμενο που χρησιμοποιείς δεν είναι προσανατολισμένο στην πώληση

 

στόχευση σωστού κοινού και αύξηση πωλήσεων eshop

 

Τι μπορείς να κάνεις;

Όλα ξεκινούν από μια λεπτομερή έρευνα & ανάλυση του κοινού αλλά και των στόχων σου!

  • Ποιος είναι ο πελάτης σου; Που τον βρίσκεις (online); Τι του αρέσει;
  • Επένδυσε στο performance marketing – χρειάζεσαι καμπάνιες που φέρουν αποτέλεσμα
  • Αφιέρωσε χρόνο στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της digital στρατηγικής σου
  • Δώσε περισσότερη βάση στην ανάλυση των δεδομένων σου
  • Έρευνα, βελτιστοποίηση, παρακολούθηση, ανάλυση… μια διαδικασία που δεν τελειώνει ποτέ

Τότε θα είσαι ένα βήμα πιο κοντά στην επιτυχία!

 

Χμμ… και πότε θα βρω χρόνο να αναπτύξω την επιχείρηση μου;

#3 Βρίσκει εύκολα ο χρήστης αυτό που θέλει στο eshop σου;

Well done! Έφερες το σωστό κοινό, τη σωστή στιγμή στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα.

Βλέπεις τις επισκέψεις σου να ανεβαίνουν… όμως οι πωλήσεις παραμένουν ακόμα χαμηλές! Τι μπορεί να πηγαίνει στραβά;

 

Η απάντηση είναι εύκολη: Μήπως το κοινό σου δεν ξέρει τι να κάνει;

Παρακινείς τον επισκέπτη να κάνει κάποια (επιθυμητή) ενέργεια;

  • Να συμπληρώσει μια φόρμα;
  • Να κάνει εγγραφή σου newsletter σου;
  • Να προσθέσει ένα προϊόν στο καλάθι του;
  • Να επικοινωνήσει μαζί σου;

Μήπως χάνεται στην πορεία;

 

αύξηση πωλήσεων με σωστή δομή eshop

 

Ας κάνουμε ένα test! Επισκέψου το eshop σου και απάντησε στα εξής:

  • Μπορείς να βρεις άμεσα το προϊόν που αναζητάς;
  • Υπάρχουν φίλτρα που σε διευκολύνουν αντί να σε μπερδεύουν;
  • Μπορείς εύκολα να προσθέσεις ένα προϊόν στο καλάθι αγορών;
  • Χρειάζεται να δημιουργήσεις λογαριασμό ή μπορείς να αγοράσεις και ως επισκέπτης;
  • Υπάρχουν εμφανή στοιχεία επικοινωνίας και πληροφορίες για την επιχείρησή σου;
  • Μπορείς εύκολα να βρεις πληροφορίες για έξοδα μεταφορικών και χρόνο παράδοσης;
  • Για τους τρόπους αποστολής και πληρωμής;
  • Που βρίσκεται η πολιτική επιστροφής της εταιρείας σου; Είναι εμφανής;

Αν απάντησες αρνητικά σε περισσότερα από ένα ερωτήματα, τότε μπορείς να καταλάβεις, γιατί ένας χρήστης δεν πρόκειται να αγοράσει.

 

Και το αποτέλεσμα;

Ο επισκέπτης θα φύγει τόσο γρήγορα όσο μπήκε, το bounce rate ενδεχομένως εκτοξευτεί και οι πωλήσεις θα παραμείνουν χαμηλές!

Όλα αυτά μπορείς να τα αποφύγεις με έναν ξεκάθαρο σχεδιασμό UI και στοχευμένο UX.

 

Advanced Reading: Μάθε γιατί χρειάζεσαι UI/UX Design!

#4 Είναι ξεκάθαρο το menu του eshop σου;

Ένα συχνό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αρκετά eshop είναι ότι δεν διαθέτουν ξεκάθαρο menu και έχουν πολύπλοκη δομή στην κατηγοριοποίηση των προϊόντων.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι χρήστες να μην μπορούν να βρουν εύκολα αυτό που ψάχνουν.

Κι αυτό σίγουρα είναι πρόβλημα!

 

σωστό μενού eshop για αύξηση πωλήσεων

 

Τι χρειάζεσαι;

Ξεκάθαρο διαχωρισμό κατηγοριών και υποκατηγοριών, που θα διευκολύνουν την πλοήγηση του χρήστη. Ταξινομημένες, σταθερές και οργανωμένες, ώστε να μην αναζητάει μόνος του αυτό που θέλει.

Κατεύθυνέ τον! Με ποιο τρόπο θα το κάνεις;

 

Pro tip: Όσο τακτοποιημένο και ξεκάθαρο είναι το menu, ο χρήστης πάντα θέλει να μπορεί να ψάξει και μόνος του. Εδώ μπαίνει η «αναζήτηση» στο παιχνίδι!

#5 Υπάρχουν οι απαραίτητες πληροφορίες στη σελίδα του προϊόντος σου;

Ένας χρήστης καταλήγει  στο eshop σου και χαρούμενος εντοπίζει το προϊόν που αναζητά. Αντικρίζει μια ελλιπέστατη προϊοντική σελίδα, με θολή φωτογραφία, τον τίτλο του προϊόντος και την τιμή!

Πόσες πιθανότητες υπάρχουν να αγοράσει; Μηδαμινές!

 

Όταν ένας χρήστης αγοράζει online, δεν έχει άμεση επαφή με το προϊόν. Επομένως, χρειάζεται να αναδείξεις εσύ την ποιότητα των προϊόντων και να τονίσεις τα οφέλη τους.

Παράλληλα, θα πρέπει να προσέξεις να μη συμπεριλάβεις ασήμαντες πληροφορίες ή ενοχλητικά popups που θα αποσπάσουν την προσοχή του πελάτη!

 

Η ανανέωση του eshop σου φαίνεται βουνό; Μάθε γιατί χρειάζεσαι διασύνδεση με σύστημα ERP!

 

σωστή πληροφορία προϊόντος και αύξηση πωλήσεων

 

Θα χρειαστείς:

  • εντυπωσιακές φωτογραφίες υψηλής ποιότητας
  • ελκυστική περιγραφή με αναλυτικές λεπτομέρειες
  • ειδικά εργαλεία όπως μεγεθολόγιο, εύρεση μεγέθους κτλ.
  • σωστή δόμηση της πληροφορίας με ξεκάθαρα CTAs
  • τρόπους χρήσης και πιθανές συμβουλές συντήρησης
  • προτεινόμενα προϊόντα
  • κριτικές που θα τον πείσουν για το προϊόν
  • και το πιο σημαντικό, η “προσθήκη στο καλάθι” πρέπει να… φωνάζει!

 

Hint: Δώσε προσοχή στις προϊοντικές σελίδες καθώς είναι το σημείο όπου ο υποψήφιος πελάτης θα πάρει την απόφαση αν θα αγοράσει ή όχι.

Σου φαίνονται δύσκολα;

#6 Μήπως είναι δύσκολο το checkout;

Μια πολύπλοκη σελίδα checkout με πολλά βήματα μέχρι την τελική αγορά δεν είναι κάτι ευχάριστο.

Ο χρήστης θέλει να αγοράσει το προϊόν γρήγορα & εύκολα!

Να γνωρίζει το κόστος μεταφορικών αλλά και το χρόνο παράδοσης. Και το σημαντικότερο, να βλέπει την ίδια τιμή σε κάθε βήμα μέχρι την αγορά. Αν χρειάζεται και δημιουργία λογαριασμού αντί για guest checkout, έχει φύγει ήδη.

 

Πώς εντοπίζεις το πρόβλημα;

Το υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού είναι ενδεικτικό στοιχείο του προβλήματος στο checkout. Η δραστηριότητα των επισκεπτών σου μπορεί να σου δείξει άμεσα τι φταίει.

 

Τι πρέπει να κάνεις:

  • επένδυσε στο one-page checkout
  • απλούστευσε τη διαδικασία ολοκλήρωσης μιας παραγγελίας
  • κράτα σταθερή και εμφανή την τιμή αποφεύγοντας κρυφές χρεώσεις & αλλαγές
  • μη βομβαρδίζεις τον πελάτη με popups

 

Extra tip: ενημέρωσε άμεσα για την ολοκλήρωση της παραγγελίας, για να ενισχύσεις την εμπιστοσύνη στο brand σου.

Μήπως οι πωλήσεις σου χάνονται στο τελευταίο λεπτό;

#7 Mobile (Un)friendly

Στις μέρες μας, ένας στους δύο ανθρώπους διαθέτει mobile συσκευή.

Μέσα από αυτήν επικοινωνεί, ενημερώνεται, διασκεδάζει αλλά και αγοράζει. Κι αν δεν μπορεί να πλοηγηθεί στο eshop σου, δεν πρόκειται να κάνει τον κόπο να αγοράσει.

 

το mobile friendly eshop αυξάνεις τις πωλήσεις

 

Συνεπώς, εάν το eshop σου δεν έχει βελτιστοποιηθεί για τις mobile συσκευές, δεν πρόκειται ποτέ να δεις αύξηση τις πωλήσεις. Το αντίθετο μάλιστα, θα χάσεις ακόμα περισσότερες!

Για αυτό το λόγο είναι απαραίτητο να εφαρμόσεις κατά γράμμα τις ορθές πρακτικές του responsive design δίνοντας προτεραιότητα μάλιστα σε mobile συσκευές!

Θέλεις το eshop σου να… πετάει;

#8 Μήπως πρέπει να κάνεις το eshop σου γρηγορότερο;

Πλέον, οι online επιλογές ενός καταναλωτή είναι κυριολεκτικά άπειρες. Περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα, ταχύτερο internet και προφανώς υψηλότερες απαιτήσεις.

Γιατί ένας επισκέπτης να προτιμήσει το eshop σου αν αργεί να φορτώσει;

Ο μέσος χρήστης αποδεδειγμένα δεν περιμένει περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα, αν μια ιστοσελίδα καθυστερεί να ανοίξει.

 

Αναρωτιέσαι αν και το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα ανήκει σε αυτή την κατηγορία;

Μάθε αν το eshop σου είναι αργό μέσα από δωρεάν εργαλεία ελέγχου ταχύτητας.

 

Η καθυστέρηση στο loading της σελίδας μπορεί να επηρεάσει ακόμη και τη θέση της στις μηχανές αναζήτησης!

Γιατί να μένεις πίσω λοιπόν;

 

3ds marketing

 

Όλα τα παραπάνω χρειάζονται τον απαραίτητο χρόνο αλλά και τις ανάλογες γνώσεις. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν πάντοτε οι κατάλληλες συνθήκες αλλά ευτυχώς μπορείς να βρεις το κατάλληλο digital agency!

 

Είσαι έτοιμος να απογειώσεις τις πωλήσεις σου;

Επιδότηση ΕΣΠΑ