BACK TO
TOP

START A PROJECT

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Δευτέρα, 07 Δεκέμβριος 2020

7+1 πιο συνηθισμένα λάθη στο Digital Marketing

Τα πιο συνηθισμένα λάθη στο digital marketing και πώς να τα αποφύγεις

Κάποια στιγμή αναρωτήθηκες «Χμ, digital marketing! Πώς γίνεται;»

 

Και έψαξες, ενημερώθηκες, έμαθες!

 

Δημιούργησες τη σελίδα σου στο Facebook, boostαρες όλες τις τελευταίες σου δημοσιεύσεις στο Instagram, έστειλες «newsletter» σε έτοιμες λίστες email (τις οποίες αγόρασες σε Black Friday προσφορά) και έστησες την πρώτη σου διαφήμιση στο Google Ads!

 

Ο δρόμος προς την digital επιτυχία είναι πλέον ανοιχτός, σωστά;

 

Λάθος.

 

Δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να διατηρείς ενεργό ρόλο στις digital καμπάνιες της επιχείρησής σου, προσπαθώντας όμως να τα κάνεις όλα μόνος σου, περιορίζεις σημαντικά το ποσοστό της επιτυχίας.

 

Και αυτό κοστίζει.

 

Από τη μία στιγμή στην άλλη έχεις φθάσει σε σημείο να ξοδεύεις περισσότερα από όσα μπορείς να διαθέσεις σε μια digital καμπάνια, και μάλιστα χωρίς να έχεις τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

 

Έχοντας παράλληλα να διαχειριστείς την επιχείρηση σου, να κλείσεις νέες συνεργασίες και να «πουλήσεις», έχεις ελάχιστο χρόνο να ενημερωθείς για το digital marketing. Πότε ήταν η τελευταία φορά που μέτρησες το ROAS μιας καμπάνιας ή σύγκρινες την απόδοση όλων των digital καναλιών του website σου; Είσαι σίγουρος ότι οι ενέργειες (και τα χρήματα που επενδύεις) αποδίδουν; Υπάρχει τρόπος άραγε να βελτιωθούν;

 

Τι είναι το Digital Marketing; Δες το άρθρο μας για να μην είσαι αδιάβαστος!

 

τι είναι το digital marketing

 

Όλα τα παραπάνω μπορούν καθημερινά να σου προκαλέσουν δεκάδες απορίες και πονοκέφαλο και είναι ο βασικός λόγος που οι περισσότερες, εάν όχι όλες, προσπάθειες digital προβολής και διαφήμισης σου αποτυγχάνουν.

 

Μήπως ήρθε η ώρα να απευθυνθείς σε επαγγελματίες a.k.a. Digital Agencies?

 

Αν ακόμα δε σε πείσαμε, σου παρουσιάζουμε τα πιο συνηθισμένα λάθη στο digital marketing που μπορεί να κάνει κάποιος, είτε λόγω έλλειψης γνώσεων και εμπειρίας, είτε λόγω έλλειψης χρόνου.

 

#1 Δεν έχεις ξεκάθαρη Digital Marketing στρατηγική και στόχο

Σίγουρα γνωρίζεις τα βασικά και έχεις μάλιστα καταφέρει να μελετήσεις σε αρκετό βάθος την έννοια του Digital Marketing.

 

Η θεωρία έχει αξία αλλά στην πράξη φαίνονται τα αποτελέσματα. Και τα δικά σου μάλλον δεν είναι τα καλύτερα. Τι μπορεί να φταίει;

 

Ποιο είναι το πλάνο σου; Που θέλεις να φτάσεις; Πως θα κρίνεις εάν μια καμπάνια είναι πετυχημένη ή όχι;

 

Το γεγονός ότι κάποιες ενέργειες marketing έχουν στεφθεί με επιτυχία σε κάποια brands δεν εξασφαλίζει την επιτυχία και στο δικό σου. Οφείλεις να προσαρμόσεις τη θεωρία ή κάποιο success story στα δεδομένα και τις ανάγκες τις δικής σου επιχείρησης.

 

Και αυτό είναι κάτι που δεν μπορείς να πραγματοποιήσεις μόνος αλλά μόνο σε συνεργασία με μια ομάδα από specialists – copywriters, Google Ads analysts, SEO experts, UX designers.

 

Μήπως τα παραπάνω σου φαίνονται σαν κάποια μυστική γλώσσα; Διάβασε τα παρακάτω άρθρα!

 

Αν δεν έχεις ένα συγκεκριμένο στόχο, όπως για παράδειγμα να γίνει η επωνυμία σου πιο αναγνωρίσιμη στους πελάτες σου, να σε «δει» περισσότερος κόσμος, ή να αυξήσεις τις πωλήσεις σου, είναι δύσκολο οι ενέργειές σου να έχουν οποιοδήποτε αποτέλεσμα.

 

#2 Δεν δημιουργείς περιεχόμενο

Παραδέξου το, το έχεις ακούσει!

 

Content is KING!

 

Όχι, τα άρθρα που δημοσιεύεις στο blog σου με συχνότητα περίπου 1 ανά 3 μήνες, δεν αρκούν!

 

Θα αναζητήσει κάποιος αυτό που έγραψες; Στοχεύεις σε λέξεις-κλειδιά με μεγάλο volume αναζητήσεων; Γιατί ο ανταγωνισμός βγαίνει πάνω από εσένα στα αποτελέσματα αναζήτησης;

 

Further Reading: Τι είναι το SEO και γιατί το χρειάζομαι;

 

Δημιουργούμε περιεχόμενο με στρατηγική, μεθοδικότητα και ανά τακτά χρονικά διαστήματα, για να προσεγγίσουμε περισσότερους νέους χρήστες στο website μας αλλά και για να αυξήσουμε το authority μας του brand μας. Παράλληλα μέσω του blogging καταφέρνουμε να ελιχθούμε ψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

 

Τίποτα από αυτά όμως δεν γίνεται τυχαία – χρειάζεται στρατηγική και σωστός προγραμματισμός.

 

Μάθε πως το blogging μπορεί να βοηθήσει το eshop σου!

 

Ένα digital agency μπορεί να καθορίσει, να δημιουργήσει και να διαδώσει το μήνυμα του brand σου σε διάφορα κανάλια. Είτε είναι στη μορφή κειμένου, φωτογραφίας ή βίντεο, μπορεί να το διαμορφώσει με Copywriting και SEO πρακτικές, ώστε να γίνει πιο ελκυστικό για τους χρήστες, βελτιώνοντας την ορατότητα και την εικόνα της εκάστοτε επιχείρησης.

 

 πλεονεκτήματα digital marketing με τη βοήθεια ενός agency

 

#3 Δεν αξιολογείς σωστά τα δεδομένα

Πρώτον και κυριότερο, ξέρεις τι είναι σημαντικό να μετρήσεις; Πώς να το μετρήσεις;

 

Και όταν το μετρήσεις, ξέρεις αν είναι πετυχημένο ή όχι; Αν μπορεί να πάει καλύτερα; Μπορεί οι καμπάνιες που επιλέγεις να μην αποδίδουν όπως θα ήθελες αλλά δεν ξέρεις πώς να τις διορθώσεις.

 

Μήπως φταίει ο τύπος διαφήμισης που επέλεξες, η ώρα, η μέρα ή το κοινό που στοχεύεις; Μήπως πρέπει να σταματήσεις τις συγκεκριμένες διαφημίσεις και να τρέξεις διαφορετικές;

 

Χμμμ....

 

Σε όλα αυτά τα ερωτήματα, έρχεται να δώσει απάντηση ένα digital marketing agency. Διαθέτει όλα τα απαραίτητα εργαλεία που θα καταφέρουν να αναδείξουν την digital καμπάνια σου. Με εργαλεία όπως Google Analytics, Google Ads ή Search Console κάθε καμπάνια αναλύεται ξεχωριστά και αναπροσαρμόζεται όταν χρειάζεται, γλιτώνοντας σε από άσκοπες δαπάνες.

 

Έμαθες για το Google Analytics 4;

 

#4 Δεν είσαι mobile-friendly 

FactΚάθε καταναλωτής διαθέτει ένα smartphone. Και συνδέεται πιο συχνά από ότι νομίζεις.

 

Όλοι χρησιμοποιούμε mobile συσκευές. Online παραγγελίες, αναζήτηση πληροφοριών και ενημέρωση, ψυχαγωγία είναι μόνο μερικές από τις καθημερινές χρήσεις μια mobile συσκευής!

 

Αρκετές φορές είναι πιο εύκολο να συνδεθούμε κάπου από την οθόνη του κινητού μας παρά από τον σταθερό υπολογιστή.

 

Τι γίνεται όμως εάν το website ή το eshop σου δεν είναι responsive; Η αργεί να φορτώσει σε mobile συσκευές;

 

Game Over!

 

Οι μεγαλύτερες μηχανές αναζήτησης αξιολογούν και κατατάσσουν κάθε σελίδα με βάση την απόδοση της σε mobile συσκευές!

 

Hint: Ήξερες ότι εάν η σελίδα σου αργεί να «φορτώσει» σε mobile συσκευές χρεώνεσαι περισσότερο για τις Google διαφημίσεις σου;

 

Κάθε μέσος χρήστης δεν έχει την υπομονή να περιμένει ένα website να φορτώσει. Σε αυτό βέβαια φταις κι εσύ που δεν πήρες τα μέτρα σου. Όλος ο κόσμος του διαδικτύου κρύβεται πια στις φορητές συσκευές. Κι αν το website σου δεν είναι mobile friendly, εσύ χάνεις.

 

Ένα digital agency μπορεί να διαμορφώσει  πιο αποτελεσματικά την ιστοσελίδα σου. Πως πρέπει να δομηθεί η πληροφορία ώστε ο χρήστης να βρίσκει απευθείας αυτό που αναζητά ακόμα και σε μικρότερες αναλύσεις; Τι «βαραίνει» τη σελίδα σου και αργεί να φορτώσει; Σε όλα αυτά την απάντηση μπορεί να δώσει μόνο ένα έμπειρο team από performance specialists!

 

digital marketing team της 3ds σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

 

#5 Παραιτείσαι γρήγορα

 

Ένα χαρακτηριστικό λάθος που κάνουν πολλοί επιχειρηματίες είναι ότι βιάζονται να δουν αποτελέσματα σε μια μέρα!

 

Μήπως βιάζεσαι κι εσύ;

 

Οι καμπάνιες χρειάζονται χρόνο για να πετύχουν. Το Facebook και το Google συλλέγουν δεδομένα συνεχώς, και χρειάζεται τουλάχιστον 1 εβδομάδα για να έχουν επαρκή στοιχεία. Για να μη μιλήσουμε για στρατηγική SEO, που χρειάζεται τουλάχιστον 2 μήνες για να έχει αποτελέσματα.

 

Γι’ αυτό, λοιπόν, μη σταματάς αμέσως και, φυσικά, μη βιάζεσαι να βγάλεις συμπεράσματα.

 

Το γεγονός ότι μερικές ενέργειες έχουν πιο γρήγορα αποτελέσματα από άλλες δεν είναι πάντα καλό. Σε πολλές περιπτώσεις, η μακροχρόνια ποιότητα είναι καλύτερη από τη βραχυχρόνια ποσότητα.

 

Αν δυσκολεύεσαι και σκέφτεσαι να τα παρατήσεις γιατί δεν έχεις χρόνο ή τα επιθυμητά αποτελέσματα, τότε βρες εταιρικούς συμμάχους που ξέρουν πότε να έχουν υπομονή ή να αλλάξουν στρατηγική!

 

#6 Δεν ενημερώνεσαι για τις εξελίξεις του κλάδου 

 

Το καταλαβαίνουμε. Γιατί τι είναι το digital marketing αν όχι μια έννοια δυναμική! Αλλάζει και εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς καθημερινά. Νέα εργαλεία, διαφημιστικά κανάλια & τύποι διαφημίσεων ξεπετάγονται, οι βέλτιστες πρακτικές τροποποιούνται, οι ανανεώσεις στους αλγόριθμους των μηχανών αναζήτησης είναι σχεδόν καθημερινές ενώ καινούριοι νομικοί κανονισμοί που πρέπει να πληροί κάθε website μπορούν να σε αφήσουν στον «πάγκο» πριν ξεκινήσεις οποιαδήποτε ενέργεια. Πρόσθεσε στο mix και μια παγκόσμια πανδημία που ανέτρεψε μια για πάντα τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών και του eCommerce και τα προβλήματα ... πολλαπλασιάζονται.

 

Όσο εσύ «τρέχεις» για την επιχείρησή σου, το να μένεις ενημερωμένος για κάθε νέα αλλαγή στον αλγόριθμο ή τις βέλτιστες πρακτικές που θα σε φέρουν πάνω από τον ανταγωνισμό δεν είναι καθόλου εύκολο.

 

Για παράδειγμα, τον Ιούνιου του 2021, το Google ανακοίνωσε ένα σημαντικό update στον τρόπο που αξιολογεί τα αποτελέσματα των αναζητήσεων, τα Core Web Vitals, που άλλαξαν τα δεδομένα και τις κατατάξεις σε μια νύχτα.

 

Καταλαβαίνεις, λοιπόν, πόσο σημαντικό είναι να εμπιστευτείς τους ειδικούς, που είναι πάντα ενημερωμένοι.

 

#7 Δεν αυτοματοποιείς τις διαδικασίες

Πως θα καταφέρεις να κάνεις τόσα πράγματα ταυτόχρονα με επιτυχία; Να στείλεις email σε όσους «ξέχασαν» ένα προϊόν στο καλάθι τους, να ανακοινώσεις την έναρξη της νέας sale καμπάνιας σου στα social media, να δημοσιεύσεις το νέο άρθρο που συνέχεια αφήνεις σε draft και να παρακολουθήσεις την απόδοση όλων των πληρωμένων digital ενεργειών σου; Και μόλις θυμήθηκες ότι ξέχασες να στείλεις push notification!

 

Guess what! Είναι αδύνατο!

 

Στις μέρες μας, ένα digital agency μπορεί να διαχειριστεί όλες αυτές τις εργασίες. Με όλα τα απαραίτητα εργαλεία αυτοματοποίησης.

 

#8 Δε βλέπεις την επιχείρησή σου όπως τη βλέπουν οι πελάτες σου

Fact: Κανείς δεν ξέρει την επιχείρησή σου καλύτερα από εσένα.

 

Αυτό δε σημαίνει όμως ότι γνωρίζεις και τον καλύτερο τρόπο για να την προωθήσεις. Μπορεί να έχεις δαπανήσει χρόνο και πιθανόν χρήμα για να μάθεις κάθε νέο μέθοδο, tool και trend αλλά να τα επενδύεις με λάθος τρόπο.

 

Πριν κάνεις οποιαδήποτε ενέργεια, πρέπει πρώτα να αποφασίσεις ποιο είναι το κοινό σου.

 

Ποιος είναι ο buyer persona της επιχείρησής σου; Ο ιδανικός πελάτης;

 

Αν δεν ξέρεις αυτό, τα πράγματα δυσκολεύουν, και οι ενέργειές σου δε θα έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Για να πετύχει η εταιρεία σου πρέπει να τη δεις μέσα από τα μάτια των πελατών σου, άρα πρέπει πρώτα να μάθεις ποιοι είναι οι πελάτες σου!

 

Έτσι, η ομάδα ενός digital agency μπορεί να αξιολογήσει την επιχείρησή σου με τον ίδιο τρόπο που θα κάνει κάθε νέος ή υπάρχων πελάτης. Αυτό θα της επιτρέπει να προωθήσει αποτελεσματικότερα εκείνα τα χαρακτηριστικά που ενδιαφέρουν περισσότερο τους καταναλωτές και να διαμορφώσει ανάλογα το στιλ και την digital στρατηγική της.

 

Πως θα τα καταφέρει;

Με λίγα λόγια – έρευνα, υλοποίηση και αξιολόγηση! Ή αλλιώς, μια συνολική eBusiness στρατηγική!

 

Γνωρίζουμε ότι το digital marketing μπορεί να είναι πολύπλοκο. Για αυτό στη 3ds επιδιώκουμε πάντα να κατανοήσουμε πρώτα τις ανάγκες σου και μετά να προτείνουμε νέες λύσεις και σχέδια.

 

Ο δρόμος για την επιτυχία δεν χρειάζεται να είναι πολύπλοκος!

 

Επιδότηση ΕΣΠΑ