Scroll to top

BACK TO
TOP

START A PROJECT

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Τετάρτη, 24 Νοέμβριος 2021

Google Analytics 4 – Το νέο εργαλείο ανάλυσης δεδομένων της Google

Google Analytics 4 – Το νέο εργαλείο ανάλυσης δεδομένων της Google

Η δημιουργία ενός επιτυχημένου site χωρίς να βασίζεσαι σε δεδομένα είναι δύσκολη. Πραγματικά δύσκολη. Σχεδόν ακατόρθωτη θα λέγαμε.

Γι’ αυτό η Google κυκλοφόρησε την πιο πρόσφατη έκδοση των Google Analytics!

Τα Google Analytics 4 φανερώνουν ποιος επισκέπτεται το website σου, πώς το βρίσκει και τι κάνει εκεί μέσα τέλος πάντων!

Με αυτά τα δεδομένα θα μπορέσεις μετά να βελτιώσεις το site σου με μεγαλύτερη σιγουριά.

Σε αυτόν τον οδηγό, θα δούμε αναλυτικά:

  • Τι είναι τα Google Analytics 4;
  • Γιατί πρέπει να χρησιμοποιείς Google Analytics 4;
  • Διαφορές μεταξύ Universal Analytics και GA4

Τι είναι τα Google Analytics 4;

Τα Google Analytics 4 (GA4) είναι η νέα έκδοση του εργαλείου ανάλυσης ιστοσελίδων από την Google που σου επιτρέπει να παρακολουθείς και να μετράς την επισκεψιμότητα και τη συμπεριφορά των χρηστών στο site σου δωρεάν.

Fact: Τα Google Analytics χρησιμοποιούνται από περίπου 28,8 εκατομμύρια site παγκοσμίως, με εκτιμώμενο μερίδιο 85,9% στην αγορά της ανάλυσης δεδομένων ιστοσελίδων.

Πάρε μια γεύση:

Με τα νέα δεδομένα που επέφερε στην καθημερινότητά μας η εμφάνιση του COVID – 19, παρατηρήθηκαν σημαντικές αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται η στροφή και συχνότερη επίσκεψη σε eshops, η προτίμηση σε μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, καθώς και η προτίμηση αναζήτησης από διαφορετικά μέσα εκτός των desktop συσκευών τους, όπως smartphones, tablets κ.α.

Διάβασε επίσης: Ποιες αλλαγές επέφερε στο digital περιβάλλον ο COVID-19;

Για να προλάβει τις εξελίξεις, η Google έκανε γνωστή τη νέα έκδοση του Google Analytics στο ευρύ κοινό, η οποία πλέον διαθέτει «machine learning (μηχανική εκμάθηση) στον πυρήνα της», ώστε να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες που θα συμβάλουν στην πλήρη κατανόηση των πελατών και κάθε νέου trend που θα εμφανίζεται.

Όπως αναφέρει και η Google στην επίσημη ανακοίνωσή της, «Η νέα έκδοση των Google Analytics, σχεδιασμένη στη βάση του App + Web Property και με ενσωματωμένο machine learning, έχει ως στόχο να σε βοηθήσει να αποκτήσεις μακροπρόθεσμα καλύτερο ROI».

Γιατί να χρησιμοποιήσεις Google Analytics?

Στη σύγχρονη εποχή, χιλιάδες επιχειρήσεις που έχουν μετακινηθεί στο ecommerce βασίζονται ιδιαίτερα στα Google Analytics.

Η δυνατότητά αυτού του εργαλείου να συγκεντρώνει αναλυτικά στοιχεία σχετικά με τους επισκέπτες ενός website, έχει συμβάλλει καθοριστικά στη βελτίωση των δράσεων των marketers αλλά και στην αξιολόγηση της απόδοσης επένδυσης (ROI – Return on Investment).

Για παράδειγμα, ας πούμε ότι ξεκίνησες το site σου για να ενημερώνεις τους χρήστες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου και να τους μετατρέπεις σε πελάτες. Για να το κάνεις αυτό αποτελεσματικά, πρέπει να γνωρίζεις από πού προέρχονται αυτοί οι επισκέπτες, τι τους ενδιαφέρει περισσότερο και ποια σημεία επαφής τους βοηθούν να μετατραπούν σε πελάτες.

Η καταγραφή και η ανάλυση των δεδομένων αυτών μέσω των GA4 θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις στρατηγικές digital marketing για να προσελκύσεις περισσότερους επισκέπτες και να κερδίσεις περισσότερα χρήματα.

Google Analytics 4

Google Analytics 4 VS Universal Analytics

Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των Universal Analytics και των Google Analytics 4 είναι το μοντέλο μέτρησης που χρησιμοποιούν. Τα Universal Analytics χρησιμοποιούν ένα μοντέλο μέτρησης που βασίζεται σε sessions (περιόδους σύνδεσης) και pageviews (προβολές σελίδας).

Ένα session είναι μια ομάδα αλληλεπιδράσεων του χρήστη με το site, οι οποίες λαμβάνουν χώρα μία δεδομένη χρονική στιγμή. Ένα session μπορεί να περιέχει επισκέψεις σε διαφορετικά προϊόντα, πολλά pageviews, κλικς ακόμα και αγορές.

Από την άλλη μεριά, τα Google Analytics 4 χρησιμοποιούν ένα μοντέλο μέτρησης που βασίζεται σε events (συμβάντα) και παραμέτρους. Η αρχή εδώ είναι ότι οποιαδήποτε αλληλεπίδραση μπορεί να χαρακτηριστεί ως συμβάν. Ως αποτέλεσμα, όλοι οι τύποι επισκέψεων των Universal Analytics μεταφράζονται σε συμβάντα στο GA4.

Νέες πληροφορίες & προβλέψεις με την υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης

Μια από τις νέες δυνατότητες που προσφέρουν τα Google Analytics 4 στους marketers, είναι η δυνατότητα πρόβλεψης και ειδοποίησης για νέες τάσεις και προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού.

Ένα παράδειγμα αποτελεί η χρήση data για την αναγνώριση αυξανόμενης προτίμησης σε συγκεκριμένα προϊόντα, η οποία στη συνέχεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για βελτίωση κάθε καμπάνιας.

Ανάμεσα στις νέες δυνατότητες, η νέα έκδοση των Google Analytics μπορεί να υπολογίσει και να προβλέψει διάφορα συγκεντρωτικά ποσοστά και αποτελέσματα, όπως τα δυνητικά έσοδα που μπορεί να αποφέρει μια καθορισμένη ομάδα πελατών για μια επιχείρηση, καθώς και τα ποσοστά μετατόπισης (churn rates).

Με βάση αυτά τα στοιχεία, οι marketers των επιχειρήσεων θα μπορούν να δημιουργήσουν προσαρμοσμένα κοινά για να προσεγγίσουν ομάδες πελατών ακόμα υψηλότερης αξίας.

Αμεσότερη σύνδεση με τα υπόλοιπα «προϊόντα» της Google

Ανάμεσα στα νέα χαρακτηριστικά των Google Analytics, μπορεί να συμπεριληφθεί και η βαθύτερη ενσωμάτωση με τα Google Ads. Με τη νέα έκδοση, ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει διάφορα είδη κοινού και να προσεγγίσει πελάτες με πιο σχετικές, χρήσιμες και ενδιαφέρουσες καμπάνιες, οι οποίες θα συμβάλλουν καθοριστικά στην αλληλεπίδραση με την επιχείρηση.

Η σύνδεση των Google Analytics 4 με τα Google Ads σου επιτρέπει να βελτιστοποιήσεις τις ενέργειες που έχουν μεγαλύτερη σημασία για τους πελάτες σου, ανεξάρτητα από το πώς αλληλοεπιδρούν με το brand σου.

Τέλος, μπορούν να καταγράψουν κάθε μετατροπή που πραγματοποιείται στα κανάλια της Google αλλά και μη, όπως το Google Search, social media και email, ώστε να μπορείς να κατανοήσεις καλύτερα τον συνδυασμό των αποτελεσμάτων από όλες τις marketing δράσεις σου.

Πληρέστερη κατανόηση του τρόπου αλληλεπίδρασης με το κοινό

Με τη νέα έκδοση των Google Analytics, η μέτρηση των δεδομένων ανά συσκευή και πλατφόρμα, οργανώνεται μέσα από μια πιο πελατοκεντρική προσέγγιση. Για ακόμη μια φορά, οι νέες αλλαγές στοχεύουν στο να δώσουν στους marketers και επιχειρηματίες μια πληρέστερη εικόνα για το πώς οι πελάτες αλληλεπιδρούν με την επιχείρηση.

Google Analytics 4

Μέσω της χρήσης εξατομικευμένων διαφημίσεων, μπορούν να έχουν μια πιο ολοκληρωμένη άποψη του τρόπου με τον οποίο οι χρήστες και δυνητικοί πελάτες έρχονται σε επαφή με ένα digital brand.

Για παράδειγμα, οι επιχειρηματίες και οι marketers μπορούν να δουν αν οι χρήστες ανακάλυψαν την εταιρεία τους πρώτη φορά μέσα από μια διαφήμιση, αν προχώρησαν σε εγκατάσταση πιθανής εφαρμογής τους και αν ολοκλήρωσαν κάποια αγορά μέσω αυτής.

Διάβασε επίσης: SEO vs PPC: Ποιο να επιλέξεις & γιατί;

Έτσι, σε βάθος χρόνου, θα υπάρχει μεγαλύτερη κατανόηση της κινητικότητας κάθε πελάτη – από την απόκτηση στη μετατροπή και τη διατήρηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί η δυνατότητα θέασης των καναλιών που προσελκύουν μεγάλο μέρος των χρηστών, το σύνολο των οποίων μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί για να γίνει ευκολότερη η κατανόηση κάθε ενέργειας που πραγματοποιείται.

Ανανεωμένη προσέγγιση στη διαχείριση των πληροφοριών

Κάθε marketer μπορεί πλέον να επιλέγει πότε να χρησιμοποιήσει δεδομένα πελατών για τη βελτιστοποίηση κάθε καμπάνιας του και πότε να περιορίσει τη χρήση δεδομένων σε απλή μέτρηση.

Να σημειωθεί ότι αυτές οι επιλογές μπορούν να βοηθήσουν στην αμεσότερη ανταπόκριση στις αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών και σε ένα πιθανό τεχνολογικό μέλλον, όπου τα cookies θα είναι εμφανώς λιγότερα.

Όπως αναφέρεται και στην ανακοίνωση της Google «θα χρησιμοποιείται μια ευέλικτη προσέγγιση στη μέτρηση και στο μέλλον θα περιλαμβάνεται μια μοντελοποίηση για να καλύψει τα κενά όπου τα δεδομένα ενδέχεται να είναι ελλιπή». Έτσι θα υπάρχει μια εικόνα που θα βασίζεται στις πιθανότητες χωρίς να παρεκκλίνει υπερβολικά από την πραγματικότητα που θα αντιμετωπίζεις!

Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τα Google Analytics;

Η νέα έκδοση των Google Analytics έχει ενσωματωθεί ως προεπιλογή σε νέους λογαριασμούς και την 1 Ιουλίου του 2023 τα Universal Analytics θα σταματήσουν να καταγράφουν νέα δεδομένα. Προκειμένου να παραμείνεις ενημερωμένος για μελλοντικές βελτιώσεις στα Analytics, η Google συνιστά τη δημιουργία ενός Google Analytics 4 property (η παλιότερη έκδοση αναφέρεται ως App + Web property) σε συνδυασμό με τους υπάρχοντες λογαριασμούς σου.

Αυτό θα σου επιτρέψει να αρχίσεις να συλλέγεις δεδομένα και να επωφελείσαι από τις τελευταίες καινοτομίες και updates, όποτε γίνονται διαθέσιμες, διατηρώντας την τρέχουσα εφαρμογή σου ανέπαφη.

Επιδότηση ΕΣΠΑ
ESPA