Scroll to top

BACK TO
TOP

START A PROJECT

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Πέμπτη, 21 Ιανουάριος 2021

SEO vs PPC: Ποιο να επιλέξεις & γιατί;

SEO ή PPC: Ποιο να επιλέξεις και γιατί;

Εσύ το ήξερες ότι οι δύο βασικοί πυλώνες του digital marketing είναι το SEO και το PPC;

Ίσως ναι, ίσως και όχι, αλλά μην ανησυχείς! Με τον αναλυτικό οδηγό της 3ds θα σου λυθεί κάθε απορία!

Αν θέλεις να μάθεις τα βασικά του digital marketing, καθώς και τι ταιριάζει στην επιχείρησή σου αλλά και πού πραγματικά αξίζει να επενδύσεις, αυτό το άρθρο είναι για σένα!

Συνέχισε να διαβάζεις με προσοχή…

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ SEO και PPC;

Πριν δούμε πιο αναλυτικά τι είναι το SEO και τι το PPC, αξίζει να ξεκαθαρίσουμε τη βασική διαφορά τους: το SEO λειτουργεί μακροπρόθεσμα και είναι δωρεάν, ενώ το PPC έχει βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα και λειτουργεί επί πληρωμή.

Τώρα που το ξεκαθαρίσαμε αυτό, είσαι έτοιμος να κάνεις βουτιά στα βαθιά;

SEO – Τι είναι;

Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης ή SEO έχει να κάνει με την προσθήκη νέου ή τη βελτιστοποίηση του υπάρχοντος περιεχομένου μιας ιστοσελίδας ώστε αυτή να εμφανίζεται στα πρώτα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης όταν οι χρήστες ψάχνουν κάτι σχετικό.

Μια βελτιστποιημένη ιστοσελίδα μπορεί να «διαβαστεί» εύκολα από τις μηχανές αναζήτησης και να χρησιμοποιηθεί με ευκολία από τους χρήστες.

Για την καλύτερη δυνατή οργανική (δωρεάν) προώθηση ιστοσελίδων στο Google χρειάζεσαι:

  • γρήγορη & λειτουργική ιστοσελίδα
  • καλή εμπειρία για τον χρήστη
  • responsiveness για κινητές συσκευές
  • μοναδικό περιεχόμενο
  • λέξεις-κλειδιά και περιγραφές βάσει των αναζητήσεων του χρήστη
  • links από τη μία σελίδα στην άλλη αλλά και από τρίτους και αρκετά άλλα…

Διάβασε αναλυτικά: Τι είναι το SEO και γιατί το χρειάζεσαι;

PPC – Τι είναι;

Τα αρχικά PPC σημαίνουν Pay-Per-Click, δηλαδή πληρωμή κάθε φορά που κάποιος κάνεις κλικ στη διαφήμισή σου. Πολύ συχνά αναφερόμαστε σε αυτό το είδος digital marketing με τα αρχικά CPC (Cost-Per-Click). Ένας γενικότερος όρος-ομπρέλα που έχει να κάνει με διαφημίσεις τόσο στο Google όσο και στο Facebook είναι το Performance marketing, ενώ αν μιλάμε μόνο για διαφήμιση Google μπορεί απλά να πούμε Google ads.

Λίγο-πολύ, όλα αυτά σημαίνουν το ίδιο πράγμα: ότι εσύ χρεώνεσαι κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σου!

Το Google Ads είναι μια πλατφόρμα διαφήμισης η οποία ανήκει στη Google. Οι διαφημιζόμενοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή την πλατφόρμα για να τοποθετήσουν τις διαφημίσεις τους στις σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης σε προϊόντα της Google (YouTube, Gmail κλπ) και σε χιλιάδες άλλους δικτυακούς τόπους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Google Ads, για διαφημίσεις με banners ή κείμενο.

Επίσης, μπορείς να επιλέξεις να πληρώσεις όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σου (κόστος ανά κλικ ή CPC) ή όταν οι άνθρωποι βλέπουν τη διαφήμισή σου (CPM ή κόστος ανά Χιλιάδες εμφανίσεις). Το όλο σύστημα του performance marketing λειτουργεί σαν μια μεγάλη δημοπρασία όπου οι διαφημιστές ανταγωνίζονται για τις διαθέσιμες θέσεις διαφήμισης.

Διάβασε επίσης: Γιατί να μην κάνεις digital marketing μόνος σου!

seo ppc diafores 3ds

PPC vs SEO

Τώρα που έχεις μια γενική ιδέα για το τι είναι PPC και SEO ας δούμε πώς συγκρίνονται:

SEO: Πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα 

  • το SEO λειτουργεί σε όλες τις μηχανές αναζήτησης
  • είναι μια διαδικασία που κάνεις μια φορά και μπορεί να φέρνει αποτελέσματα σε βάθος χρόνου
  • είναι μάλλον δύσκολο να βρεθείς ψηλά στα αποτελέσματα, ειδικά αν ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος
  • με το SEO πρέπει να έχεις υπομονή για να δεις αποτελέσματα
  • είναι σχετικά δύσκολο να υπολογίσεις τα κέρδη που σου αποφέρει πρακτικά
  • πρέπει να επικεντρωθείς σε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά κάθε φορά
  • το SEO επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από αλλαγές στον αλγόριθμο της Google
  • με αυτόν τον τρόπο δεν μπορείς να εστιάσεις σε συγκεκριμένο κοινό, π.χ. κάποιον που έχει ξαναψωνίσει από το eshop σου ή έχει αφήσει κάτι στο καλάθι του
  • αν είσαι στα 3 πρώτα οργανικά αποτελέσματα, θα πάρεις πάνω από το 50% των κλικ χωρίς να πληρώσεις τίποτα!

PPC: Πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

  • τα Google Ads λειτουργούν μόνο στη μηχανή αναζήτησης του Google
  • το κόστος PPC είναι «μόνιμο» για όσο τρέχει η διαφήμιση, δηλαδή πληρώνεις ανά κλικ για όσο καιρό διαρκεί η καμπάνια
  • μπορείς να βρεθείς στα 3 πρώτα επί-πληρωμή αποτελέσματα με σχετική ευκολία
  • οι PPC καμπάνιες είναι άμεσες και σου ταιριάζουν αν χρειάζεσαι κλικ τώρα
  • με το performance marketing είναι πιο εύκολο να υπολογίσεις την απόδοση της επένδυσης (ROI)
  • μπορείς να στοχεύσεις σε πολλές λέξεις-κλειδιά ταυτόχρονα
  • τα Google Ads δεν επηρεάζονται από αλλαγές στον αλγόριθμο της Google
  • με αυτή τη μέθοδο μπορείς να τρέξεις στοχευμένη διαφήμιση στο facebook, σε συγκεκριμένο κοινό

Ποιο είναι το ιδανικό πλάνο digital marketing;

Είναι αδύνατο να απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση χωρίς να λάβουμε υπόψη τη μοναδική κατάσταση μιας δεδομένης επιχείρησης.

Σε μια τοπική επιχείρηση με μικρό ανταγωνισμό η οποία χρειάζεται λίγους επισκέπτες την εβδομάδα, ίσως να αρκεί μια καλή προβολή στα τοπικά και οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης με μικρό κόστος.

Ένα νέο eshop που ανταγωνίζεται μεγαθήρια και πολυκαταστήματα, πιθανότατα να δυσκολευτεί στην οργανική αναζήτηση (βραχυπρόθεσμα, τουλάχιστον).

Διάβασε επίσης: Γιατί το eshop σου δεν πουλάει!

Χρειάζεσαι πωλήσεις τώρα; Σε ενδιαφέρουν τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα; Πώς είναι ο ανταγωνισμός στην οργανική αναζήτηση; Ποιο είναι το κόστος ανά κλικ στον κλάδο σου;

Χρειάζεσαι μια ολοκληρωμένη στρατηγικήστρατηγική, και να θέσεις τόσο βραχυπρόθεσμους όσο και μακροπρόθεσμους στόχους για να πάρεις μια απόφαση.

seo kai ppc 3ds

SEO και PPC

Ιδανικά, θα επιλέγαμε να συνδυάσουμε SEO και PPC για να επωφεληθούμε όσο το δυνατόν περισσότερο!

Όταν, δηλαδή, οι δύο αυτές πρακτικές αλληλοϋποστηρίζονται, τότε λειτουργούν καλύτερα και οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα.

Τα οφέλη από την ταυτόχρονη χρήση SEO και PPC περιλαμβάνουν:

  • Βλέπεις άμεσα τι οδηγεί σε πωλήσεις και χρησιμοποιείς τα δεδομένα που παίρνεις σε πραγματικό χρόνο από μια PPC καμπάνια για να «στήσεις» και μια SEO καμπάνια.
  • Αυξάνεις τη συνολική επισκεψιμότητα με στόχευση τόσο σε πληρωμένες όσο και σε οργανικές λέξεις-κλειδιά υψηλής απόδοσης.
  • Μετακινείς λέξεις-κλειδιά υψηλού κόστους, μεγάλου όγκου αναζητήσεων ή χαμηλής μετατροπής (σε πωλήσεις) από την PPC στη SEO καμπάνια, μειώνοντας τα έξοδα.
  • Κάνεις A/B testing στα κείμενα των διαφημίσεων και τα landing pages και ενσωματώνεις ό,τι λειτουργεί καλύτερα και στη SEO στρατηγική σου.
  • Χρησιμοποιείς το remarketing (PPC στρατηγική που επαναστοχεύει το κοινό που έχει ήδη επισκεφτεί την ιστοσελίδα σου μέσω των οργανικών αποτελεσμάτων) για να πετύχεις ακόμα μεγαλύτερη αφοσίωση μένοντας χαραγμένος στη μνήμη του κοινού σου.
  • Δοκιμάζεις λέξεις-κλειδιά σε μια PPC καμπάνια πριν δεσμευτείς σε μακροπρόθεσμες στρατηγικές SEO.
  • Στοχεύεις σε χρήστες σε όλα τα στάδια του αγοραστικού ταξιδιού, από την έρευνα και τη σύγκριση προϊόντων μέχρι την αγορά με αντίστοιχες λέξεις-κλειδιά.
  • Αυξάνεις την εμπιστοσύνη προς το brand σου έχοντας ισχυρή οργανική και επί πληρωμή προβολή ταυτόχρονα.

Η εμπειρία μας μέχρι τώρα μας δείχνει ότι μια ολοκληρωμένη στρατηγική που στηρίζεται εξίσου σε SEO και PPC είναι η βέλτιστη προσέγγιση.

Φυσικά δεν υπάρχει λύση που να ταιριάζει σε κάθε επιχείρηση, αλλά για υψηλού επιπέδου, επιθετικό μάρκετινγκ, πρέπει να σκεφτείς ότι μια ολιστική στρατηγική είναι σίγουρα καλύτερη από τα μεμονωμένα αποτελέσματα του SEO ή του PPC ξεχωριστά.

Πού καταλήγουμε;

Το PPC και το SEO δεν είναι ανταγωνιστές!

Πρόκειται για δύο ισχυρά εργαλεία που είναι διαθέσιμα στο ψηφιακό οπλοστάσιο του μάρκετινγκ και αποφέρουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα όταν χρησιμοποιούνται συνδυαστικά.

Μπορείς να  χρησιμοποιήσεις το PPC όταν θέλεις γρήγορα αποτελέσματα για να ξεκινήσεις, αλλά θα πρέπει να έχεις και SEO για τη μακροπρόθεσμη πορεία σου.

Επικοινώνησε σήμερα με την 3ds, ένα 360⁰ digital marketing agency με πολυετή εμπειρία στο χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ και εξειδικευμένες ομάδες για κάθε σου ανάγκη!

Επιδότηση ΕΣΠΑ
ESPA