Scroll to top

BACK TO
TOP

START A PROJECT

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Δευτέρα, 24 Ιούλιος 2023

Πλήρης οδηγός email marketing – τι είναι, πώς λειτουργεί και γιατί το χρειάζεσαι;

Πλήρης οδηγός email marketing – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!
  • Μία από τις πιο διαδεδομένες στρατηγικές μάρκετινγκ παγκοσμίως
  • Ένα πραγματικά αποτελεσματικό κανάλι που συνεχώς εξελίσσεται
  • Μια μέθοδος με ιδιαιτέρως υψηλό ROI σε επιχειρήσεις B2B και B2C

Αυτό είναι το email marketing κι αν δεν το έχεις εντάξει ήδη στη στρατηγική σου, πολύ απλά… χάνεις.

Διάβασε τον αναλυτικό οδηγό της 3ds και μάθε τι είναι το email marketing τέλος πάντων, ποια είναι τα πλεονεκτήματά του, τι θα κερδίσει ένα eshop ή μια εταιρεία B2B όταν το χρησιμοποιήσει, αλλά και πώς θα στείλεις τα κατάλληλα email πωλήσεων για να απογειώσεις την επιχείρησή σου.

 

Τι είναι το email marketing;

Το email marketing είναι ένα ισχυρό κανάλι του ψηφιακού μάρκετινγκ που βασίζεται στην αποστολή email για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών μιας επιχείρησης.

Δεν είναι, όμως, κάθε email που στέλνεις, μέρος μιας email marketing καμπάνιας.

To, ελληνιστί, μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο ενημερωτικά δελτία (newsletters), διαφημιστικές καμπάνιες και ανακοινώσεις, ενώ η αμεσότητά του είναι συνήθως το χαρακτηριστικό που το ξεχωρίζει από άλλα κανάλια marketing.

τι είναι email marketing

 

Γιατί χρησιμοποιούμε email marketing;

Υπάρχουν πολλοί λόγοι αλλά και τρόποι να χρησιμοποιήσει κανείς το email marketing.

Ανάλογα την περίπτωση μπορείς να το υιοθετήσεις για:

  • Να πουλήσεις τα προϊόντα σου: Προώθησε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου στους υπάρχοντες πελάτες σου και ενημέρωσέ τους για νέες αφίξεις, εκπτώσεις κ.α.
  • Να χτίσεις σχέσεις: Δημιούργησε μια πραγματική σύνδεση με το κοινό σου μέσα από εξατομικευμένα email που απευθύνονται «αποκλειστικά» σε αυτούς.
  • Να ενισχύσεις την αναγνωρισιμότητα του brand σου: Φρόντισε ώστε η εταιρεία και οι υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρεις να μείνουν στη μνήμη των πελατών σου.
  • Να προωθήσεις το περιεχόμενό σου: Χρησιμοποίησε το email για να μοιραστείς σχετικό περιεχόμενο από το blog σου, τα social media, ένα συνέδριο που συμμετείχες κλπ.
  • Να βρεις δυνητικούς πελάτες: Δελέασε τους χρήστες με κάτι που θα θεωρούσαν πολύτιμο ώστε να κάνουν εγγραφή για να το αποκτήσουν.

 

Further reading: Αύξηση πωλήσεων eshop: 7+1 τακτικές που αποδεδειγμένα δουλεύουν!

 

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του email marketing;

Marketers και επιχειρήσεις σε όλον τον κόσμο «ορκίζονται» στην αποτελεσματικότητα και τα οφέλη του email marketing. Δες αναλυτικά για ποιους λόγους πρέπει κι εσύ να το εντάξεις στη στρατηγική σου.

 

Κοστίζει λιγότερο από άλλα κανάλια

Οι περισσότερες πλατφόρμες email marketing που είναι αυτή τη στιγμή διαθέσιμες στην αγορά χρεώνουν, σε μηνιαία βάση, ένα ποσό ανάλογα με το πόσους συνδρομητές έχεις στη λίστα σου.

Το θετικό στην υπόθεση είναι ότι μπορείς να ξεκινήσεις με ένα μικρό πλάνο αρχικά, ενώ καθώς προστίθεται κόσμος στις επαφές σου και αυξάνεται η λίστα με τους εγγεγραμμένους χρήστες στους οποίους στέλνεις newsletter, μπορείς να επεκτείνεις το πλάνο σου.

Αν υπολογίσεις το CPM, δηλαδή το κόστος της κάθε διαφήμισης ανά 1000 άτομα, θα δεις ότι τα email πωλήσεων είναι πιο οικονομικά από άλλες μεθόδους.

Αυτό το ήξερες; Αν έχεις μικρή λίστα email υπάρχουν πλατφόρμες που μπορείς να χρησιμοποιήσεις ακόμα και δωρεάν!

 

Παρέχει πλήρη έλεγχο και εξατομίκευση στην επικοινωνία

Στα πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα του email marketing συγκαταλέγεται ο έλεγχος που έχεις σε κάθε πτυχή της επικοινωνίας σου.

Μπορείς να σχεδιάσεις το email ακριβώς όπως το θέλεις, με λεκτικά και εικόνες της επιλογής σου, να χωρίσεις τις επαφές σου σε ομάδες βάσει διάφορων κατηγοριών, να επιλέξεις σε ποιους χρήστες θα το στείλεις και πολλά άλλα, που θα απογειώσουν την επαφή με τους πελάτες σου.

Αυτό το ήξερες; Μπορείς να κάνεις preview και να στείλεις δοκιμαστικά email… στον εαυτό σου, για να σιγουρευτείς ότι όλα φαίνονται και λειτουργούν ρολόι προτού προχωρήσεις με τη μαζική αποστολή email.

 

Προσφέρει ευκολία χρήσης και επιλογές αυτοματοποίησης

Οι πιο γνωστές πλατφόρμες για μαζική αποστολή email βασίζονται στη λογική του drag and drop, δηλαδή «σέρνεις» το κάθε τμήμα στη θέση που προτιμάς, προσθέτεις section ανάλογα με τις απαιτήσεις και γενικά δημιουργείς email εύκολα και γρήγορα.

Τέλος, ακόμα και οι πιο απλές εκδόσεις σου επιτρέπουν να αυτοματοποιήσεις τις απαντήσεις σου, να «χτίσεις» landing pages και να ξαναστείλεις τα newsletters σου σε όσους δεν τα άνοιξαν την πρώτη φορά, που σημαίνει ότι κερδίζεις όχι μόνο σε χρήμα αλλά και σε χρόνο!

υπηρεσίες email marketing

Αυτό το ήξερες; Για πραγματικά αποδοτικές καμπάνιες, συνεργάσου με μια εταιρεία digital marketing όπου τα τμήματα design και performance δουλεύουν μαζί για να φέρουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

 

Διάβασε περισσότερα: Όλα όσα θα ήθελες να μάθεις πριν συνεργαστείς με μια εταιρεία digital marketing

 

Έχει άψογη στόχευση

Κανένα κοινό δεν είναι πιο «ζεστό» να αγοράσει από το κοινό που ήδη σε γνωρίζει και σε εμπιστεύεται – και αυτό το κοινό βρίσκεται στη λίστα των επαφών σου.

Εννοείται πως χρειάζεσαι βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης και Google ή Facebook ads αν θες να έχεις σημαντική παρουσία στη ζωή των πελατών σου, αλλά τα newsletters είναι αυτά που ξέρεις ότι έχουν πετύχει τον στόχο τους: οι πελάτες τα άνοιξαν και μάλιστα όταν ήθελαν αυτοί, όχι απαραίτητα όταν τους τα έστειλες – κάτι που κάνει το email marketing μια ελάχιστα παρεμβατική μέθοδο διαφήμισης.

 

Μπορεί να σε ενδιαφέρει: Τι είναι το SEO (Search Engine Optimization);

 

Διαθέτει εύκολα μετρήσιμα αποτελέσματα

Το ιερό δισκοπότηρο κάθε marketer: τα data!

Αν έχεις αριθμούς και δεδομένα, όλα γίνονται πιο εύκολα και οι αποφάσεις που παίρνεις είναι (μάλλον!) οι σωστές.

Μέσα από την εκάστοτε πλατφόρμα email marketing μπορείς να μετρήσεις σε πόσους χρήστες παραδόθηκε το email σου, πόσοι το άνοιξαν, πόσοι έκαναν κλικ σε κάποιο προϊόν ή για να επισκεφθούν την ιστοσελίδα σου, ακόμα και πόσοι κατέληξαν σε αγορά.

Αυτό το ήξερες; Αν συνδέσεις την πλατφόρμα email marketing που χρησιμοποιείς με τα Google Analytics, τότε έχεις ακόμα πιο ολοκληρωμένη εικόνα για να συγκρίνεις δεδομένα από πολλά κανάλια, όπως το SEO ή τα Google Ads.

 

Βρίσκει πολλές εφαρμογές σε όλο το sales funnel

Μπορεί να έχεις συνδυάσει τα emails με τις προσφορές και τα προϊόντα που σε «κυνηγάνε» από διάφορα eshops, η αλήθεια είναι, όμως, πως ακόμα και μια εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες τόσο σε B2C όσο και σε B2B επίπεδο μπορεί να επωφεληθεί από τη μαζική αποστολή email – και μάλιστα αυτοματοποιημένα!

Στην πραγματικότητα, παλιότερη έρευνα της McKinsey είχε δείξει πως τα email κάνουν convert, δηλαδή μετατρέπουν χρήστες σε πελάτες, 40 φορές περισσότερο απ’ ότι το Facebook και το Twitter μαζί.

Προτού, λοιπόν, επιχειρήσεις να πουλήσεις κατευθείαν σε ένα νέο lead που μόλις έκανε εγγραφή στο newsletter σου, προσπάθησε πρώτα να το… ζεστάνεις με περιεχόμενο στοχευμένο, σχετικό και εξατομικευμένο, που θα σε βοηθήσει να κάνεις την τελική πώληση πολύ πιο εύκολα.

 

Δες κι αυτό: Content Marketing: Τι είναι & πως λειτουργεί

 

Ποιες είναι οι πιο διαδεδομένες πλατφόρμες email marketing;

Ψάχνεις πλατφόρμα email marketing; Δες ποιες είναι οι πιο γνωστές αυτή τη στιγμή στην ελληνική και διεθνή αγορά για μαζική αποστολή email δωρεάν ή με πληρωμή, σύμφωνα με όσα ισχύουν τον Ιούλιο του 2023!

συγκρίσεις πλατφορμών email marketing

Πώς κάνω email marketing;

Το «Πώς κάνω email marketing» είναι μία ερώτηση που δύσκολα μπορεί να απαντηθεί σε ένα μόνο άρθρο κι αυτό γιατί «κάνω email marketing» δεν σημαίνει ότι το κάνω σωστά ή ότι έχω τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Δες, όμως, πώς στήνουμε μια καμπάνια από την αρχή ως το τέλος!

 

Βήμα #1: Δημιουργούμε λίστα με email

Email marketing χωρίς κοινό να λαμβάνει τα emails σου… δε γίνεται!

Πετυχημένο email marketing χωρίς σχετικό κοινό να λαμβάνει τα emails σου… επίσης δε γίνεται!

Το να αγοράσεις μια λίστα με έτοιμες επαφές δεν θα σου προσφέρει απολύτως τίποτα – το αντίθετο, μάλιστα: θα βλέπεις τα newsletter σου να καταλήγουν σε spam folders και το open rate να πέφτει μέρα με τη μέρα.

Δες μερικούς έξυπνους τρόπους για να αυξήσεις οργανικά και σωστά τη λίστα των subscribers:

 

Ζήτα από τους χρήστες να κάνουν εγγραφή με έξυπνο τρόπο

Η πιο διαδεδομένη τακτική είναι να τοποθετούμε το σχετικό λεκτικό στο footer της ιστοσελίδας μας, έτσι ώστε να είναι εμφανές στον χρήστη όπου κι αν βρίσκεται.

Ωστόσο, έρευνες δείχνουν ότι ένα πολύ καλό σημείο να ζητήσεις από τους χρήστες να κάνουν εγγραφή είναι η σελίδα «About us» ή «Σχετικά με Εμάς».

Τα άτομα που επισκέπτονται τη σελίδα αυτή προφανώς θέλουν να μάθουν περισσότερα για την εταιρεία σου, οπότε είναι πιο πιθανό να θέλουν να γραφτούν και στο newsletter σου.

Όπου κι αν βρίσκεται αυτό το section, όμως, ένα είναι σίγουρο: δεν γίνεται να είναι βαρετό!

Ένα λεκτικό που αντιπροσωπεύει το brand σου και το ύφος του, κάτι που τραβάει την προσοχή, μικρό και απλό, ίσως και λίγο fun αν το επιτρέπουν οι συνθήκες, σίγουρα θα έχει καλύτερα αποτελέσματα από ένα ξερό «Κάντε εγγραφή για να λαμβάνετε τα ενημερωτικά μας δελτία».

παράδειγμα από email marketing

Εμφάνισε ένα pop-up πριν φύγουν

“Not all pop ups are created equal” λένε οι ειδικοί και σίγουρα αυτή η φράση κρύβει μια μεγάλη αλήθεια.

Όσο κι αν «αντιπαθούμε» τα πολύ επεμβατικά pop-ups με διαφημίσεις που δεν μας αφήνουν να διαβάσουμε το άρθρο μας ή που δεν μπορούμε να βρούμε το X για να κλείσουμε, υπάρχουν και περιπτώσεις που είναι χρήσιμα.

Μια τέτοια περίπτωση είναι και τα pop-ups που εμφανίζονται όταν πάμε να φύγουμε από μια ιστοσελίδα και μας προτρέπουν να κάνουμε εγγραφή προτού φύγουμε. Με τα σωστά εικαστικά και CTA, μπορούν να έχουν θεαματικά αποτελέσματα!

πώς να κάνω email marketing

 

 

Δελέασέ τους με κάποιο «αντάλλαγμα»

Αν έχεις εταιρεία B2B, ένας ακόμα τρόπος να αυξήσεις τους subscribers στο newsletter σου είναι να τους ζητήσεις να κάνουν εγγραφή για να λάβουν κάποιο δωρεάν αρχείο ή έρευνα που έχεις δημιουργήσει, γνωστά ως lead magnets.

Αντίστοιχα, αν έχεις ecommerce store μπορείς να τους δώσεις μια έκπτωση για την πρώτη τους παραγγελία αφού κάνουν εγγραφή.

Γενικά οι χρήστες είναι πιο πιθανό να γίνουν συνδρομητές αν γνωρίζουν ότι θα πάρουν κάτι ως αντάλλαγμα – σε καμία περίπτωση δεν θέλουν απλά να «σπαμάρεις» το email τους με άχρηστες πληροφορίες!

email marketing Ελλάδα

 

Βήμα #2: Στήνουμε την καμπάνια

Το email marketing οφείλει να είναι μέρος μιας ολόκληρης στρατηγικής και όχι σκόρπιες σπασμωδικές κινήσεις χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο.

Αποφάσισε τι θέλεις να κάνεις (να αυξήσεις το awareness, να χτίσεις τις σχέσεις σου με τους εν δυνάμει πελάτες σου, να προωθήσεις τον εαυτό σου ως αυθεντία στον τομέα σου, να αυξήσεις τις πωλήσεις σου, να επικοινωνήσεις μια νέα συνεργασία;) και στήσε το email με αυτόν τον σκοπό στο μυαλό σου.

Μην παρεκκλίνεις!

 

Βήμα #3: Στέλνουμε τα email

Καλό είναι να δοκιμάσεις διαφορετικές ώρες και μέρες της εβδομάδας για να δεις τι λειτουργεί καλύτερα στο δικό σου κοινό και να προσαρμόσεις τη στρατηγική σου.

tips για αύξηση αποδοτικότητας email marketing

 

 

Βήμα #4: Παρακολουθούμε την απόδοση

Η ενέργεια δεν τελειώνει τη στιγμή που πατήσεις το «send».

Πρέπει να παρακολουθείς την απόδοση των newsletter και έτσι θα καταλήγεις σε ασφαλή συμπεράσματα για το τι αρέσει πραγματικά στους χρήστες.

Παράλληλα, οι περισσότερες πλατφόρμες email marketing προσφέρουν και την επιλογή να ξαναστείλεις τα emails σου σε όσους δεν τα άνοιξαν την πρώτη φορά!

μαζική αποστολή emails

Τι μετράω στο email marketing; Βασική ορολογία που πρέπει να ξέρεις

Ακολουθούν οι λέξεις-κλειδιά που πρέπει να γνωρίζεις αν θέλεις να ασχοληθείς με τα email πωλήσεων!

  • Open Rate – Το ποσοστό των χρηστών που «άνοιξαν» το email που έλαβαν
  • CTR – Το ποσοστό των χρηστών που έλαβαν το email σου, το άνοιξαν και έκαναν κλικ σε κάποιο link
  • Conversion Rate – Το ποσοστό των χρηστών που μετέβηκαν στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα μέσα από το newsletter και κατέληξαν σε αγορά
  • Bounce Rate – Το ποσοστό των email που δεν παραδόθηκε στους χρήστες της λίστας σου
  • Spam – Ο φάκελος με την «ανεπιθύμητη αλληλογραφία» στην οποία ενδέχεται να καταλήγουν τα newsletters σου
  • Subscribers – Ο αριθμός των εγγεγραμμένων χρηστών στη λίστα σου
  • Unsubscribes – Ο αριθμός των χρηστών που ζήτησε να διαγραφεί από τη λίστα των επαφών σου

τα πλεονεκτήματα του email marketing

 

Ποια είναι τα είδη email marketing – Δες παραδείγματα

Όπως είδαμε και παραπάνω, ο λόγος για τον οποίο αποφασίζεις να στείλεις newsletter θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τη δομή, το περιεχόμενο ακόμα και τους παραλήπτες σου – ιδανικά, δεν στέλνεις τα ίδια σε όλους, αλλά έχεις ξεχωριστές κατηγορίες για καλύτερη στόχευση!

Δες τα πιο διαδεδομένα email marketing παραδείγματα:

 

The content newsletter – Αυτό που ενημερώνει το κοινό σου για τα νέα της αγοράς

Πολύ συνηθισμένος τύπος email marketing, ειδικά σε εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες σε B2Β και Β2C επίπεδο. Μπορείς να κρατάς ενήμερο το κοινό σου για όλες τις τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο σας με emails που αφορούν:

  • Συμμετοχή σε προσεχείς εκδηλώσεις, φωτογραφίες από προηγούμενες εκδηλώσεις
  • Δημοφιλείς αναρτήσεις από τα social media, άρθρα από το blog σου
  • Λεπτομέρειες σχετικά με επιλεγμένα ή νέα προϊόντα ή υπηρεσίες που προσφέρεις

 

Αυτό το ήξερες; Σύμφωνα με έρευνα του Content Marketing Institute, το 81% των B2B marketers λέει ότι η πιο διαδεδομένη μορφή μάρκετινγκ περιεχομένου είναι τα newsletters!

 

The marketing offer newsletter – Το απόλυτο email πωλήσεων

Αν έχεις eshop ή ακόμα και φυσικό κατάστημα και δεν στέλνεις τέτοια emails, έχουμε πρόβλημα!

Αύξησε τις πωλήσεις σου με τα κατάλληλα newsletter και πόνταρε στα εντυπωσιακά εικαστικά για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Ενημέρωσε το κοινό σου για:

  • Προσφορές της τελευταίας στιγμής και εκπτωτικούς κωδικούς που λαμβάνουν μόνο οι εγγεγραμμένοι χρήστες
  • Remarketing καμπάνιες με προϊόντα που άφησαν οι χρήστες στο καλάθι τους
  • Προσφορές στο φυσικό σου κατάστημα

 

ορισμός του email marketing

The automation emails – Αυτά που «σπρώχνουν» τον χρήστη προς το bottom του sales funnel

Το ήξερες ότι μπορείς να στήσεις μια αυτοματοποιημένη σειρά emails που θα αποστέλλεται σε κάθε νέο χρήστη;

Με αυτόν τον τρόπο θα μετακινείς τα leads στο funnel, και από το στάδιο του awareness, όταν ακόμα προσπαθούν να καταλάβουν το πρόβλημά τους, θα τους μεταφέρεις στο στάδιο του conversion, πείθοντάς τους ότι τα δικά σου προϊόντα/υπηρεσίες είναι αυτά που χρειάζονται.

Προσοχή όμως! Σε αυτές τις περιπτώσεις, όταν δηλαδή μιλάμε για B2B marketing, ο κανόνας 80/20 τίθεται αμέσως σε ισχύ: Το 80% των email σου θα πρέπει να παρέχει αξία και το υπόλοιπο 20% θα πρέπει να παρουσιάζει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.

 

Μάθε περισσότερα: Β2Β marketing – Όλα όσα θα ήθελες να μάθεις για μια αποτελεσματική στρατηγική

 

The transactional emails – Αυτά που είναι απαραίτητα και πρέπει να γίνονται αυτόματα

Το email marketing δεν αφορά πάντα τη μαζική αποστολή email.

Πολλές φορές απαιτείται να χρησιμοποιήσουμε τις πλατφόρμες email marketing για να στείλουμε τα λεγόμενα transactional emails, δηλαδή αυτά που αφορούν τα διάφορα στάδια μιας πώλησης:

  • την επιβεβαίωση της παραγγελίας
  • την επιβεβαίωση της αποστολής
  • την επιβεβαίωση της παραλαβής

Όλα αυτά είναι παραδείγματα email marketing και ως touchpoints μπορούν να επηρεάσουν τη γνώμη που έχουν οι πελάτες σου για την επιχείρησή σου!

Αυτό το είδος email marketing στην Ελλάδα συχνά παραβλέπεται, αλλά στο χέρι σου είναι να κάνεις την ανατροπή!

 

Χρειάζομαι υπηρεσίες email marketing ή μπορώ και μόνος μου;

Φυσικά και μπορείς να στέλνεις newsletter μόνος σου, αλλά χωρίς στρατηγική, θα κάνεις απλά αυτό: θα στέλνεις newsletter.

Αν θέλεις κάτι παραπάνω από μαζική αποστολή email, κάτι περισσότερο από «θόρυβο» στο inbox των πελατών σου, κάτι καλύτερο από τον ανταγωνισμό, κάτι που τέλος πάντων θα έχει αξία και θα φέρει αποτελέσματα, τότε χρειάζεσαι υπηρεσίες email marketing και specialists με εμπειρία – χρειάζεσαι τη 3ds.

Επικοινώνησε σήμερα μαζί μας και η ομάδα μας θα δημιουργήσει για σένα τις πιο εντυπωσιακές καμπάνιες email marketing που θα αυξήσουν τις πωλήσεις σου και θα σε καθιερώσουν στην αγορά!

 

 

Επιδότηση ΕΣΠΑ
ESPA