Όλα όσα θα ήθελες να μάθεις πριν συνεργαστείς με μια εταιρεία digital marketing

Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν μία πρόκληση: χρειάζονται ισχυρή διαδικτυακή παρουσία για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Για να επιτευχθεί αυτό, πολλές φορές στρέφονται σε εταιρείες digital marketing για την τεχνογνωσία και την εμπειρία τους στον κλάδο.
Αν βρίσκεσαι σε αυτή τη θέση και σκέφτεσαι να ξεκινήσεις να συνεργάζεσαι με μια εταιρεία digital marketing, αυτό το άρθρο σε ενδιαφέρει.
Εδώ θα βρεις όλες τις απαντήσεις στις ερωτήσεις σου, θα μάθεις τι κάνει ένα digital agency, ποιες οι διαφορές του από τους freelancers ή και από μία in-house ομάδα στην εταιρεία σου, καθώς και πώς να επιλέξεις το κατάλληλο agency.
Πάμε να τα δούμε όλα με τη σειρά!
Τι σημαίνει digital agency; Τι κάνει μια τέτοια εταιρεία;
Μία εταιρεία digital marketing προσφέρει υπηρεσίες που σκοπό έχουν να προωθήσουν την επιχείρησή σου στο διαδίκτυο.
Σε αντίθεση με μια διαφημιστική εταιρεία που ασχολείται με τη διαφήμιση στην τηλεόραση, τα έντυπα μέσα, το ραδιόφωνο κλπ., ένα digital agency αναλαμβάνει την online προώθηση, συχνά μέσω της δημιουργίας website, των διαφημίσεων σε social media και Google, του SEO κλπ.
Δες συνοπτικά τι υπηρεσίες προσφέρει ένα agency:
- Δημιουργία ιστοσελίδων
- Κατασκευή eshop
- Διασύνδεση με ERP
- Διαχείριση social media
- Google Ads
- Email marketing
- SEO και content marketing
- Ανάλυση δεδομένων και reporting
- Branding/brand identity
- UX/UI
- Graphic design
- Έρευνα αγοράς και ανταγωνισμού
- Στρατηγική
Θες να μάθεις περισσότερα για τις υπηρεσίες που προσφέρει ένα digital agency; Διάβασε τον αναλυτικό οδηγό της 3ds γύρω από την προώθηση ιστοσελίδων για να ξέρεις τι να περιμένεις!
Τώρα που έμαθες τι σημαίνει digital agency, ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά γιατί το χρειάζεσαι.
Γιατί να συνεργαστώ με μία εταιρεία digital marketing;
H συνεργασία με ένα digital agency έχει σίγουρα πολλά πλεονεκτήματα!
Δες γιατί πρέπει να επιλέξεις ένα agency για την ψηφιακή μετάβαση της επιχείρησής σου:
Εξειδίκευση και τεχνογνωσία
Οι εταιρείες digital marketing κατέχουν βαθιά γνώση των διάφορων καναλιών και τακτικών ψηφιακού μάρκετινγκ, ενώ συχνά απολαμβάνουν και καλύτερο support από εταιρείες όπως η Meta και η Google λόγω του υψηλού συνολικού Ad Spend.
Οι εξειδικευμένες γνώσεις τους βοηθούν τις επιχειρήσεις κάθε κλάδου να εξελιχθούν και να ανταπεξέλθουν σε ένα τοπίο που συνεχώς αλλάζει, εξασφαλίζοντας βέλτιστα αποτελέσματα.
Οφείλεις να αναθέσεις την προώθηση της επιχείρησής σου στους ειδικούς!
Πολλαπλές δεξιότητες
Τα digital agencies διαθέτουν ομάδες με ποικίλες δεξιότητες, οι οποίες διαπρέπουν σε διαφορετικούς τομείς.
Πρέπει να θυμάσαι ότι το digital marketing περιλαμβάνει διάφορες υπηρεσίες, όπως η κατασκευή και η SEO προώθηση ιστοσελίδων, η διαχείριση των social media, το branding, η διαφήμιση στο Google και πολλά άλλα.
Ακόμα κι αν έχεις γενικές γνώσεις marketing, δύσκολα θα μπορέσεις να εξειδικευτείς σε όλους τους επιμέρους τομείς του στο βαθμό που τα ξεχωριστά τμήματα ενός agency μπορούν!
Επεκτασιμότητα και ευελιξία
Μία digital marketing εταιρεία μπορεί να προσαρμόσει τις υπηρεσίες της ώστε να ταιριάζουν με τις ανάγκες κάθε επιχείρησης, σε όποιο στάδιο ανάπτυξης κι αν βρίσκεται.
Μια τουριστική επιχείρηση, για παράδειγμα, μπορεί να χρειάζεται εντατικές υπηρεσίες digital marketing 6 μήνες τον χρόνο, οπότε να κάνει ένα συμβόλαιο περιορισμένης χρονικής ισχύος.
Αντίστοιχα, ένας επιχειρηματίας μπορεί να χρειάζεται συμβουλευτική προτού δημιουργήσει eshop – το κατάλληλο agency μπορεί να γίνει ο πολυτιμότερος συνεργάτης του!
Μπορεί να σε ενδιαφέρει: Δημιουργία eshop: Τι χρειάζεται;
Πρόσβαση σε τάσεις και εργαλεία
Ένα ακόμα πολύ βασικό πλεονέκτημα των digital agencies είναι ότι έχουν πρόσβαση σε δεδομένα του κλάδου καθώς και σε όλα τα νέα trends της χώρας και του εξωτερικού.
Τέλος, διαθέτουν εξειδικευμένα εργαλεία digital marketing που μπορούν να βοηθήσουν και τη δική σου επιχείρηση να βρεθεί μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Διάβασες τα πλεονεκτήματα ενός digital agency, αλλά δεν έχεις πειστεί ακόμα ότι είναι καλύτερη επιλογή από έναν/μία freelancer ή μια dedicated ομάδα marketing μέσα στην επιχείρησή σου;
Ας τα συγκρίνουμε!
Digital marketing εταιρεία, freelancer ή τμήμα μάρκετινγκ εσωτερικά;
Φυσικά και δεν υπάρχει μία σωστή απάντηση, ούτε μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε τι είναι καλύτερο.
Ρόλο παίζουν πολλά χαρακτηριστικά, όπως το μέγεθος της επιχείρησής σου, το διαθέσιμο budget, οι στόχοι που έχεις θέσει για το μέλλον, το πόσο άμεσοι είναι καθώς και πλήθος ακόμα παραγόντων που μπορούν (και πρέπει!) να επηρεάσουν την απόφασή σου.
Δες τα βασικά υπέρ και κατά κάθε επιλογής!
Εσωτερική ομάδα μάρκετινγκ σε μία επιχείρηση – πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
Η δημιουργία μιας εσωτερικής ομάδας μάρκετινγκ (in-house marketing team) περιλαμβάνει την πρόσληψη και την εκπαίδευση επαγγελματιών που είναι αφοσιωμένοι αποκλειστικά στην προώθηση της συγκεκριμένης εταιρείας.
Όπως κάθε απόφαση, έτσι και αυτή έχει τα δικά της οφέλη αλλά και μειονεκτήματα:
- Κατανόηση των στόχων και των αξιών της εταιρείας, με αποτέλεσμα καμπάνιες που ευθυγραμμίζονται με το brand identity.
- Βαθιά γνώση της επιχείρησης, των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρει, καθώς και του πελατολογίου της.
- Περιορισμένη τεχνογνωσία και σύνολο δεξιοτήτων, καθώς και περιορισμένη πρόσβαση σε πόρους και νέα trends.
- Υψηλό κόστος κάθε μήνα.
Συνεργασία με ελεύθερο επαγγελματία – πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
Πάρα πολλοί επαγγελματίες του marketing, ειδικά νέα παιδιά που δεν έχουν ακόμα μεγάλη εμπειρία, αποφασίζουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ως freelancers – ελεύθεροι επαγγελματίες.
Δες ποια είναι τα υπέρ και τα κατά μιας τέτοιας συνεργασίας:
- Ανταγωνιστικές τιμές και μια προσιτή επιλογή για μικρές επιχειρήσεις με περιορισμένο budget.
- Μεγαλύτερη ευελιξία και νοοτροπία «λίγο απ’ όλα», προσφέροντας υπηρεσίες για διαχείριση social media, copywriting κλπ.
- Ενδεχόμενη χαμηλή ποιότητα αν δεν υπάρχει προϋπηρεσία, με έλλειψη συνέπειας και ίσως περιορισμένη διαθεσιμότητα/υπευθυνότητα.
- Χρονοβόρο και κοστοβόρο project management – θα πρέπει να εξηγείς τους στόχους σου, να παρέχεις οδηγίες, να ελέγχεις τα αποτελέσματα, να διασφαλίζεις την ομαλή επικοινωνία κλπ.
Συνεργασία με εταιρεία digital marketing – πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
Τα είδαμε αναλυτικά πιο πάνω, αλλά ας δούμε συγκεντρωτικά πού υπερτερεί και πού υστερεί ένα digital marketing agency:
- Ευρύ φάσμα τεχνογνωσίας και δεξιοτήτων.
- Εκτεταμένες γνώσεις και αποδεδειγμένο ιστορικό επιτυχιών.
- Πρόσβαση σε προηγμένα εργαλεία και τεχνολογίες.
- Συνέπεια και αξιοπιστία, με καθιερωμένες διαδικασίες και ολοκληρωμένες, δοκιμασμένες στρατηγικές.
- Περιορισμένη αμεσότητα λόγω μεγάλου πελατολογίου.
- Λιγότερη ελευθερία κινήσεων, καθώς απαιτείται η υπογραφή σύμβασης με συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις.
«Ωραία μέχρι εδώ», θα μου πεις. «Θα συνεργαστώ με μία εταιρεία digital marketing! Πώς, όμως, θα επιλέξω την κατάλληλη και τι να προσέξω σε ένα digital agency προτού δώσουμε τα χέρια;»
Συνέχισε να διαβάζεις!
Πώς επιλέγω digital agency;
Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που θα επηρεάσουν την απόφασή σου, σίγουρα όμως η τελική επιλογή θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις δικές σου απαιτήσεις και τις ανάγκες της επιχείρησής σου.
Πώς, λοιπόν, θα επιλέξεις συνεργάτη digital agency;
Αξιολόγησε τους στόχους και τις ανάγκες της επιχείρησής σου
Καθώς υπάρχει πλήθος επιλογών εκεί έξω και η προσφορά είναι μεγάλη, το πρώτο πράγμα που πρέπει να λάβεις υπόψη σου είναι οι στόχοι που θέλεις να πετύχεις.
Καθόρισε τους στόχους marketing, προσδιόρισε τις περιοχές που χρειάζεσαι στήριξη και ψάξε digital marketing εταιρείες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες σου.
Ενημερώσου για την εξειδίκευση και τις υπηρεσίες που προσφέρει το agency
Μια εταιρεία που έχει εμπειρία στον δικό σου κλάδο, για παράδειγμα στο ecommerce, είναι σαφώς καλύτερη από μία που δεν έχει. Με αυτόν τον τρόπο θα ξέρεις ότι έχει τις απαραίτητες γνώσεις να δημιουργήσει αποτελεσματικές καμπάνιες, ειδικά σχεδιασμένες για σένα.
Επιπλέον, υπάρχουν agencies που δραστηριοποιούνται μόνο σε ένα είδος marketing, όπως πχ το influencer ή το PR. Δες μήπως ένα agency που αναλαμβάνει όλο το εύρος των διαθέσιμων υπηρεσιών σε εξυπηρετεί καλύτερα για να αυξήσεις τα κανάλια προβολής σου.
Θέσε σαφείς στόχους για το διαθέσιμο budget σου
Βασικό κομμάτι οποιασδήποτε συνεργασίας είναι ο προσδιορισμός των οικονομικών δυνατοτήτων σου. Αν το budget σου είναι περιορισμένο, καλό είναι να το επισημάνεις στους εν δυνάμει συνεργάτες σου για να προσαρμόσουν τις προσφορές τους.
Παράλληλα, είναι καλό να κατανοήσεις πώς θα γίνεται η τιμολόγηση, αν θα είναι ποσοστιαία ή fixed. Τέλος, το κόστος των υπηρεσιών δεν πρέπει να είναι ο μόνος παράγοντας στον οποίο βασίζεις την επιλογή σου. Ακόμα και η διαφάνεια σχετικά με την κοστολόγηση παίζει ρόλο!
Κάνε έρευνα αγοράς και βασίσου σε δεδομένα, όχι προσδοκίες
Προτού συναντηθείς με την κάθε εταιρεία, συγκέντρωσε πληροφορίες από αξιόπιστες πηγές, όπως παλιότεροι πελάτες, και αξιολόγησε την τεχνογνωσία αλλά και τις αξίες της.
Τέλος, μη βασιστείς μόνο στα λόγια. Διάβασε case studies και ψάξε δουλειές που έχει κάνει στο παρελθόν για να δεις απτά αποτελέσματα και πάρε αποφάσεις βάσει δεδομένων.
Αξιολόγησε τις διαθέσιμες προτάσεις και την επικοινωνία σας
Ο τρόπος που επικοινωνείς με μια εταιρεία digital marketing μπορεί να παίξει ρόλο στην τελική σου επιλογή.
Αξίζει να συνεργαστείς με ένα agency που απαντά στις ερωτήσεις και τους προβληματισμούς σου, λύνει προβλήματα και σε συμπεριλαμβάνει στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.
Πώς να βρω το καλύτερο digital agency, που τα κάνει όλα αυτά;
Δε χρειάζεται να ψάξεις μακριά!
Αρκεί ένα κλικ στο κουμπί που ακολουθεί!
Η 3ds είναι το digital marketing agency που θα σε βοηθήσει να απογειώσεις την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησής σου, να βρεις το κοινό-στόχο σου και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου, σήμερα!
Με εξειδικευμένα τμήματα για κάθε πτυχή της προβολής σου, είναι δεδομένο πως είσαι σε καλά χέρια.