Scroll to top

BACK TO
TOP

START A PROJECT

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Τετάρτη, 01 Ιούνιος 2022

Δημιουργία eshop: Τι χρειάζεται; [2022]

Δημιουργία eshop: Τι χρειάζεται

Σύμφωνα με τη Statista, πάνω από 2 δις άνθρωποι πραγματοποίησαν μια online αγορά μέσα στο 2021.

Σύμφωνα με τη Eurostat, 7 στους 10 Ευρωπαίους αγόρασαν κάτι online τους τελευταίους 12 μήνες.

Σύμφωνα με την κοινή λογική, η δημιουργία e-shop είναι μία τεράστια ευκαιρία που αξίζει να εκμεταλλευτείς!

Τι πρέπει να κάνεις, λοιπόν, για να τα καταφέρεις;

Σε αυτό τον αναλυτικό οδηγό συγκεντρώσαμε όλα όσα πρέπει να ξέρεις για το άνοιγμα e-shop σήμερα και ερχόμαστε να απαντήσουμε στις πιο συχνές ερωτήσεις σου, όπως:

  • Τι e-shop να ανοίξω;
  • Τι χρειάζεται για να ανοίξω e-shop;
  • Τι πρέπει να προσέξω πριν την κατασκευή του;
  • Πόσο θα κοστίσει;
  • Αξίζει να ανοίξω e-shop;

Έλα να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και να δούμε αναλυτικά όλα όσα πρέπει να ξέρεις πριν ξεκινήσεις το εγχείρημά σου.

Τι e-shop να ανοίξω;

Πολύ συχνή ερώτηση και ίσως η πιο σημαντική που θα κληθείς να απαντήσεις προτού δημιουργήσεις ηλεκτρονικό κατάστημα είναι το «τι e-shop να ανοίξω».

Τι θα πουλάς;

Εδώ ίσως είναι καλύτερα να αφήσεις τις προτιμήσεις και τη διαίσθησή σου στην άκρη και να στηριχθείς σε δεδομένα!

  • Ποια είναι η διάρκεια ζωής του προϊόντος σου; (τα κινητά ή τα ρούχα μπορεί να χάνουν γρήγορα την αξία τους λόγω εξέλιξης της τεχνολογίας και της μόδας, παρόλα αυτά είναι ιδιαιτέρως δημοφιλή!)
  • Τι γίνεται με την εποχικότητα;
  • Πόσο μεγάλος είναι ο ανταγωνισμός στον κλάδο;
  • Πόσο εύκολη/δύσκολη είναι η μεταφορά τους με courier;
  • Όταν ψάχνεις μία λέξη ή φράση που σου φαίνεται ενδιαφέρουσα (π.χ. «γυναικεία παπούτσια»), πόσες διαφημίσεις υπάρχουν;

Tip: Η αναζήτηση στα ελληνικά marketplaces, όπως skroutz, shopflix, best price, glami μπορεί να σου δώσει ιδέες όσο κάνεις την έρευνά σου!

Σίγουρα η απάντηση σε αυτή την ερώτηση δεν είναι εύκολη και πολλές φορές ένας ειδικός θα μπορέσει να σε κατευθύνει με σαφήνεια προς τη σωστή επιλογή μέσα από τα κατάλληλα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του.

Στη 3ds διαθέτουμε τα εργαλεία, την τεχνογνωσία και την εμπειρία για να κάνουμε στοχευμένες προτάσεις μέσα από έρευνα και ανάλυση δεδομένων ώστε να μην αφήσεις καμία ευκαιρία να πάει χαμένη!

τι e-shop να ανοίξω

Δημιουργία e-shop: Τι χρειάζεται για να ξεκινήσω;

Αφού κάνεις την έρευνά σου και καταλήξεις στο αντικείμενό σου, επόμενο βήμα είναι να βρεις όνομα για να καταχωρήσεις το domain name σου.

Το domain name και το hosting, δηλαδή το πού βρίσκεται/πού φιλοξενείται το e-shop είναι σημαντικό, καθώς μπορεί να επηρεάσει την ταχύτητα φόρτωσης.

 

Εδώ πρέπει να τονίσουμε πως στη δημιουργία e-shop, το κόστος του domain και του hosting ανήκει στα πάγια έξοδά σου και θα χρειάζεται να τα ανανεώνεις κάθε χρόνο.

Ας δούμε, τώρα, μερικές ακόμα ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου πριν αρχίσεις.

Θα είσαι επιχείρηση B2B ή B2C;

Αν ασχοληθείς με το λιανεμπόριο για παράδειγμα, δηλαδή είσαι εταιρεία B2C, κατά πάσα πιθανότητα θα πρέπει να διαχειρίζεσαι περισσότερους κωδικούς προϊόντων και ο όγκος των εμπορευμάτων σου σίγουρα θα επηρεάσει και τη δημιουργία e-shop.

Επίσης, μπορεί να πουλάς και χειροποίητα προϊόντα, οπότε σε αυτή την περίπτωση η διασύνδεση με αποθήκη και ERP μπορεί να μην σε απασχολούν.

Αυτό μας φέρνει στην επόμενη ερώτησή μας.

Θα κάνεις διασύνδεση με ERP ή όχι;

Αν ήδη έχεις φυσικό κατάστημα, θα λέγαμε πως η σύνδεση με το ηλεκτρονικό είναι μονόδρομος – διαφορετικά θα κάνεις διπλή δουλειά!

Το ERP αυτοματοποιεί πολύ τα πράγματα και μειώνει τον χρόνο που θα ξοδεύεις κάθε μέρα στα «διαδικαστικά».

Μπορεί να σε ενδιαφέρει: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το ERP & τη σύνδεση με eshop

Έχεις ήδη γνωστή επωνυμία;

Όπως αναφέραμε, αν έχεις φυσικό κατάστημα και τώρα κάνεις τη μετάβαση στον ψηφιακό κόσμο, τα πράγματα μπορεί να είναι πιο εύκολα για σένα.

Εφόσον έχεις ήδη πελατολόγιο και branding, είναι πολύ σημαντικό να διατηρήσεις το ενιαίο μήνυμα, ούτως ώστε να ενισχύσεις την επωνυμία σου, όχι να την αλλάξεις. Η ενιαία εταιρική ταυτότητα είναι πολύ σημαντική στο φυσικό σου κατάστημα, στο e-shop και σε όλα τα social media σου!

Σε ποιον θα πουλάς;

Αν σε αυτή την ερώτηση απάντησες «σε όλους», λάθος!

Αν προσπαθήσεις να πουλήσεις σε όλους, δεν θα καταφέρεις να πουλήσεις σε κανέναν. Αντιθέτως, πρέπει να βρεις το κοινό σου για να το στοχεύσεις όσο καλύτερα μπορείς με τις διαφημίσεις σου.

Τέλος, πρέπει να ξέρεις και πού θα βρίσκεται το κοινό σου. Θα είναι μόνο στην Ελλάδα ή και στο εξωτερικό; Το πόσες γλώσσες θα έχεις στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα καλό είναι να το γνωρίζεις εξ αρχής.

 δημιουργία eshop

Ποιος θα αναλάβει τη διαχείριση e-shop;

Δυστυχώς, εξυπηρέτηση πελατών χωρίς κάποιο άτομο να αναλάβει τη διαχείριση e-shop, δε γίνεται!

  • Ποιος θα απαντάει στα τηλέφωνα;
  • Ποιος θα εισάγει νέα προϊόντα;
  • Ποιος θα ανανεώνει τιμές;
  • Ποιος θα μιλά με προμηθευτές και συνεργάτες (πχ courier);

Ο χρόνος σου είναι σίγουρα πολύτιμος, οπότε ένας υπάλληλος αποδεικνύεται συχνά απαραίτητος!

Πόσο εύκολη θέλεις να κάνεις τη ζωή σου;

Η μαγική λέξη είναι οι «αυτοματισμοί»!

Όσο περισσότεροι, τόσο πιο εύκολα και γρήγορα θα γίνεται η δουλειά σου.

Τα αυτόματα μηνύματα που αφορούν την αποστολή του προϊόντος από την courier και το tracking της αποστολής, τα newsletter και τα μηνύματα στο remarketing κοινό για εγκαταλελειμμένα καλάθια είναι λίγοι μόνο από τους λόγους που οι αυτοματισμοί είναι φίλοι σου!

Στη 3ds, η καινοτομία είναι μέρος της φιλοσοφίας μας και πάντα αναζητούμε automations και tools που θα σε κάνουν να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό.

Pro tip: Πλέον υπάρχουν εργαλεία που συλλέγουν δεδομένα πελατών ώστε να κατανοήσουν τις προτιμήσεις κάθε επισκέπτη και να του εμφανίζουν τα πιο σχετικά προϊόντα σε πραγματικό χρόνο.

Τώρα, χαρακτηριστικά όπως το ποια προϊόντα κοιτάζει, ποια προσθέτει στο καλάθι και σε ποια ξοδεύει τον περισσότερο χρόνο (συνολικά στις online αναζητήσεις του και όχι μόνο στο δικό σου e-shop) θα συλλέγονται για να οδηγήσουν σε personalized προτάσεις!

Σκέψου το εξής: κάθε επισκέπτης που θα μπαίνει στο e-shop σου, στην αρχική σελίδα (και όχι μόνο!) θα βλέπει προϊόντα ειδικά επιλεγμένα για αυτόν βάσει των προτιμήσεών του, αυτόματα.

Αν θέλεις κι εσύ να βασίζεσαι στον δικό σου αλγόριθμο για remarketing και cross-sell ή up-sell, μπορούμε να βοηθήσουμε!

Όπως βλέπεις, πριν ακόμα φτάσουμε στην κατασκευή e-shop και αργότερα στην προώθησή του, έχεις πολλά να αποφασίσεις

Εταιρεία κατασκευής e-shop & digital marketing

Στο δια ταύτα τώρα, η κατασκευή e-shop αυτή καθαυτή είναι το πιο σημαντικό βήμα για την επιτυχία σου.

E-shop με e-shop διαφέρει και ένα πετυχημένο κατάστημα e-commerce χιλιάδων προϊόντων σίγουρα δεν μπορεί να φτιαχτεί με €500!

Στη δημιουργία e-shop, το κόστος επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, ανάλογα με τις υπηρεσίες που θα επιλέξεις. Θα χρειαστείς consulting; Custom development; Digital marketing;  

Υπάρχουν εταιρείες που παρέχουν έτοιμα πακέτα e-shop με τα απολύτως απαραίτητα, αλλά αν θέλεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που πουλάει, οφείλεις να επενδύσεις στην επιτυχία σου επιλέγοντας τους ιδανικούς συνεργάτες.

 

δημιουργία e shop

Στη 3ds εξειδικευόμαστε στον τομέα του e-commerce και ακολουθούμε την εξής μεθοδολογία για να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα:

Βήμα 1: Έρευνα & Συμβουλευτική

  • Πραγματοποιούμε έρευνα κλάδου & ανταγωνισμού
  • Σε συμβουλεύουμε σχετικά με τη στρατηγική σου
  • Καταλήγουμε στο κοινό-στόχο σου
  • Ερμηνεύουμε τα αποτελέσματα και προτείνουμε καινοτόμες λύσεις

Βήμα 2: SEO & Copywriting

  • Ορίζουμε την αρχιτεκτονική του site (URL mapping) βάσει εμπορικών προτεραιοτήτων και έρευνας
  • Προχωράμε σε extensive keyword research για να ορίσουμε metadata
  • Αν έχεις ήδη e-shop, ασχολούμαστε με redirects και migration για να μη χαθεί η αξία του
  • Δημιουργούμε SEO-friendly περιεχόμενο για τις μηχανές αναζήτησης

Βήμα 3: Design

  • Δημιουργούμε την εταιρική σου ταυτότητα (branding) αν δεν έχεις ήδη
  • Σχεδιάζουμε το e-shop βασιζόμενοι στην εμπειρία χρήστη (UX & UI)
  • Φτιάχνουμε banners και εικαστικά διαφημίσεων που μαγνητίζουν
  • Ενισχύουμε την αναγνωρισιμότητά σου

Βήμα 4: Development

  • Αναλαμβάνουμε κάθε πρόκληση, έχοντας εμπειρία σε πλήθος CMS (WordPress, Magento κλπ.)
  • Δίνουμε έμφαση στο τεχνικό κομμάτι και την ταχύτητα φόρτωσης
  • Αναλαμβάνουμε το hosting
  • Εγγυόμαστε την αποδοτική διασύνδεση με το ERP

Βήμα 5: Digital Marketing

  • Εξειδικευόμαστε στο performance marketing για διαφημίσεις στη Google
  • Αναλαμβάνουμε τη δημιουργία και βελτιστοποίηση των Social media διαφημίσεών σου
  • Βελτιστοποιούμε το περιεχόμενο (λεκτικά και εικαστικά) για να αυξήσουμε τις πωλήσεις σου
  • Προχωράμε σε σύνδεση με Skroutz, BestPrice κλπ. για ακόμα μεγαλύτερη επισκεψιμότητα

Δες το αντικειμενικά: πόσα από τα παραπάνω πιστεύεις ότι θα κάνει μια εταιρεία που σου ζητά ελάχιστα χρήματα και σου υπόσχεται παράδοση σε λίγες ημέρες;

Μπορεί να σε ενδιαφέρει: Προώθηση e-shop: Πώς να διαφημίσω το e-shop μου; [2022]

Σίγουρα, ούτε η έναρξη e-shop, ούτε η διαχείρισή του είναι ακατόρθωτα – κάθε άλλο!

Αν, όμως, θέλεις πωλήσεις, τότε η συνεργασία σου με το κατάλληλο e-commerce και digital agency θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία σου.

Τι χρειάζεται για να ανοίξω e-shop;

Ας δούμε τώρα πιο αναλυτικά τα σημαντικότερα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για την έναρξη e-shop!

Αν εμπιστευτείς τα κατάλληλα άτομα, η επιτυχία σου θα είναι δεδομένη.

  1. Δημιουργία e-shop & εφορία

Ένας έμπειρος στο ηλεκτρονικό επιχειρείν λογιστής είναι απαραίτητος συνεργάτης κατά την έναρξη e-shop, καθώς θα μπορέσει να ασχοληθεί με πολλά επιμέρους βήματα για την επίσημη έναρξη της επιχείρησής σου.

Ταυτόχρονα θα σου δώσει και πρακτικές συμβουλές σχετικά με το αν σε συμφέρει να φτιάξεις ΙΚΕ ή άλλης μορφής εταιρεία, ποιους ΚΑΔ χρειάζεσαι, τι ισχύει με τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές κλπ.

Οι ΚΑΔ για το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι συγκεκριμένοι, εξαρτώνται από το τι πουλάς (ανεξάρτητα με τον αν είναι online ή όχι). Με την κατάλληλη καθοδήγηση θα μάθεις ό,τι χρειάζεται.

Η έναρξη επιχείρησης, η διασύνδεση με την ηλεκτρονική πλατφόρμα myDATA για έκδοση αποδείξεων ή τιμολογίων, η καταχώρηση στο ΓΕΜΗ, η βεβαίωση εγγραφής στον ανάλογο ασφαλιστικό φορέα (ΕΦΚΑ) κ.α. είναι σημαντικά βήματα στο ξεκίνημά σου και πρέπει να τους δώσεις την ανάλογη βαρύτητα.

  1. Νομοθεσία & νομική κάλυψη

Οι Όροι Χρήσης και η Πολιτική Απορρήτου είναι πιο σημαντικά από ποτέ, ειδικά τώρα λόγω GDPR. Εξασφάλισε νομικά το e-shop σου και μην επαναπαυθείς σε copy-paste από ανταγωνιστές!

Πέρα από τις δικές σου πολιτικές όσον αφορά πληρωμές, επιστροφές χρημάτων και αλλαγές προϊόντων, πρέπει να γνωρίζεις και τις πολιτικές της ΕΕ για να είσαι απόλυτα καλυμμένος.

Μην τα αφήνεις «στην τύχη».

Τέλος, όσον αφορά την έδρα του e-shop, αυτή δεν μπορεί να είναι στο σπίτι σου! Επειδή μιλάμε 100% για εμπορική δραστηριότητα και όχι παροχή υπηρεσιών, είναι απαραίτητο να δηλώσεις μια επαγγελματική έδρα διαφορετική από αυτή της κατοικίας σου, με ξεχωριστή είσοδο!

Διάβασε επίσης: Τι είναι το GDPR με απλά λόγια;

  1. Τρόποι πληρωμών & τράπεζες

Ένα βασικό βήμα στη δημιουργία e-shop είναι η διαχείριση των online πληρωμών! Έρευνες έχουν αποδείξει πως η εγκατάλειψη καλαθιού πριν την ολοκλήρωση αγοράς βασίζεται πολλές φορές στην έλλειψη επαρκών επιλογών πληρωμής!

τρόποι πληρωμών eshop

Συνεργάσου με μία τράπεζα που εμπιστεύεσαι και δες με ποιους τρόπους θα δέχεσαι πληρωμές:

  • Πιστωτική κάρτα
  • Χρεωστική ή προπληρωμένη
  • PayPal
  • Αντικαταβολή
  • Τραπεζική κατάθεση

Οι offline πληρωμές, όπως η αντικαταβολή, μπορεί να φαίνονται ελκυστικές σε μεγάλο ποσοστό πελατών, όμως συχνά καταλήγουν σε μη παραλαβή, πράγμα ζημιογόνο για την επιχείρησή σου.

Δεν υπάρχει σωστό ή λάθος, απλά πρέπει να συγκρίνεις λεπτομέρειες, όπως η προμήθεια που χρεώνει κάθε τράπεζα ανά αγορά, για να βρεις ποιο μοντέλο ταιριάζει στη δική σου επιχείρηση.

Τέλος, δε γίνεται να μην τονίσουμε πόσο σημαντική είναι η ασφάλεια πληρωμών σε αυτή την περίπτωση!

Το πρωτόκολλο 3D-Secure για πληρωμές με κάρτα δεν είναι απλά απαραίτητο για την ασφάλεια των πελατών σου αλλά και για τη δική σου.

  1. Εταιρείες ταχυμεταφορών (courier)

Η μεταφορική (ή οι μεταφορικές) με τις οποίες θα συνεργαστείς είναι μία ακόμα σημαντική απόφαση που πρέπει να πάρεις πριν ξεκινήσεις.

Πάρε προσφορές, δες τι ισχύει βάσει όγκου ή βάρους του δέματος, υπολόγισε αν μπορείς να απορροφήσεις το κόστος για να προσφέρεις δωρεάν μεταφορικά (που αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην επιλογή e-shop από τους πελάτες) και βεβαιώσου πόσες ημέρες χρειάζεται κάθε δέμα να παραδοθεί ανάλογα με την εκάστοτε εταιρεία.

Το κόστος των μεταφορικών παίζει μεγάλο ρόλο και φαίνεται πως ο νούμερο ένα λόγος που οι πελάτες δεν ολοκληρώνουν την αγορά τους είναι η ξαφνική εμφάνιση μεταφορικών στο τελευταίο βήμα!

  1. Προμηθευτές και διασύνδεση

Αφού απαντήσεις στην ερώτηση «τι e-shop να ανοίξω» και αποφασίσεις τι προϊόντα θα πουλάς με τη μέθοδο που είδαμε πιο πάνω, επόμενο βήμα είναι να τα βρεις κιόλας!

Σημαντικό χαρακτηριστικό εδώ δεν είναι μόνο η ποιότητα ή οι τιμές των προμηθευτών σου, αλλά και πόσο αξιόπιστοι είναι στους χρόνους παράδοσης ή το κατά πόσο η διασύνδεση μαζί τους θα είναι εύκολη: άλλο να ανανεώνεις το στοκ σου χειροκίνητα και άλλο αυτόματα μέσω XML (άμεση ενημέρωση από τον κατάλογο προϊόντων του προμηθευτή).

Το άνοιγμα e-shop με τέτοιες αυτοματοποιήσεις κατά πάσα πιθανότητα θα στοιχίσει περισσότερο.

Αξίζει να ανοίξω e-shop;

Για το τέλος αφήσαμε την ερώτηση του ενός εκατομμυρίου!

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα σήμερα αξίζει και μπορεί να μετατραπεί σε σημαντική πηγή εισοδήματος.

Τα στατιστικά μιλούν από μόνα τους και, σύμφωνα με τους ειδικούς, ο covid επέφερε αλλαγές πολύ πιο γρήγορα από το αναμενόμενο, καθώς «ανάγκασε» επιχειρήσεις και καταναλωτές να στραφούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο εν μέσω lockdown.

Συνεπώς, η δημιουργία e-shop αποτελεί κορυφαία ευκαιρία – επιχειρηματικά μιλώντας – και σίγουρα αξίζει, ειδικά αν στηριχθείς και σε μια επιδότηση e-shop μέσω ΕΣΠΑ.

Αρκεί, βέβαια, να μην αφήσεις τίποτα στην τύχη!

Μπορεί ο developer να φτιάξει ένα άρτιο e-shop και ο marketer να αυξήσει τις πωλήσεις σου με τις σωστές διαφημίσεις, όμως μόνο ένας e-business consultant θα κατανοήσει πλήρως τις ανάγκες σου και θα σε βοηθήσει να φέρεις την επιχείρησή σου στην κορυφή.

Στη 3ds, μια ολοκληρωμένη ομάδα ειδικών είναι πάντα στο πλευρό σου.

Είσαι έτοιμος να τους εμπιστευθείς;

Επιδότηση ΕΣΠΑ
ESPA