Scroll to top

BACK TO
TOP

START A PROJECT

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Δευτέρα, 12 Σεπτέμβριος 2022

Τι είναι το SEO (Search Engine Optimization);

τι είναι το SEO

Αναρωτιέσαι τι είναι το SEO, πώς λειτουργεί και πώς μπορεί να βοηθήσει και τη δική σου επιχείρηση να «σκαρφαλώσει» στα πρώτα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης;

Το ίδιο αναρωτιούνται και οι ανταγωνιστές σου, οπότε καλύτερα να βιαστείς, γιατί στο SEO… ο χρόνος είναι χρήμα!

Σε αυτό το άρθρο θα σε βοηθήσουμε να κατανοήσεις τα πάντα γύρω από το SEO. Αφού το διαβάσεις, θα ξέρεις:

  • Τι είναι SEO
  • Πώς λειτουργεί το SEO
  • Ποιες είναι οι βασικές πρακτικές SEO σήμερα
  • Πόσο χρόνο χρειάζεται το SEO
  • Γιατί η βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης είναι απαραίτητη

Πάμε, λοιπόν, να απαντήσουμε τις πιο συχνές ερωτήσεις SEO!

 

SEO – τι είναι & γιατί πρέπει να σε ενδιαφέρει;

Τα αρχικά SEO βγαίνουν από τη φράση Search Engine Optimization, που σημαίνει βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης.

Για να δούμε τι σημαίνει SEO με απλά λόγια:

SEO είναι οι ενέργειες που κάνουμε για να βοηθήσουμε ένα site να καταταχθεί στην πρώτη σελίδα του Google.

Αν και αρκετά απλοϊκός, αυτός ο ορισμός μας βοηθάει να ξεκινήσουμε.

Πάμε να βουτήξουμε τώρα λίγο πιο βαθιά;

Όταν οι άνθρωποι αναζητούν προϊόντα ή υπηρεσίες στο Google (ή σε άλλες μηχανές αναζήτησης) εμφανίζονται τα λεγόμενα «search engine results pages (SERPs)».

Πλέον, σε αυτά τα αποτελέσματα αναζήτησης βρίσκουμε 3 κατηγορίες:

  • τις Google διαφημίσεις στις πρώτες θέσεις με την ένδειξη «Διαφήμιση» ή «Ad»,
  • τα τοπικά αποτελέσματα από το Google Maps (το λεγόμενο Local SEO που θα δούμε παρακάτω)
  • τα οργανικά αποτελέσματα, δηλαδή τα δωρεάν, που είναι και αυτά που μας απασχολούν σε αυτό το άρθρο και αφορούν το SEO αυτό καθαυτό.

 

Tip: Αν ακολουθείς μια ολοκληρωμένη στρατηγική marketing, είναι πιθανό να εμφανίζεσαι και στα 3, που θεωρείται best practice για να πάρεις ΟΛΑ τα κλικ!

 

οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης στο Google

 

Η βασική λογική πίσω από το SEO είναι απλή: Καλύτερη προβολή στα αποτελέσματα αναζήτησης περισσότερα impressions περισσότερα clicks περισσότερες πωλήσεις.

Πέρα, όμως, από την ποσότητα, το SEO καθορίζει και κάτι ακόμα πολύ σημαντικό: την ποιότητα!

Αν θέλουμε, λοιπόν, να δώσουμε μια πιο ολοκληρωμένη απάντηση στο «τι είναι SEO» θα λέγαμε το εξής:

“SEO είναι η διαδικασία που ακολουθούμε για να αυξήσουμε την ποσότητα αλλά και την ποιότητα της επισκεψιμότητας ενός website μέσω των οργανικών αποτελεσμάτων, γεγονός που θα οδηγήσει σε πωλήσεις!”

 

Πώς λειτουργεί το SEO;

To Google δεν είναι απλά μία μηχανή αναζήτησης, αλλά «η μηχανή αναζήτησης» – με μερίδιο αγοράς που ξεπερνά το 90%, καταλαβαίνεις γιατί όλες οι ενέργειές μας επικεντρώνονται σε αυτή.

Το πώς ακριβώς αξιολογεί τα αποτελέσματα αναζήτησης ο αλγόριθμος της Google παραμένει μυστικό. Μερικές φορές, μάλιστα, κάνει ριζικές αλλαγές που προκαλούν πονοκέφαλο στους SEO specialists, τα λεγόμενα Google Core Updates.

 

μερίδιο αγοράς μηχανών αναζήτησης στην Ελλάδα

 

Παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει τις βασικές πρακτικές SEO που θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία σου – τα πολύ αγαπημένα μας «ranking factors»!

Πάμε να δούμε ποια είναι τα πιο σημαντικά ranking factors σήμερα και πώς λειτουργεί το SEO;

Δύο φράσεις πρέπει να συγκρατήσεις για αρχή: On-site SEO και Off-site SEO.

 

On-Page SEO – τι είναι;

Με τον όρο on-page ή onsite SEO αναφερόμαστε σε όλες τις ενέργειες που κάνουμε πάνω στη σελίδα μας και περιλαμβάνει πρακτικές που στοχεύουν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα ενός website σε επίπεδο περιεχομένου, δομής, ταχύτητας αλλά και τεχνικής υλοποίησης (Technical SEO).

 

Off-Page SEO – τι είναι;

To off-page ή offsite SEO αφορά ενέργειες που γίνονται σε τρίτα site, όπως για παράδειγμα η απόκτηση backlinks (συνδέσμων) από αξιόλογα site που οδηγούν προς το δικό μας.

Αυτού του είδους οι ενέργειες είναι πίστα για… δυνατούς λύτες, καθώς πολλές φορές η δημιουργία συνδέσμων SEO γίνεται επί πληρωμή, για παράδειγμα μέσω advertorial άρθρων σε τρίτα, αξιόπιστα μέσα, που με τη σειρά τους αυξάνουν και το δικό μας λεγόμενο «authority».

Ας δούμε τώρα πώς λειτουργεί το SEO λίγο πιο αναλυτικά!

 

Εν αρχή ην… το crawling και το indexing!

Προτού το Google αξιολογήσει το site σου για να το «σερβίρει» σε σχετικές αναζητήσεις, πρέπει πρώτα να το βρει και να το διαβάσει.

Το ίδιο ισχύει κάθε φορά που «ανεβάζεις» ένα καινούριο προϊόν ή ανανεώνεις το blog.

Το πόσο αργά ή γρήγορα θα γίνει αυτό δεν ορίζεται πάντα από εσένα, αλλά σίγουρα υπάρχουν «κόλπα» που μπορούν να βοηθήσουν το Google να ευρετηριάσει το site ή το e-shop σου πιο γρήγορα.

Θέλεις να μάθεις περισσότερα;

 

Technical SEO – το πρώτο βήμα προς την επιτυχία

Εάν υπάρχουν τεχνικά ζητήματα SEO σε ένα website, θα πρέπει να επιλυθούν πριν πάμε παρακάτω.

Το τεχνικό SEO σχετίζεται με πράγματα όπως:

  • Crawling και indexing – «διαβάζει» το Google το site σου;
  • Ταχύτητα φόρτωσης – πόσο γρήγορα φορτώνει η σελίδα;
  • URL Structure – ακολουθούν τα URL μια σωστή δομή;
  • Structured data – βοηθάς το Google να κατανοήσει καλύτερα τη σελίδα σου;
  • Header tags – πόσο σωστοί και κατανοητοί είναι οι τίτλοι της σελίδας σου;
  • Meta data – πόσο σχετικοί είναι οι τίτλοι κι οι περιγραφές σου με κάθε αναζήτηση;
  • Βελτιστοποίηση εικόνων – έχουν σωστές διαστάσεις, μέγεθος και alt text;
  • Core Web Vitals – βάζεις την εμπειρία χρήστη στο προσκήνιο;
  • Mobile Friendliness – πώς φαίνεται το site σου σε κινητές συσκευές;

Μάθε περισσότερα για τη SEO προώθηση ιστοσελίδων μέσα από το αναλυτικό άρθρο της 3ds.

 

 SEO τι είναι

 

Βασικοί ranking factors σε επίπεδο περιεχομένου

Αφού λύσουμε τα τεχνικά ζητήματα, το περιεχόμενο είναι αυτό που έχει σειρά και μάλιστα το ποιοτικό περιεχόμενο!

Δες τρεις τεχνικές που υιοθετούμε στη 3ds όσον αφορά το περιεχόμενο:

  • αποφεύγουμε το διπλότυπο περιεχόμενο
  • κάνουμε έρευνα και βελτιστοποίηση για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, ιδανικά με υψηλό αριθμό αναζητήσεων και χαμηλό ανταγωνισμό
  • πάντα λαμβάνουμε υπόψη μας το search intent του χρήστη

Η ιστοσελίδα σου πρέπει να έχει περιεχόμενο που ανταποκρίνεται σε κάθε πιθανό σκοπό του χρήστη για να εμφανίζεσαι σε κάθε σημείο του αγοραστικού του ταξιδιού: θέλει να ενημερωθεί, να συγκρίνει, να αγοράσει;

Χρειάζεσαι διαφορετικό περιεχόμενο για κάθε search intent!

 

Fact: Καθημερινά, πραγματοποιούνται περισσότερες από 5.6 δισεκατομμύρια αναζητήσεις στο Google.

 

Γιατί είναι σημαντικό το SEO;

Η ανάγκη για SEO έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια και φαίνεται πως θα παραμείνει σημαντική για καιρό, καθώς οι καταναλωτές έχουν στραφεί μαζικά στο διαδίκτυο και το ηλεκτρονικό εμπόριο – ακόμη και η πιο μικρή παραδοσιακή επιχείρηση συνειδητοποίησε ότι πρέπει να επιταχύνει την digital μετάβασή της.

 

Διάβασε επίσης: Γιατί η ψηφιακή μετάβαση κάθε επιχείρησης είναι αναγκαία

 

Το SEO είναι ο πιο βιώσιμος και οικονομικά αποδοτικός τρόπος για να κατανοήσεις και να προσεγγίσεις πελάτες την στιγμή που πρέπει, όπως για παράδειγμα αυτή της σύγκρισης μεταξύ προϊόντων, ή της τελικής αγοράς.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η αναζήτηση (search) είναι η μεγαλύτερη πηγή επισκεψιμότητας στο διαδίκτυο και ευθύνεται για την επισκεψιμότητα κάθε site σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% - ανάλογα και με τον κλάδο.

Παράλληλα, το Google φέρνει 8 φορές περισσότερη επισκεψιμότητα από ό,τι όλα τα social media μαζί.

 

search traffic ανά τομέα

 

Ας δούμε τους λόγους που κάνουν το SEO τόσο βασικό όπλο στη φαρέτρα σου.

 

#1 Η οργανική αναζήτηση είναι συχνά η κυριότερη πηγή επισκεψιμότητας

Η αποδοτικότητα ενός website ή e-shop, με άλλα λόγια η ευκολία με την οποία κάποιος γίνεται επισκέπτης και μετά πελάτης, είναι πολλές φορές αποτέλεσμα της οργανικής αναζήτησης.

Το να είναι η ιστοσελίδα σου ορατή στην πρώτη σελίδα Google σημαίνει πως θα τη δουν πολλοί πιθανοί πελάτες, γεγονός που πάντα θα λειτουργεί υπέρ σου!

Fact: το 95% των χρηστών δεν φτάνει ποτέ στη δεύτερη σελίδα της Google!

 

CTR ανά θέση στην 1η σελίδα Google

 

Για να καταλάβεις καλύτερα τη σημασία του SEO, σκέψου το εξής παράδειγμα: Έχεις ηλεκτρονικό κατάστημα με γυαλιά ηλίου. Όταν κάποιος βλέπει τυχαία τη διαφήμισή σου στο Facebook, μπορεί να μην είναι ακόμα έτοιμος να αγοράσει – μπορεί να το κάνει, μπορεί και όχι.

Όταν, όμως, αυτός ο ίδιος χρήστης γκουγκλάρει «γυαλιά ηλίου κοκάλινα» κατά πάσα πιθανότητα έχει σκοπό να αγοράσει, είναι έτοιμος, και γι’ αυτό άλλωστε λέμε πως το SEO είναι πηγή ποιοτικών επισκεπτών!

 

#2 Το SEO χτίζει εμπιστοσύνη & αξιοπιστία

Ο στόχος κάθε έμπειρου SEO specialist είναι να δημιουργήσει ισχυρά θεμέλια σε μια ιστοσελίδα, για να αυξήσει την αξιοπιστία της στα μάτια τόσο του χρήστη όσο και των μηχανών αναζήτησης.

Η καθιέρωση ενός brand ως «αυθεντία» απαιτεί υπομονή, προσπάθεια και δέσμευση και βασίζεται στην προσφορά ενός πολύτιμου, ποιοτικού προϊόντος ή υπηρεσίας που επιτρέπει στους πελάτες να εμπιστεύονται το δικό σου e-shop ή site έναντι άλλων.

Για να το πετύχεις αυτό, χρειάζεται να ασχοληθείς με το blogging στο site σου, ώστε να μπορείς να ανανεώνεις συχνά το περιεχόμενό σου και να «χτίζεις» την αξιοπιστία σου.

 

Μπορεί να σε ενδιαφέρει: 7+1 τρόποι που το blogging θα βοηθήσει το e-shop σου

 

#3 Ποιοτικό SEO σημαίνει καλύτερη εμπειρία χρήστη

Η εμπειρία του χρήστη (user experience) έχει γίνει #1 προτεραιότητα κάθε ιστοσελίδας.

 

Όλοι θέλουν καλύτερη οργανική κατάταξη και μέγιστη προβολή! Ωστόσο, λίγοι συνειδητοποιούν ότι η βέλτιστη εμπειρία χρήστη είναι ο πιο εύκολος δρόμος να φτάσουν εκεί.

Τα τελευταία updates της ίδιας της Google μας δείχνουν πόσο σημαντική είναι η εμπειρία του χρήστη για τη συνολική «βαθμολογία» ενός site και πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στην οργανική κατάταξη.

 

Διάβασε αναλυτικά: Ποια είναι η σχέση SEO και UX/UI design;

 

#4 Local SEO: Παρουσία στα τοπικά αποτελέσματα

Με τις αναζητήσεις και την γενικότερη επισκεψιμότητα από κινητές συσκευές συνεχώς να αυξάνεται, η τοπική αναζήτηση έχει γίνει θεμελιώδες μέρος της επιτυχίας των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.

Το τοπικό SEO (local SEO) στοχεύει σε μια συγκεκριμένη περιοχή (γειτονιά, πόλη ή χώρα, δεν έχει σημασία), έτσι ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να βρίσκουν γρήγορα και εύκολα αυτό που ψάχνουν, δίπλα τους.

Το τοπικό SEO βελτιώνει αυτή την προβολή και επιτρέπει στους πιθανούς πελάτες να βρουν τις απαντήσεις που ψάχνουν, και στις επιχειρήσεις να προσφέρουν αυτές τις απαντήσεις στους κατάλληλους ανθρώπους.

 

Διάβασε επίσης: Google Business Profile: Τι είναι & γιατί το χρειάζεται η επιχείρησή σου;

 

Πόσο χρόνο χρειάζεται το SEO;

Μία από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις σχετικά με το SEO!

Σε αντίθεση με τα Google Ads που έχουν άμεσα αποτελέσματα, το SEO είναι μία *διαδικασία*.

Στην ερώτηση, λοιπόν, «πόσος χρόνος χρειάζεται για να δω αποτελέσματα από το SEO», μία απάντηση που θεωρείται ικανοποιητική είναι το «σε 6 με 12 μήνες».

Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν είναι απόλυτη!

 

it depends

 

4 πράγματα είναι αυτά που ουσιαστικά επηρεάζουν το πόσο χρόνο χρειάζεται το SEO για να επιφέρει αποτελέσματα:

  • ανταγωνισμός
  • περιεχόμενο
  • τεχνικές βελτιστοποιήσεις
  • backlinks

Αν έχουμε χαμηλό ανταγωνισμό, ποιοτικό περιεχόμενο, τεχνικά βελτιστοποιημένο website και backlinks από τρίτα site, το SEO θα λειτουργήσει πιο γρήγορα.

 

Αξίζει τελικά να επενδύσεις στο SEO;

Ναι, το SEO αξίζει – το 2022, στο μέλλον, στο παρελθόν και πάντα.

Όσο υπάρχουν ιστοσελίδες και μηχανές αναζήτησης, το SEO είναι απαραίτητο. Μπορεί σε 10 χρόνια να είναι πολύ διαφορετικό από ότι είναι σήμερα, πάντα όμως θα υπάρχει η ανάγκη να στέλνεις τα σωστά «μηνύματα» στις μηχανές αναζήτησης για να σε ανακαλύψουν και να σε επιβραβεύσουν με τις πρώτες θέσεις.

Εάν ακόμα δεν έχεις υιοθετήσει το SEO ως στρατηγική, τώρα είναι η ώρα να ξεκινήσεις.

 

Έχεις ακόμα απορίες; Το τμήμα SEO της 3ds μπορεί να σε βοηθήσει!

Ελπίζουμε να μην αναρωτιέσαι ακόμα «τι είναι το SEO», αλλά «πότε ξεκινάμε»!

Στη 3ds είμαστε εδώ για να απαντήσουμε σε κάθε σου απορία, ώστε το ψηφιακό εγχείρημα να στεφθεί με απόλυτη επιτυχία.

Επιδότηση ΕΣΠΑ
ESPA