Scroll to top

BACK TO
TOP

START A PROJECT

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Τετάρτη, 16 Αύγουστος 2023

Τι κάνει μια εταιρεία SEO και πότε την έχεις πραγματικά ανάγκη;

εταιρία SEO στην Ελλάδα

Στο αχανές και συνεχώς εξελισσόμενο ψηφιακό τοπίο όπου αμέτρητες επιχειρήσεις προσπαθούν να αφήσουν το στίγμα τους, ένα πράγμα παραμένει σίγουρο: η δύναμη του SEO.

Τέχνη και επιστήμη μαζί, η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων είναι σήμερα απαραίτητη και μία εταιρεία SEO ένας πολύτιμος συνεργάτης που θα σε βοηθήσει να αναρριχηθείς στα κορυφαία αποτελέσματα αναζήτησης του Google.

  • Τι ακριβώς κάνουν, όμως, οι εταιρείες SEO και τι υπηρεσίες προσφέρουν;
  • Πότε πρέπει να συνεργαστείς με ένα SEO agency;
  • Τι να προσέξεις πριν την επιλογή σου και τι να αποφύγεις οπωσδήποτε;

Αυτά και άλλα πολλά θα απαντήσουμε στον αναλυτικό οδηγό που ακολουθεί. Συνέχισε να διαβάζεις και μάθε τα πάντα για το SEO στην Ελλάδα!

 

Τι κάνει μια εταιρεία SEO;

Η εξειδικευμένη ομάδα μιας SEO εταιρείας είναι αφοσιωμένη στο να βοηθά τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν την προβολή τους στο διαδίκτυο και την κατάταξή τους στις μηχανές αναζήτησης όπως το Google.

SEO experts και content writers ειδικεύονται σε μια σειρά από SEO υπηρεσίες, δηλαδή υπηρεσίες βελτιστοποίησης ιστοσελίδων για μηχανές αναζήτησης, που σκοπό έχουν την προσέλκυση ποιοτικού και στοχευμένου κοινού.

γιατί να συνεργαστείς με μια SEO εταιρεία

 

Μερικές από τις βασικότερες υπηρεσίες που προσφέρουν οι εταιρείες SEO είναι οι εξής:

 

SEO αξιολόγηση ιστοσελίδας (SEO Audit)

Πριν προβεί σε οποιαδήποτε ενέργεια, η εταιρεία SEO πρέπει να ολοκληρώσει το λεγόμενο audit.

Ο έλεγχος αυτός αφορά στην ολοκληρωμένη αξιολόγηση της απόδοσης και της συνολικής υγείας ενός website με σκοπό να εντοπίσει δυνατά σημεία, αδυναμίες και ευκαιρίες για βελτίωση της ιστοσελίδας σε επίπεδο SEO.

Μετά το audit, οι SEO specialists θα συντάξουν ένα report που περιγράφει τα ευρήματα, τις προτεινόμενες αλλαγές και ένα σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων που ανακαλύφθηκαν, όπως:

  • τεχνικές βελτιώσεις
  • βελτιστοποίηση περιεχομένου
  • στρατηγικές απόκτησης backlink κ.λπ.

Μάλιστα, τα τακτικά SEO audits είναι απαραίτητα καθώς ο αλγόριθμος του Google και οι παράγοντες κατάταξης συχνά αλλάζουν και πρέπει πάντα να ακολουθούμε τα τρέχοντα best practices για βέλτιστα αποτελέσματα.

 

 

 

Έρευνα και ανάλυση λέξεων-κλειδιών

Τα keywords παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στο SEO, καθώς αποτυπώνουν αυτό που πραγματικά ψάχνουν οι χρήστες – αυτό που θέλουν.

Μια εταιρεία SEO έχει στη διάθεσή της πολλαπλά εργαλεία (κάποια δωρεάν και άλλα επί πληρωμή) για να βρει σχετικές λέξεις-κλειδιά, φράσεις και ερωτήσεις καθώς και να τις αναλύσει σε επίπεδο σημαντικότητας και δυσκολίας για να βρει πώς θα τις χρησιμοποιήσει στο περιεχόμενό κάθε σελίδας.

Η χρήση των κατάλληλων keywords και ο τρόπος που αυτά «τοποθετούνται» σε ένα website, θα κρίνουν σε μεγάλο βαθμό την κατάταξή του στα αποτελέσματα αναζήτησης και χρειάζεται ιδιαίτερος χειρισμός, εμπειρία και κατανόηση του κοινού-στόχου για να γίνει αυτό αποτελεσματικά – δεξιότητες που οπωσδήποτε πρέπει να έχει μια SEO εταιρεία.

 

Τοπικό SEO

Για τις επιχειρήσεις που στοχεύουν μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, είναι απαραίτητη η βελτιστοποίηση σε τοπικό επίπεδο, στην οποία συχνά αναφερόμαστε με τον όρο Local SEO.

Μία SEO εταιρεία που ασχολείται με αυτή τη μορφή βελτιστοποίησης θα φροντίσει ώστε να υπάρχουν σχετικές λέξεις-κλειδιά στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας, ενώ συχνά βελτιστοποιεί και το Google Business profile, έτσι ώστε η επιχείρηση να είναι ορατή στους χάρτες του Google.

Αυτή η υπηρεσία είναι πολύ σημαντική σε τοπικές και συνοικιακές επιχειρήσεις, όπως τα εστιατόρια, τα φυσικά καταστήματα λιανικής και τα κομμωτήρια, αλλά όχι μόνο! Σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων μπορεί να ωφεληθεί από τη βελτιστοποίηση του Google Business προφίλ της.

 

Μάθε περισσότερα: Πώς να φαίνεται η επιχείρησή μου στο Google Maps;

 

Βελτιστοποίηση on-site SEO

Το on-site SEO αναφέρεται στη βελτιστοποίηση διάφορων στοιχείων μιας ιστοσελίδας, με σκοπό να την κάνει πιο ελκυστική στις μηχανές αναζήτησης και να αυξήσει τη δωρεάν επισκεψιμότητά της.

Οι εταιρείες SEO αναλαμβάνουν να βελτιστοποιήσουν τέτοια στοιχεία, όπως είναι τα metatags και οι επικεφαλίδες, ενώ ασχολείται σε μεγάλο βαθμό και με το technical SEO, δηλαδή τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων σε τεχνικό επίπεδο, όπως τα URLs και η δομή του μενού, το interlinking, δηλαδή το πώς συνδέονται οι σελίδες μεταξύ τους με εσωτερικά links, η ταχύτητα φόρτωσης, η φιλικότητα προς κινητές συσκευές, η βελτιστοποίηση των εικόνων κ.α.

 

Στρατηγική off-site SEO

Με τον όρο off-page SEO αναφερόμαστε κατά κύριο λόγο στη δημιουργία backlinks, δηλαδή υψηλής ποιότητας συνδέσμων από άλλες ιστοσελίδες προς τη δική μας, ένα κομμάτι του SEO που, σύμφωνα με την ίδια την Google, παίζει σημαντικό ρόλο στην κατάταξη ενός site.

Μία εταιρεία SEO κάνει ολοκληρωμένη έρευνα για να βρει ευκαιρίες τοποθέτησης συνδέσμων σε sites και publishers σχετικούς με το αντικείμενο κάθε πελάτη, υψηλής αξιοπιστίας και authority score – δεν θέλουμε link από website που είναι «χειρότερα» από το δικό μας!

Τοποθετώντας αυτά τα link, τα οποία κατά κύριο λόγο είναι επί πληρωμή, το SEO agency θα καταφέρει να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την κατάταξη του εκάστοτε website στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Φυσικά, σπάνια βρίσκουμε έτοιμα άρθρα στα οποία απλά τοποθετούμε συνδέσμους.

Συνήθως, χρειάζεται ένα SEO/Content agency, δηλαδή ένα agency που αναλαμβάνει όλο το περιεχόμενο και τη συγγραφή του άρθρου, το οποίο λέγεται advertorial, κάνοντάς το ελκυστικό και αποτελεσματικό.

H ομάδα του agency όχι μόνο θα γράψει το άρθρο, αλλά θα ασχοληθεί και με το να βρει σχετικούς publishers, να πάρει προσφορές, να αναλύσει τις παροχές που προσφέρει ο καθένας κ.α., έτσι ώστε ο επιχειρηματίας να έχει στη διάθεσή του όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να αποφασίσει σε ποιο μέσο θα αναρτήσει το advertorial.

 

 

 

Content marketing και δημιουργία περιεχομένου

Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι μια στρατηγική προσέγγιση μάρκετινγκ που περιλαμβάνει τη δημιουργία και τη διανομή πολύτιμου, σχετικού και συνεπούς περιεχομένου για την προσέλκυση ενός συγκεκριμένου κοινού-στόχου.

Αν και content marketing μπορούμε να έχουμε στα social media, τα newsletters και αλλού, πολύ συχνά το βρίσκουμε να πηγαίνει χέρι-χέρι με το SEO και δεν είναι λίγες οι εταιρείες SEO στην Ελλάδα και το εξωτερικό που προσφέρουν υπηρεσίες content strategy και content creation σε συνδυασμό με τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων.

 

Further reading: Content Marketing: Τι είναι & πώς λειτουργεί

 

Πότε πρέπει να συνεργαστώ με ένα SEO agency;

Ας πούμε ότι έχεις ένα ξενοδοχείο στο Πευκοχώρι.

Μεγάλο ποσοστό των κρατήσεών σου προέρχεται από πλατφόρμες και ΟΤΑs όπως η booking.com, οι οποίες κρατάνε και προμήθεια. Δεν θα ήταν ιδανικό να μη βασίζεσαι πάνω τους;

Σκέψου πώς θα ήταν αν ο χρήστης που έψαχνε «ξενοδοχείο στο Πευκοχώρι» ή «διαμονή στη Χαλκιδική» προσγειωνόταν τελικά στη δική σου ιστοσελίδα.

Πώς θα ήταν αν το δικό σου ξενοδοχείο εμφανιζόταν ψηλότερα από των ανταγωνιστών και μάλιστα χωρίς να βασίζεσαι σε τρίτες πλατφόρμες;

Μία εταιρεία SEO θα σε βοηθήσει να πετύχεις αυτό ακριβώς: Να φτάσεις στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης και να εμφανίζεσαι σε αναζητήσεις σχετικές με τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρεις.

Οι περιπτώσεις, βέβαια, όπου θα επωφεληθείς από το SEO είναι πολλές. Εάν η επιχείρησή σου αντιμετωπίζει κάποιο από τα παρακάτω σενάρια, τότε μάλλον ήρθε ο καιρός να συνεργαστείς με μία εταιρεία SEO:

 

Στασιμότητα ή φθίνουσα οργανική επισκεψιμότητα

Εάν η οργανική επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου (η δωρεάν, δηλαδή αυτή που προκύπτει από την αναζήτηση, όχι από διαφημίσεις), έχει μειωθεί σημαντικά, μια εταιρεία SEO μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση των θεμάτων που ευθύνονται γι’ αυτό.

 

Αδυναμία κατάταξης για λέξεις-κλειδιά που στοχεύεις

Εάν χρησιμοποιείς λέξεις-κλειδιά αλλά και πάλι δεν έχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα, μια εταιρεία SEO μπορεί να βρει τι φταίει – για παράδειγμα, άλλα keywords ταιριάζουν σε blog και άλλα σε προϊοντικές σελίδες.

Πρέπει να κατανοείς τον λόγο που γκουγκλάρουν κάτι οι χρήστες ώστε να τους «σερβίρεις» το ανάλογο περιεχόμενο.

 

Υψηλά ποσοστά εγκατάλειψης και χαμηλές μετατροπές

Εάν οι χρήστες κάνουν κλικ για να μπουν στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα αλλά φεύγουν γρήγορα, ή βάζουν προϊόντα στο καλάθι και το εγκαταλείπουν χωρίς να προχωρήσουν σε αγορά (μετατροπή – conversion), πρέπει άμεσα να βρεις τι φταίει.

Αν το πρόβλημα οφείλεται σε τεχνικό χαρακτηριστικό (και όχι, ας πούμε, στη χαμηλή ποιότητα των προϊόντων ή τις υψηλές τιμές), τότε μια εταιρεία που ασχολείται με τη βελτιστοποίηση SEO μπορεί να βελτιώσει το engagement και τα conversions.

 

 

Ανάγκη για εξειδικευμένες στρατηγικές SEO

Εάν χρειάζεσαι προηγμένες τακτικές SEO πέρα από βασικές βελτιστοποιήσεις, η τεχνογνωσία μιας εταιρείας γίνεται ανεκτίμητη.

Ένα παράδειγμα που συχνά βλέπουμε στη 3ds αφορά το migration, δηλαδή τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν όταν έχεις ήδη ένα site αλλά φτιάχνεις καινούριο και πρέπει να μεταφέρεις την «αξία» του παλιού στο νέο για να μη χάσεις επισκεψιμότητα. Μόνο ένα SEO agency μπορεί να το κάνει αυτό… αναίμακτα.

 

Περιορισμένοι πόροι για SEO in-house

Τέλος, εάν η επιχείρησή σου δεν διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία εσωτερικά ή το να έχεις έναν SEO expert in-house είναι πολύ κοστοβόρο, τότε καλύτερα να απευθυνθείς σε SEO agency, το οποίο θα καλύψει το κενό αποτελεσματικά.

 

Μάθε περισσότερα: Όλα όσα θα ήθελες να μάθεις πριν συνεργαστείς με μια εταιρεία digital marketing

 

Τι να προσέξω πριν επιλέξω εταιρεία SEO;

Με τόσες εταιρείες SEO εκεί έξω, πώς θα επιλέξεις την κατάλληλη; Σίγουρα δεν είναι και τόσο εύκολο!

Δες τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί ο νέος σου συνεργάτης:

  • Εμπειρία και εξειδίκευση: Αξιολόγησε το ιστορικό, την εμπειρία και την τεχνογνωσία της εταιρείας, ειδικά στον κλάδο σου.
  • Προσφερόμενες υπηρεσίες: Βεβαιώσου ότι η εταιρεία παρέχει τις συγκεκριμένες υπηρεσίες SEO που χρειάζεται η επιχείρησή σου.
  • Διαφάνεια και επικοινωνία: Επίλεξε ένα SEO agency που διατηρεί ανοιχτές γραμμές επικοινωνίας.
  • Testimonials και κριτικές πελατών: Τσέκαρε κριτικές από προηγούμενους πελάτες για να αξιολογήσεις την απόδοση της εταιρείας.
  • Reports και παρακολούθηση απόδοσης: Ρώτησε πόσο συχνά θα λαμβάνεις reports καθώς και σε ποια metrics και KPIs εστιάζει η ομάδα.

 

Έχεις φτάσει μέχρι εδώ, αλλά ακόμα έχεις απορίες γύρω από το τι είναι SEO; Διάβασε τον αναλυτικό οδηγό της 3ds!

 

Τι είναι το SEO (Search Engine Optimization);

 

οφέλη του seo

 

Τι ΔΕΝ πρέπει να κάνει η εταιρεία SEO με την οποία θα συνεργαστείς

Αυτά είναι τα red flags που πρέπει να έχεις υπόψη σου:

 

Να σου εγγυάται ότι θα βγεις όχι μόνο στην πρώτη σελίδα αλλά και στην πρώτη θέση

Το νόμιμο και ηθικό SEO απαιτεί χρόνο και προσπάθεια, ενώ οι παράμετροι που επηρεάζουν την κατάταξη είναι τόσες πολλές που δεν γίνεται να είσαι σίγουρος για το αποτέλεσμα εκ των προτέρων. Απόφυγε τις εταιρείες SEO που υπόσχονται μη ρεαλιστικά αποτελέσματα.

 

Να σου υπόσχεται άμεσα αποτελέσματα

Το SEO θέλει χρόνο, καθώς δεν αρκεί να κάνεις όλες τις απαραίτητες ενέργειες, αλλά πρέπει να τις «διαβάσει» κιόλας η Google. Αν και τα πρώτα σημάδια αύξησης πρέπει να αρχίσουν να φαίνονται σχετικά γρήγορα, μην εμπιστεύεσαι εταιρείες προώθησης ιστοσελίδων που σου υπόσχονται άμεσες αυξήσεις.

 

Further reading: Προώθηση eshop: Πώς να διαφημίσω το eshop μου;

 

Να υπάρχει κακή επικοινωνία ή έλλειψη ανταπόκρισης

Η αποτελεσματική επικοινωνία είναι ζωτικής σημασίας για μια επιτυχημένη συνεργασία και αυτό ισχύει σε όλους τους τομείς – η ομάδα με την οποία θα επιλέξεις να συνεργαστείς πρέπει να είναι στο πλευρό σου και να σου εξηγεί τις ενέργειες που κάνει ή που θεωρεί απαραίτητες για τη βελτίωση της οργανικής σου κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης.

 

Να υιοθετεί black hat πρακτικές

Με τον όρο black hat SEO αναφερόμαστε σε ανήθικες πρακτικές που στοχεύουν στην «ψεύτικη» βελτιστοποίηση μιας σελίδας και οι οποίες παραβιάζουν τις οδηγίες της Google, οδηγώντας ακόμα και σε αυστηρές κυρώσεις.

Σε καμία περίπτωση μη συνεργαστείς με μία εταιρεία SEO που επιδίδεται σε τέτοιες πρακτικές, όπως η αγορά φθηνών backlinks από κάκιστης ποιότητας ιστοσελίδες, οι αρνητικές κριτικές σε ανταγωνιστή για να αποκτήσεις εσύ υψηλότερο μέσο όρο, η αντιγραφή περιεχομένου από άλλες σελίδες κ.λπ., γιατί μόνο κακό μπορεί να σου κάνει κάτι τέτοιο.

 

Τελικά, πρέπει να συνεργαστώ με μια εταιρεία SEO;

To SEO δεν είναι στρατηγική από μόνο του, είναι όμως ένα κανάλι απαραίτητο στη στρατηγική κάθε επιχείρησης που θέλει να προωθηθεί online, ειδικά όσο το κόστος για διαφήμιση στο Google και τα social media αυξάνεται.  

Όσο ο κόσμος ψάχνει στο internet για να ενημερωθεί, να διασκεδάσει, να μάθει κ.λπ., θα υπάρχει και η ανάγκη για βελτιστοποίηση ιστοσελίδας και άρα η συνεργασία με ένα SEO agency κρίνεται απαραίτητη.

Επικοινώνησε σήμερα με τη 3ds, μία από τις πρώτες εταιρείες SEO στην Ελλάδα, και η εξειδικευμένη ομάδα μας θα λύσει όλες σου τις απορίες, βοηθώντας και τη δική σου επιχείρηση να φτάσει στην κορυφή!

 

 

Επιδότηση ΕΣΠΑ
ESPA