Scroll to top

BACK TO
TOP

START A PROJECT

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Παρασκευή, 22 Ιούλιος 2022

Πώς να φαίνεται η επιχείρησή μου στο Google Maps;

Πώς να φαίνεται η επιχείρησή μου στο Google Maps

Είτε διαθέτεις φυσικό είτε ηλεκτρονικό κατάστημα, η καταχώρηση της επιχείρησής σου στο Google αποτελεί κίνηση-ματ.

Υπάρχει μία ερώτηση που αν δεν την έχεις κάνει ήδη, η επιχείρησή σου αυτή τη στιγμή χάνει λεφτά.

«Πώς βάζω την επιχείρησή μου στο Google Maps;»

Τα πράγματα είναι απλά: Για να αγοράσει κάποιος από σένα πρέπει πρώτα να σε βρει, να ξέρει ότι υπάρχεις!

Για κάποιους μπορεί να φαίνεται απλό, αλλά είμαστε σίγουροι πως ακόμα κι αυτοί που έχουν προσθέσει την τοποθεσία τους στο Google Maps δεν έχουν ολοκληρώσει τη βελτιστοποίησή της, υιοθετώντας τα best practices του λεγόμενου Local SEO.

Παρακάτω θα βρεις όλες τις διαδικασίες που περιλαμβάνει το κάθε βήμα και θα απαντηθούν βασικές απορίες όπως:

  • Πώς βάζω την επιχείρησή μου στο Google;
  • Η επιχείρηση μου δεν εμφανίζεται στο Google Maps – τι κάνω;
  • Πώς βελτιστοποιώ το προφίλ της επιχείρησής μου;
  • Τι πληροφορίες πρέπει να ανεβάσω;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή!

 

Πώς να βάλω την επιχείρησή μου στο Google Maps;

Αυτό που πρέπει να κάνεις για να εμφανίζεσαι στα αποτελέσματα αναζήτησης του Google αλλά και στους χάρτες είναι να δημιουργήσεις εταιρικό προφίλ στο Google My Business (γνωστό από τον Νοέμβριου του 2021 ως Google Business Profile).

Εφόσον διαθέτεις λογαριασμό Google, θα χρειαστεί απλά να ακολουθήσεις τις οδηγίες.

Συγκεκριμένα, θα πρέπει να κάνεις τα εξής:

 πως να βάλω την επιχείρησή μου στο Google Maps

  1. Συμπλήρωσε τα στοιχεία επωνυμίας της επιχείρησής σου

Για να προχωρήσεις με την προσθήκη της επιχείρησης στο Google Maps, τα βήματα ξεκινάνε από τα βασικά.    

Θα σου ζητηθεί να καταχωρήσεις την επωνυμία και τον τύπο της επιχείρησης, δηλαδή αν πρόκειται για φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα, ή για επιχείρηση παροχής υπηρεσιών.

Εδώ μπορείς να επιλέξεις περισσότερα από ένα κουτάκια (για παράδειγμα αν έχεις τόσο φυσικό κατάστημα όσο και e-shop).

Tip: Χρησιμοποίησε συγκεκριμένα keywords στο όνομα της εταιρείας σου για βέλτιστα αποτελέσματα στις αναζητήσεις.

Note: Αν έχει καταχωρηθεί ήδη από κάποιον αλλά δεν έχει επιβεβαιωθεί, μπορείς να αναζητήσεις και να επαληθεύσεις την ιδιοκτησία.

 

  1. Επίλεξε την κατηγορία της επιχείρησης

Στο Google Maps, η καταχώρηση επιχείρησης απαιτεί να επιλέξεις κατηγορία, δηλαδή αν πρόκειται για ξενοδοχείο, κατάστημα ρούχων, εστιατόριο κλπ.

Πρόκειται για βασικό βήμα που θα σε βοηθήσει να ξεχωρίσεις σε χρήστες που αναζητούν κάτι συγκεκριμένο.

Παράδειγμα: Έχεις κομμωτήριο στο κέντρο της Αθήνας; Σκέψου σε πόσους χρήστες θα εμφανιστείς όταν αναζητήσουν «κομμωτήριο Σύνταγμα», ακόμα κι αν αγνοούν την ύπαρξή σου ή δεν έχεις site!

Pro Tip: Υπάρχει περίπτωση να ταιριάζεις σε αρκετές κατηγορίες. Αυτό σημαίνει ότι είναι πιθανό να επιλέξεις περισσότερες από μία που θα μπορείς να προσθέσεις ως δευτερεύουσες.

Αν και παλιότερα η Google θεωρούσε πως ένα e-shop δεν ωφελείται ουσιαστικά από το συγκεκριμένο εργαλείο, η ραγδαία αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω Covid-19 – και όχι μόνο – έχει αλλάξει τα δεδομένα.

Πλέον, κάθε επιχείρηση έχει θέση στους χάρτες του Google!

 

  1. Χρησιμοποίησε τη σωστή διεύθυνση

Η τοποθεσία μιας επιχείρησης στο Google είναι σημαντική γιατί πολλοί χρήστες μπορεί να θελήσουν να δουν πού βρίσκεσαι ακόμα κι αν αγοράσουν ηλεκτρονικά από εσένα.

Σίγουρα, ωστόσο, είναι απαραίτητη αν θέλουν να έρθουν στο φυσικό σου κατάστημα!

Επιπλέον, αν διαθέτεις επιχείρηση στον τομέα της εστίασης και κάνει delivery, μπορείς να ορίσεις σε ποια μέρη φτάνει η παραγγελία.

Οι χρήστες αναζητούν επιχειρήσεις στο Google Maps

Extra Tip: Σε περίπτωση που διαθέτεις επιχείρηση με πολλαπλά υποκαταστήματα, μπορείς να τα ορίσεις όλα σε ένα location group. Για να μη χάνεις κανένα δεδομένο και επικοινωνία από τους πελάτες σου.

 

  1. Πρόσθεσε στοιχεία επικοινωνίας

Εφόσον η επιχείρησή σου διαθέτει ιστοσελίδα, μπορείς να την καταχωρήσεις.

Αν δεν έχει, έχεις μείνει ήδη πίσω – αλλά είσαι τυχερός: Η κατασκευή e-shop είναι η ειδικότητά μας!

Εναλλακτικά, εάν δεν διαθέτεις website, η Google προσφέρει τη δυνατότητα να δημιουργήσεις δωρεάν ένα βασικό, ώστε να μην αφήσεις κενά στο προφίλ σου.

Note: Αν το budget σου είναι περιορισμένο, μην απορρίψεις την ιδέα δημιουργίας website μέσα από το GMB. Δεν χρειάζονται γνώσεις προγραμματισμού, αφού η διαδικασία είναι γρήγορη και εύκολη και κάθε extra πληροφορία που προσθέτεις μόνο καλό μπορεί να σου κάνει.

 

  1. Πρόσθεσε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες

Τώρα που η προσθήκη τοποθεσίας στο Google Maps έχει πρακτικά ολοκληρωθεί, είναι ώρα να συνεχίσεις με τα… extra!

Το logo σου, ειδικά κουμπιά για τις παραγγελίες αλλά και φωτογραφίες για να γίνει πιο ευχάριστο και όμορφο το προφίλ σου κρίνονται απαραίτητα.

 

  1. Συμπλήρωσε τις πληροφορίες και τη συγκατάθεση επικοινωνίας με email

Είναι σημαντικό να καταγράψεις συνοπτικά τι προσφέρει η επιχείρησή σου στον χρήστη και γιατί να την προτιμήσει.

Επιπλέον, η επικοινωνία με email μπορεί να σε κρατάει ενημερωμένο για κάθε νέα εξέλιξη στο προφίλ σου. Από αλλαγές στις κριτικές, μηνύματα, reports αλλά και πιθανά updates.

Extra Tip: Βελτιστοποίησε την περιγραφή σου με τα κατάλληλα keywords. Μπορούν να επηρεάσουν την κατάταξη στις αναζητήσεις και να σου φέρουν ακόμα περισσότερα οργανικά αποτελέσματα.

Αν δεν είσαι σίγουρος ότι μπορείς να τα καταφέρεις μόνος σου μην ανησυχείς.

 

 

Ακολούθησε τις διαδικασίες επαλήθευσης

Η επαλήθευση των στοιχείων είναι μια διαδικασία που συμβάλλει στην αναγνώριση της επιχείρησής σου και είναι απολύτως απαραίτητη για να βάλεις το κατάστημά σου στο Google Maps.

Πιστοποιεί, δηλαδή, ότι υπάρχει πραγματικά και όχι μόνο στο μυαλό κάποιου που θέλει να παραπλανήσει τους χρήστες.

Αφού ολοκληρώσεις το πρώτο μεγάλο βήμα, θα λάβεις ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα που θα σου δίνει τις εξής 5 μεθόδους επαλήθευσης:

  • Μέσω ταχυδρομείου (κλασικού, όχι ηλεκτρονικού)
  • Μέσω τηλεφώνου
  • Μέσω αυτόματης επαλήθευσης (Instant Verification)
  • Μέσω email(γνωστό και μη εξαιρετέο)
  • Μέσω μαζικής επαλήθευσης (BulkVerification)

Βέβαια, δεν ισχύουν όλες οι μέθοδοι για κάθε κατηγορία επιχειρήσεων, εκτός από το κλασικό ταχυδρομείο.

Η Google σου στέλνει γράμμα με έναν εξαψήφιο κωδικό στη διεύθυνση που καταχωρείς. Μέσα σε 14 ημέρες μπορεί να ολοκληρωθεί η διαδικασία κι εσύ να απολαύσεις όλα τα οφέλη του GMB.

Τώρα, για τις επιχειρήσεις που βρίσκονται σε πιο απομακρυσμένα σημεία, όπως για παράδειγμα ένα Beach Bar σε παραλία χωρίς Οδό και Αριθμό, τα πράγματα μπορεί να δυσκολέψουν λίγο.

 

Η επιχείρηση μου δεν εμφανίζεται στο Google Maps – τι να κάνω;

Τώρα που απαντήσαμε στο «πώς μπορώ να βάλω την επιχείρησή μου στο Google Maps» πρέπει να δούμε και πώς να τη βελτιστοποιήσεις για να είσαι σίγουρος ότι θα εμφανίζεται σε όλους τους χρήστες.

Αφού ολοκληρώσεις κάθε διαδικασία δημιουργίας και επιβεβαίωσης του GMB προφίλ σου, θα πρέπει να ενισχύσεις την παρουσία του.

Αναρωτιέσαι πως;

Το Google Business Profile διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία με features και εργαλεία για να σου δώσει την προώθηση που χρειάζεσαι.

Πιο συγκεκριμένα περιλαμβάνει:

 

Google Reviews

Οι κριτικές της Google μπορούν να δημιουργήσουν αυτό που λέμε πρώτη εντύπωση. Ένας χρήστης μπορεί να αφήσει μια θετική ή αρνητική κριτική και να διαμορφώσει την εικόνα για τους επόμενους.

Διάβασε επίσης: Πώς απαντάμε στις κριτικές της Google;

 

Messenger μέσω Google My Business

Σε ορισμένες περιπτώσεις, η απευθείας επικοινωνία μέσω τηλεφώνου μπορεί να δημιουργεί άγχος σε μερικούς ανθρώπους. Σε άλλες περιπτώσεις, δεν υπάρχει η δυνατότητα για ένα τηλεφώνημα, οπότε και η αποστολή μηνύματος είναι η μόνη λύση.

Για αυτό έχει δημιουργηθεί και το feature του Messenger!

 

Χρήστες αναζητούν επιχειρήσεις στο Google Maps

 

Δημοσίευση Posts μέσα από το Google Business Profile

Ένα ακόμη διαφορετικό και εξίσου ενδιαφέρον feature του Google My Business, είναι η δυνατότητα δημοσίευσης Posts.

Δημιούργησε μια δημοσίευση, στην οποία μπορείς να προσθέσεις ό,τι θέλεις. Δώσε πληροφορίες για μια εκδήλωση στο χώρο σου, κάνε γνωστή μια προσφορά στα προϊόντα σου ή μοιράσου νέα για την επιχείρησή σου.

Hint: Δοκίμασε να προσθέσεις φωτογραφίες και κείμενο για να δώσεις άλλο αέρα στα posts σου.

Δες κι αυτό: Διαφήμιση προϊόντων: Έξυπνες ιδέες για διαφήμιση online!

 

Φωτογραφίες και Βίντεο

Για το Google, η καταχώρηση μιας επιχείρησης δεν είναι ολοκληρωμένη χωρίς φωτογραφίες!

Άλλωστε, το branding σου πρέπει να είναι παντού εμφανές.

Βγάλε μερικές φωτογραφίες και βίντεο τα γραφεία, τα εργαστήρια ή το χώρο της εταιρίας σου και δώσε τους να καταλάβουν γιατί πρέπει να βρεθούν στην επιχείρησή σου άμεσα. Με αυτό τον τρόπο μπορείς να διαγράψεις τις όποιες αμφιβολίες μπορεί να υπάρχουν στο μυαλό τους.

Μην ξεχάσεις να προσθέσεις φωτογραφίες υψηλής ποιότητας για να δείξεις ότι δουλεύεις σε επαγγελματικό επίπεδο. Παράλληλα, μπορείς να τις προσαρμόσεις σε συγκεκριμένα μεγέθη, ώστε να μη χάνεται η ποιότητα, είτε προβάλλονται σε desktop είτε σε mobile συσκευή.

 

Πρόσθεσε πληροφορίες για τα προϊόντα/υπηρεσίες σου

Διαθέτεις μια επιχείρηση και θέλεις να δώσεις περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα σου;

Πλέον υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργήσεις ένα τμήμα με πληροφορίες για οτιδήποτε διαθέτεις και θέλεις να δει ο πελάτης.

Ενημέρωσε τους χρήστες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου και πρόσθεσε φωτογραφίες με περιγραφές για μεγαλύτερη διευκόλυνση. Με αυτόν τον τρόπο, ο πελάτης θα μπορεί να δει σε μορφή carousel ό,τι προσφέρεις, ακόμα και με την τιμή τους.

Αυτή η δυνατότητα συμφέρει εξίσου και τα εστιατόρια, τα οποία θέλουν να δείξουν την ποικιλία και τον πλούτο του μενού τους.

 

Απάντησε ερωτήσεις του κοινού σου

Μπορεί να θυμίζουν τα Google Reviews, αλλά διαφέρουν αρκετά.

Η δυνατότητα που προσφέρουν οι Ερωτήσεις & Απαντήσεις μέσω του GMB μπορούν να λύσουν εύκολα και άμεσα βασικές απορίες του χρήστη. Σχετικά με την επιχείρηση, τις υπηρεσίες, τα προϊόντα ή με οτιδήποτε πιθανό και απίθανο.

Δοκίμασε να απαντήσεις τα βασικά ερωτήματα που θα μπορούσε να θέσει κάποιος πελάτης σου.

 

Ειδικά Business Analytics features

Το συγκεκριμένο feature σου δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθήσεις τη δραστηριότητα των χρηστών. Κάτι σαν τα Google Analytics, μόνο που εδώ αφορά το GMB προφίλ της επιχείρησής σου.

Μπορείς να δεις αν ψάχνουν απαντήσεις σε ερωτήματά τους, αν μπαίνουν στον κόπο να κάνουν κριτική, αν βλέπουν τα post που ανεβάζεις κ.α.

προσθήκη τοποθεσίας στο Google Maps

 

Ενημερώσου μέσω του Competition Research

Θέλεις να βρίσκεσαι ένα βήμα μπροστά;

Τότε θα πρέπει να γνωρίζεις τις κινήσεις των ανταγωνιστών σου. Αυτή τη δυνατότητα σου προσφέρει το Competition research του GMB.

Δες ανακοινώσεις, προσφορές και posts επιχειρήσεων στον ίδιο κλάδο με εσένα. Μάθε από πρώτο χέρι τη δραστηριότητά τους και προσάρμοσε τη δικιά σου.

Προσπάθησε να ξεχωρίσεις και όχι να αντιγράψεις πιστά κάθε τους κίνηση. Δεν είναι άλλωστε αυτός ο σκοπός του feature.

 

Πρόσθετα features του Google Business Profile

Για να βρεις τα συγκεκριμένα features, η επιχείρησή σου θα πρέπει να ανήκει σε συγκεκριμένες κατηγορίες.

Διαθέτεις κάποιο εστιατόριο/fast food/πιτσαρία με δυνατότητα delivery; Πρόσθεσε τη δυνατότητα άμεσης παραγγελίας και κάνε τη ζωή του πελάτη σου πιο εύκολη.

Είσαι ιδιοκτήτης ξενοδοχείου; Δώσε πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά των δωματίων σου και άσε τους επισκέπτες σου να κάνουν κράτηση μέσω του GMB.

Αν διαθέτεις κάποια επιχείρηση που αλλάζει συχνά ωράριο, μπορείς και πάλι να χρησιμοποιήσεις το GMB για να ενημερώνεις τους χρήστες σου εύκολα και άμεσα.

 

Στήριξη μέσω των Support Links

Μια από τις νεότερες προσθήκες στην πλατφόρμα του GMB είναι τα Support Links.

Μέσω αυτών, μπορείς να ενημερώσεις το κοινό σου για τη δυνατότητα να σε στηρίξουν. Μέσω ηλεκτρονικών αγορών, gift cards ή φιλική συμμετοχή, μπορείς να προσθέσεις κάθε δυνατό τρόπο για ενίσχυση.

 

Διαφήμιση στο Google Maps – Local Campaigns

Τώρα που η προσθήκη επιχείρησης στο Google Maps έχει ολοκληρωθεί, είναι η κατάλληλη ώρα να τη διαφημίσεις!

Μέσα από τις Τοπικές Καμπάνιες των Google Ads μπορείς να αυξήσεις τον αριθμό των πελατών που επισκέπτονται το φυσικό σου κατάστημα – πρόκειται για ένα είδος διαφήμισης εξαιρετικά αποτελεσματικό για πλήθος επιχειρήσεων, όπως κομμωτήρια, καταστήματα εστίασης, γυμναστήρια και πολλά άλλα!

Μέσα από τις ανανεωμένες Performance Max Campaigns του Google, η διαφήμιση στα τοπικά αποτελέσματα γίνεται πιο εύκολη από ποτέ.

Θέλεις να μάθεις περισσότερα; Διάβασε τα πάντα για τις νέες Καμπάνιες Μέγιστης Απόδοσης

 

Συνοψίζοντας

To Google Business Profile είναι ένα εκπληκτικό εργαλείο με αρκετά χρήσιμα features.

Κάθε επιχειρηματίας που θέλει να εδραιώσει την παρουσία του στο διαδίκτυο, οφείλει να αφιερώσει λίγο απ’ τον πολύτιμο χρόνο του. Δε θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αγνοήσεις τα πλεονεκτήματα που μπορεί να σου προσφέρει για την προβολή σου, τόσο σε τοπικό όσο και εθνικό επίπεδο.

Τώρα που έμαθες πώς βάζεις το κατάστημά σου στο Google Maps, ήρθε η ώρα να σηκώσεις τα μανίκια και να ξεκινήσεις.

Κι αν η δημιουργία ενός Εταιρικού Google Business προφίλ σου φαίνεται βουνό, η έμπειρη ομάδα της 3ds μπορεί να σε καθοδηγήσει στη σύνθεση και διαχείρισή του.

Για Local SEO που φέρνει αποτελέσματα, επικοινώνησε μαζί μας!

Επιδότηση ΕΣΠΑ
ESPA