Διαφήμιση προϊόντων: Έξυπνες ιδέες για διαφήμιση online!
Σε μια ανταγωνιστική, ελεύθερη αγορά, με δεκάδες – αν όχι εκατοντάδες – καταστήματα να πουλάνε παρόμοια προϊόντα με εσένα, πώς ξεχωρίζεις;
Τι πρέπει να κάνεις για να ξεπεράσεις τον ανταγωνισμό, ανεξαρτήτως αντικειμένου, budget ή κοινού;
Ποιος είναι ο πιο αποτελεσματικός και αποδοτικός τρόπος να αυξήσεις τις πωλήσεις σου;
Αν έχεις ή διαχειρίζεσαι e-shop, τότε ξέρεις πως η απάντηση στα παραπάνω είναι η διαφήμιση προϊόντων!
Σε αυτό τον οδηγό συγκεντρώσαμε όλα όσα πρέπει να ξέρεις σχετικά με τις διαφημίσεις προϊόντων σήμερα.
- Ποιοι είναι οι ιδανικοί τρόποι διαφήμισης προϊόντων;
- Σε ποια μέσα πρέπει να προβάλλεσαι;
- Ποια KPIs και metrics πρέπει να λαμβάνεις υπόψη σου;
- Τι ρόλο παίζει το κείμενο προώθησης προϊόντων;
Έλα να δούμε γιατί είναι τόσο σημαντική η διαφήμιση, τι χρειάζεται για να βελτιώσεις την ψηφιακή σου παρουσία και πώς θα το πετύχεις ούτως ώστε να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.
Πώς επηρεάζει τον καταναλωτή η διαφήμιση προϊόντων;
Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πως η digital διαφήμιση δεν αποσκοπεί μόνο στην πώληση.
Σίγουρα, το λεγόμενο conversion, δηλαδή η μετατροπή ενός ενδιαφερόμενου σε αγοραστή, είναι η επιθυμητή κατάληξη κάθε διαφήμισης.
Υπάρχουν, ωστόσο, και δύο ακόμα πολύ σημαντικά στοιχεία που δεν πρέπει να ξεχνάμε:
- Δεν ψάχνουν όλοι οι άνθρωποι, ανά πάσα ώρα και στιγμή, να αγοράσουν! Υπάρχουν κι άλλοι λόγοι να διαφημιστούμε, όπως για να αυξήσουμε τους followers της σελίδας μας ή το brand awareness.
- Η καθιέρωση του brand σου ως η νούμερο ένα επιλογή στο μυαλό (ή το υποσυνείδητο;) των πελατών είναι σημαντική! Έτσι, όταν όντως είναι έτοιμοι για αγορά, θα ανακαλέσουν το brand σου στη μνήμη τους.
Σκοπός της διαφήμισης πολλές φορές, λοιπόν, είναι να δημιουργήσεις ένα πιστό (loyal) κοινό, που θα σε εμπιστεύεται και τελικά θα αγοράζει πιο εύκολα από εσένα στο μέλλον – και άρα δε θα χρειάζεται να ξοδεύεις χρήματα για να διαφημιστείς ξανά σε αυτό!
Πού πρέπει, όμως, να διαφημίζεσαι σήμερα στον digital κόσμο για να πετύχεις τους στόχους της επιχείρησής σου;
Διαφήμιση προϊόντων στο διαδίκτυο – Σε ποια μέσα πρέπει να προβάλλεσαι;
Όσον αφορά το internet και τον ψηφιακό κόσμο, μπορείς να διαφημιστείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δηλαδή στα social media, όπως το Facebook, το Instagram, το LinkedIn, το TikTok κ.α. και στις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google.
Σαφώς υπάρχουν πολλοί περισσότεροι τρόποι προώθησης προϊόντων, όπως το email marketing, το SEO, το influencer marketing, το μάρκετινγκ περιεχομένου κ.α.
Μπορείς να διαβάσεις τον αναλυτικό οδηγό της 3ds για προώθηση e-shop.
Σε αυτό το άρθρο, ωστόσο, θα δούμε αναλυτικά τους βασικούς τρόπους διαφήμισης προϊόντων – στα social media και την Google.
Google Ads: Αυτοί είναι οι πιο σημαντικοί δείκτες απόδοσης
Είναι σημαντικό να παρακολουθούμε σε καθημερινή βάση τις διαφημίσεις μας και πιο συγκεκριμένα να βασιζόμαστε στους λεγόμενους δείκτες απόδοσης, γνωστούς και ως KPIs (Key Performance Indicators) για να κρίνουμε αν όλα πάνε καλά ή αν χρειάζεται κάτι να αλλάξουμε.
Αυτοί οι δείκτες μας δίνουν όλα τα δεδομένα που χρειαζόμαστε για να δούμε κατά πόσο οι διαφημίσεις μας «πουλάνε» ή χρειάζονται αλλαγές σε περιεχόμενο, budget, στόχευση!
Φυσικά, μέσω των δωρεάν Google Analytics, μπορούμε να παρακολουθήσουμε με λεπτομέρεια ό,τι συμβαίνει!
Δες εδώ τους 6 δείκτες απόδοσης που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία για διαφήμιση προϊόντων μέσω Google Ads:
- Return on Ad Spend (ROAS) – Πόσα χρήματα πήραμε πίσω σαν έσοδα σε σχέση με αυτά που ξοδέψαμε;
- Cost per Acquisition (CPA) – Πόσα χρήματα μας κοστίζει για να πάρουμε ένα conversion (πώληση);
- Conversion Rate – Πόσοι από τους επισκέπτες της σελίδας μας έκαναν αγορά;
- Ιmpressions – Ποιος είναι ο συνολικός αριθμός εμφανίσεων της διαφήμισής μας;
- Click Through Rate (CTR) – Ποιο είναι το ποσοστό των ατόμων που έκαναν κλικ στη διαφήμισή μας σε αναλογία με τον συνολικό αριθμό εμφανίσεων της διαφήμισης;
- Quality Score – Πόσο καλή/κακή είναι η διαφήμισή μας;
Τώρα που οι διαφημίσεις γίνονται όλο και πιο «αλγοριθμικές», όπως η Google Ads Performance Max Campaigns, η δουλειά του Performance Marketer γίνεται όλο και πιο απαιτητική.
Σου φαίνονται δύσκολα;
Ποιους δείκτες απόδοσης πρέπει να παρακολουθείς στα social media;
Κάποιοι δείκτες που οφείλουμε να παρακολουθούμε συχνά όταν κάνουμε διαφήμιση προϊόντων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι:
- Engagement Rate – Τι ποσοστό των χρηστών αλληλεπιδρά με τις διαφημίσεις μας;
- Ad Impressions – Πόσες φορές εμφανίστηκαν οι διαφημίσεις μας;
- Frequency – Πόσο συχνά εμφανίζονται οι διαφημίσεις μας σε κάθε χρήστη;
- Cost per Mile – Ποιο είναι το κόστος για κάθε 1000 εμφανίσεις των διαφημίσεών μας;
- Cost per Conversion – Ποιο είναι το κόστος για κάθε αγορά (conversion) που γίνεται στη σελίδα μας;
Κάνοντας συνεχείς βελτιώσεις, οι διαφημίσεις προϊόντων μπορούν να αποδώσουν καλύτερα!
Πώς, όμως, μπορούμε να βελτιώσουμε την απόδοσή τους όσον αφορά το περιεχόμενό μας;
Τι είναι τελικά αυτό που ωθεί τον χρήστη να κάνει το πολυπόθητο κλικ;
Μπορεί να σε ενδιαφέρει: Αν θέλεις να φρεσκάρεις τις γνώσεις σου, ο αναλυτικός οδηγός της 3ds σχετικά με τις διαφορές μεταξύ PPC και SEO θα σε βοηθήσει.
Κείμενο προώθησης προϊόντων – γιατί είναι τόσο σημαντικό;
Οι εικόνες και τα λεκτικά είναι αυτά που σε μεγάλο βαθμό επηρεάζουν την πώληση.
Ένα καλό κείμενο περιγραφής προϊόντος, ένα κουμπί με συγκεκριμένη οδηγία (π.χ. «Subscribe» ή «Προσθήκη στο καλάθι»), μία ιστορία…
Όσο μικρό ή μεγάλο κι αν είναι το κείμενό μας, πέρα από το γεγονός ότι θα επηρεάσει την κατάταξή μας στις μηχανές αναζήτησης λόγω SEO, μπορεί να οδηγήσει ακόμα και στην αγορά αν γίνει σωστά, αφού επηρεάζει τόσο το συναίσθημα του καταναλωτή όσο και τις πράξεις του μέσα στο site μας!
To CRO (Conversion Rate Optimization) είναι, άλλωστε, ένα πολύ σημαντικό metric που αφορά τη βελτιστοποίηση του ποσοστού των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας που μετατρέπονται σε πελάτες και πρέπει να το έχουμε συνεχώς υπόψη μας.
Δες τι δεν πρέπει να ξεχνάς:
- Τα λεγόμενα Call To Action (CTA) είναι τα κουμπιά που πατάει κανείς για να αγοράσει, να προσθέσει στο καλάθι του, να κάνει εγγραφή σε ένα newsletter κλπ. Πρέπει, λοιπόν, να τα σκεφτούμε πολύ καλά, γιατί αυτά είναι που θα οδηγήσουν τον εν δυνάμει πελάτη στην αγορά.
- Ένα σλόγκαν ή ένα αστείο έχει επίσης περισσότερες πιθανότητες να μείνει στο μυαλό των πελατών σου, και συνεπώς να σε θυμούνται πιο εύκολα. Οι έξυπνες διαφημίσεις προϊόντων αποτυπώνονται στο μυαλό μας.
- Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις προσφορές! Χιλιάδες χρήστες κάθε μέρα αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις, οπότε τα κείμενα των διαφημίσεών σου πρέπει να τονίζουν και αυτό το δυνατό χαρτί!
10+1 μυστικά για το ιδανικό κείμενο προώθησης προϊόντων
Το copywriting, όπως λέγεται, είναι μία τέχνη.
Ένας copywriter έχει πάντα την πώληση στο μυαλό του, οπότε τα κείμενα έχουν πάντα έναν τέτοιο προσανατολισμό.
Υπάρχουν, όμως, φορές – όπως είδαμε – που η πώληση δεν είναι η νούμερο ένα προτεραιότητά μας.
Σκέψου αυτό: δεν σημαίνει πως κάθε φορά που γκουγκλάρουμε κάτι, ψάχνουμε να αγοράσουμε. Μπορεί να θέλουμε πληροφορίες, να συγκρίνουμε, να ενημερωθούμε κλπ.
Εκεί, ο copywriter γίνεται content writer και παράγει περιεχόμενο, για να πετύχει ακόμα περισσότερα αποτελέσματα μέσω του content marketing!
Μπορεί να σε ενδιαφέρει: Content Marketing: Τι είναι & πως λειτουργεί
Γενικά μιλώντας, βέβαια, οι παρακάτω συμβουλές θα σου φανούν χρήσιμες ό,τι κείμενο κι αν γράφεις:
- Δες τη διαφήμισή σου μέσα από τα μάτια του καταναλωτή (καταλαβαίνει τι πουλάς;)
- Κάνε τις περιγραφές ευανάγνωστες και μίλα στη γλώσσα του κοινού σου
- Χρησιμοποίησε μαρτυρίες και κριτικές χρηστών (social proof)
- Απάντησε στις ερωτήσεις του κοινού
- Απόφυγε την αντιγραφή από τους ανταγωνιστές
- Εστίασε στο συναίσθημα
- Πες μια ιστορία
- Χρησιμοποίησε λέξεις-κλειδιά
- Μίλα για το πρόβλημα που λύνει το προϊόν σου και όχι για τα χαρακτηριστικά του
- Δώσε μεγάλη έμφαση στους τίτλους
- Οδήγησε τον πελάτη εκεί που θέλεις με τα σωστά CTAs
Από τη στρατηγική της επιχείρησής σου και το design του e-shop σου, μέχρι το digital marketing και όλες τις πτυχές του (Social Media, Google Ads, Email Marketing, Affiliate Marketing, Data Analysis, SEO, Content Marketing κ.α.), χρειάζεσαι μία ολόκληρη ομάδα ανθρώπων για να πετύχεις – και να ξεπεράσεις – τους στόχους σου όσον αφορά τις διαφημίσεις προϊόντων.
Γιατί να το αφήσεις στην τύχη και να μην εμπιστευθείς τους ειδικούς;