9+1 Black Friday marketing tips για το eshop σου!
Ναι, είναι αλήθεια.
Δεν είχαμε Black Friday και στο χωριό μας, τώρα όμως έχουμε!
Η Black Friday 2022 πλησιάζει… Στις 25 Νοεμβρίου, ίσως η μεγαλύτερη μέρα αγορών παγκοσμίως έρχεται να συνταράξει και το ελληνικό e-commerce, και να σηματοδοτήσει την έναρξη της εορταστικής περιόδου που θα ακολουθήσει.
Ένα είναι σίγουρο! Η αγοραστική συμπεριφορά βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Σε αυτόν τον οδηγό εξετάζουμε τι μπορείς, ή μάλλον, τι πρέπει να κάνεις ώστε να ετοιμάσεις το eshop σου για την Black Friday 2022.
Βήμα #1: Ξεκίνα νωρίς με σωστό προγραμματισμό
Ο στρατηγικός σχεδιασμός είναι το πρώτο βήμα προς την επιτυχία του eshop σου, και πρέπει να ξεκινήσει νωρίς!
Αν περιμένεις να μπει Νοέμβριος για να προγραμματίσεις τις ενέργειές σου ή, ακόμα χειρότερα, για να αρχίσεις να σκέφτεσαι αν θα κάνεις κάποια ενέργεια, μάλλον έχεις αργήσει.
Εφόσον, λοιπόν, αποφασίσεις να συμμετέχεις στην Black Friday, φρόντισε να προγραμματίσεις εγκαίρως:
- τις ενέργειες που θα πραγματοποιηθούν
- τα δημιουργικά που θα χρησιμοποιηθούν
- το budget που θα διατεθεί
Βήμα #2: Βελτιστοποίησε το eshop σου
Αν μας ρωτάς, το eshop σου πρέπει να είναι πάντα βελτιστοποιημένο!
Το UX/UI design, η ταχύτητα φόρτωσης και πολλά ακόμα πρέπει να λειτουργούν ρολόι.
Όταν ασχολείσαι με το e-commerce δεν μπορείς να αγνοήσεις τους «κανόνες» του παιχνιδιού, δηλαδή αυτούς που θέτει η ίδια η Google τις περισσότερες φορές! Το μέγεθος των φωτογραφιών που χρησιμοποιείς, το πώς είναι δομημένο το μενού, το πόσο γρήγορα φορτώνει κάθε σελίδα, και το αν είναι mobile-friendly είναι παράγοντες που επηρεάζουν τόσο την κατάταξη του eshop στα οργανικά αποτελέσματα των αναζητήσεων, αλλά και την ίδια την εμπειρία του χρήστη που… δεν έχει χρόνο για ξόδεμα!
Βήμα #3: Φτιάξε μια landing page ειδικά για την Black Friday
Μια σελίδα αφιερωμένη εξ’ ολοκλήρου στην Black Friday, την οποία θα «ανοίγεις» μόνο τις συγκεκριμένες ημέρες του χρόνου, είναι η βέλτιστη πρακτική!
Όπως μπορεί ήδη να γνωρίζεις, το SEO, η βελτιστοποίηση ιστοσελίδας για της μηχανές αναζήτησης, έχει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.
Αν δημιουργήσεις μια καινούρια σελίδα σήμερα, μπορεί να κάνει και μήνες να διαβαστεί από τη Google. Έχοντας, λοιπόν, μια έτοιμη σελίδα, αυτή θα γίνεται όλο και καλύτερη όσο περνάει ο καιρός. Δες πώς να το πετύχεις:
- Ζήτα από τη Google να την διαβάσει
- Ξεκίνα οπωσδήποτε πριν τον Νοέμβριο
- Κράτα σταθερό το URL και μην το αλλάζεις κάθε χρόνο
- Χρησιμοποίησε link από την αρχική σου σελίδα προς την Black Friday σελίδα
Σου φαίνονται ήδη βουνό;
Επικοινώνησε μαζί μας και θα χαρούμε να σε βοηθήσουμε!
Βήμα #4: Τσέκαρε τον ανταγωνισμό & διαφοροποιήσου
Το να παρακολουθείς τις κινήσεις των ανταγωνιστών για να έχεις μια εικόνα σχετικά με τις τιμές ή για να πάρεις ιδέες, δεν είναι κακό. Ίσα-ίσα, θα λέγαμε πως είναι απαραίτητο!
Πρόσεξε, όμως, να μην επηρεαστείς πάρα πολύ γιατί κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει σε αντιγραφές, και κανείς δεν το θέλει αυτό.
Κάνε τη διαφορά και μη φοβηθείς να πειραματιστείς!
Βήμα #5: Δημιούργησε περιεχόμενο
Η δημιουργία περιεχομένου είναι μια διαδικασία που πρέπει να κάνεις συστηματικά, γιατί είναι από τους κορυφαίους τρόπους να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.
Ειδικά για την Black Friday, όμως, πρέπει να ξεκινήσεις με τα σωστά δημιουργικά.
Δοκίμασε μεγάλες γραμματοσειρές, κόκκινο φόντο ή γράμματα, banners με κίνηση κλπ. Η συγκεκριμένη μέρα θέλει μια σχετική υπερβολή!
Μπορείς επίσης να δημιουργήσεις και άρθρα στο blog του eshop σου, με λίστες δώρων για παράδειγμα, που να οδηγούν στη landing page που δημιούργησες!
Διάβασε επίσης: Content Marketing: Τι είναι & πως λειτουργεί;
Βήμα #6: Ενεργοποίησε το κοινό σου μέσω email
Όσο οι μέρες πλησιάζουν, πρέπει να αρχίσεις να ενημερώνεις το υπάρχον κοινό σου για τις προσφορές που θα κάνεις. Ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχεις αυτό, βέβαια, είναι μέσω του email marketing!
Ξεκίνα μια δυναμική καμπάνια, με σωστούς τίτλους και call-to-action κουμπιά για να ενημερώσεις και να ενεργοποιήσεις το κοινό σου σχετικά με τις προσφορές που θα κάνεις.
Ιδανικά, δημιούργησέ τους την ανάγκη για αγορές με μια αντίστροφη μέτρηση!
Βήμα #7: Ξεκίνα την προώθηση μέσω social media
Ένας ακόμα τρόπος με τον οποίο μπορείς να δημιουργήσεις μιας αίσθηση προσμονής, είναι μέσω των social media και των αναρτήσεών σου.
Ξεκίνα με teasers στα οποία θα είναι μεν ξεκάθαρο ότι συμμετέχεις στην Black Friday, αλλά χωρίς να εξηγείς τις λεπτομέρειες.
Κάνε τις αναρτήσεις σου τις μέρες και τις ώρες που ξέρεις ότι το κοινό σου είναι online, και φυσικά μην ξεχάσεις και εδώ να χρησιμοποιήσεις call-to-action λεκτικά και κουμπιά που να οδηγούν σε αγορές.
Βήμα #8: Προσπάθησε να κάνεις cross-sell & up-sell
Εφόσον καταφέρεις να δημιουργήσεις αυτή την αίσθηση αναγκαιότητας και βιασύνης, προσπάθησε να αυξήσεις τις πωλήσεις με έξυπνους τρόπους, όπως για παράδειγμα με up-selling και cross-selling.
Κάνε πακέτα προσφορών όπου οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη έκπτωση αν αγοράσουν 2 ή περισσότερα προϊόντα μαζί, ή προσπάθησε να πουλήσεις μια έξτρα υπηρεσία μαζί με το προϊόν.
Για παράδειγμα, αν έχεις ένα eshop με είδη τεχνολογίας, μπορείς να προσφέρεις εγγύηση με την αγορά προϊόντων, σε μια προνομιακή τιμή που θα ισχύει μόνο για την Black Friday!
Για να πετύχεις τα ιδανικά αποτελέσματα χωρίς προβλήματα, βεβαιώσου ότι eshop και ERP είναι άριστα συνδεδεμένα.
Διάβασε επίσης: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το ERP & τη σύνδεση με eshop
Βήμα #9: Έλεγξε τη διαδικασία του check-out
Τα άτομα που κάνουν online αγορές, ειδικά κατά την εορταστική περίοδο, συχνά δεν έχουν χρόνο για «χάσιμο». Περιμένουν ότι η διαδικασία των αγορών τους θα είναι γρήγορη και αποτελεσματική κι αν δεν καταφέρουν να ολοκληρώσουν τις αγορές τους εύκολα, πολύ απλά θα φύγουν!
Γι’ αυτό το λόγο πρέπει να κάνεις και μόνος σου δοκιμαστικά και να ελέγξεις όλη τη διαδικασία του check out. Αυτό δεν θα σε ωφελήσει μόνο τη Black Friday, αλλά και όλο το χρόνο.
Fact: Το 21% των διαδικτυακών αγοραστών εγκατέλειψε το καλάθι του λόγω μιας μακράς, περίπλοκης διαδικασίας check out.
Δες πώς να βελτιώσεις τη διαδικασία:
- Το check out πρέπει να γίνεται σε λίγα βήματα, ιδανικά σε μία σελίδα
- Δώσε περισσότερες επιλογές πληρωμής όπως PayPal, πιστωτική, χρεωστική κτλ.
- Ενεργοποίησε αυτόματες ειδοποιήσεις εγκατάλειψης καλαθιού
Βήμα #10: Παρακολούθησε τα δεδομένα και τα αποτελέσματα
Ποτέ μην αφήνεις τίποτα στην τύχη!
Η ανάλυση δεδομένων είναι ένα από τα σημαντικότερα όπλα του e-commerce σήμερα.
Μέσω των στατιστικών μπορείς να κάνεις αλλαγές σε πραγματικό χρόνο αν βλέπεις ότι κάτι δε λειτουργεί ή να αφιερώσεις μεγαλύτερο μέρος του budget σε κάτι που πηγαίνει πολύ καλά.
Με το performance marketing θα μπορείς πάντα να παρακολουθείς και να αποφασίζεις τι αξίζει και τι όχι.
Το καλύτερο; Θα έχεις αρκετά δεδομένα – όπλα στη φαρέτρα σου για να προετοιμαστείς κατάλληλα για την επόμενη χρονιά!
Όπως βλέπεις, η προετοιμασία ενός eshop για Black Friday δεν είναι εύκολη υπόθεση!
Χρειάζεσαι ικανούς συνεργάτες, με εμπειρία στη δημιουργία και την κερδοφορία eshop, σωστό consulting, δημιουργικότητα και τεχνικές γνώσεις για να σε βοηθήσουν να πετύχεις τους στόχους σου!
Μήπως ήρθε η ώρα να επικοινωνήσεις με τους ειδικούς;