Scroll to top

BACK TO
TOP

START A PROJECT

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Παρασκευή, 14 Οκτώβριος 2022

Facebook Conversions API: Τι είναι & γιατί το χρειάζεσαι;

Τι είναι το Facebook Conversions API

Αν τα δεδομένα που συλλέγουμε μέσω cookies δεν είναι αρκετά για social media advertising, τι κάνουμε;

Πώς μπορούμε να αποφύγουμε τις αρνητικές επιπτώσεις του νέου κανονισμού και να σταματήσουμε να βασιζόμαστε στη συλλογή δεδομένων μόνο μέσω cookies και Facebook Pixel, ειδικά μετά από updates τύπου GDPR & iOS 14;

Η λύση είναι το Facebook Conversions API (γνωστό μέχρι προσφάτως ως server-side API, δηλαδή API από την πλευρά του server), το οποίο κάθε επιχειρηματίας οφείλει να εγκαταστήσει αν θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις του!

Αν είσαι ιδιοκτήτης eshop και βασίζεσαι σε μεγάλο βαθμό στις διαφημίσεις Facebook και Instagram, αυτό το άρθρο πρέπει να το διαβάσεις.

Εδώ θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε με απλά λόγια:

  • Τι είναι το Conversions API του Facebook
  • Πώς λειτουργεί το API μετατροπών
  • Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του CAPI
  • Γιατί το eshop σου το έχει ανάγκη

Ας τα δούμε με τη σειρά!

 

Τι είναι το Facebook Conversions API;

Σήμερα η διαφήμιση βασίζεται πλήρως στα δεδομένα.

Τις περισσότερες φορές, τα δεδομένα αυτά συλλέγονται από τους browsers – το Chrome, το Firefox, το Safari κ.α. – μέσω των λεγόμενων cookies.

Ωστόσο, οι νέοι κανονισμοί περί απορρήτου ωθούν τους marketers (και, συνεπώς, όλους τους επιχειρηματίες) στην παρακολούθηση των δεδομένων αυτών χωρίς να βασίζονται εξολοκλήρου στα cookies (cookieless tracking).

Και εδώ έρχεται το Meta Conversions API να καλύψει το κενό.

Το CAPI είναι ένα εργαλείο που επιτρέπει την αποστολή σημαντικών events (πχ μια προσθήκη στο καλάθι, μια συμπλήρωση φόρμας κτλ.) απευθείας από τον server στο Facebook.

Σκοπός του είναι:

  • να βοηθά τις επιχειρήσεις να διατηρούν το απόρρητο των δεδομένων
  • να παρέχει εξατομικευμένες διαφημιστικές εμπειρίες σε πελάτες και κοινό

Αν θέλεις να στηρίζεις τις ενέργειές σου σε αντικειμενική ανάλυση δεδομένων και όχι τη διαίσθησή του, το Conversions API του Facebook και τα Google Analytics 4 της Google πρέπει να προστεθούν άμεσα στο eshop σου.

 

Further reading: Google Analytics 4 – Το νέο εργαλείο ανάλυσης δεδομένων της Google

 

Πώς λειτουργεί το Facebook Conversions API;

Αρχικά, με τον όρο API (Application Programming Interface) αναφερόμαστε στον τρόπο με τον οποίο 2 εφαρμογές, πλατφόρμες ή συστήματα γενικά, επικοινωνούν μεταξύ τους.

Το Conversions API (CAPI), λοιπόν, στέλνει δεδομένα όπως για παράδειγμα μία πώληση (conversion), απευθείας από τον δικό σου server (του eshop σου), στο Facebook Ads Manager.

Αυτό μπορεί να σου ακούγεται παρόμοιο με το Facebook Pixel, αλλά δεν είναι: όταν τοποθετούμε το Facebook Pixel στο site μας, ουσιαστικά ορίζουμε το ίδιο το Facebook ως υπεύθυνο να συλλέγει δεδομένα.

 

Facebook Conversions API vs Pixel

 

Με το Facebook Conversions API, εσύ είσαι πλέον υπεύθυνος να συλλέγεις δεδομένα (first-party data) – η όλη διαδικασία πραγματοποιείται χωρίς να βασίζεσαι σε τρίτους.

 

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του API μετατροπών;

Το API μετατροπών του Facebook και η εγκατάστασή του πρέπει να σε απασχολήσουν άμεσα αν θέλεις:

  1. Να βελτιώσεις τον τρόπο που καταγράφεις δεδομένα
  2. Να προωθήσεις πιο αποτελεσματικά το eshop σου
  3. Να αυξήσεις τις πωλήσεις σου

 

Διάβασε επίσης: Προώθηση eshop: Πώς να διαφημίσω το eshop μου;

 

Δες συνοπτικά τα πλεονεκτήματα του CAPI:

  • Σημαντικές πληροφορίες στις οποίες θα στηρίζεις τις αποφάσεις σου

Το CAPI επιτρέπει στις επιχειρήσεις να μοιράζονται ακριβώς τα δεδομένα που θέλουν. Όταν χρησιμοποιείται παράλληλα με το Pixel, αποκτάς πρόσβαση σε όλο το sales funnel και το αγοραστικό ταξίδι των πελατών σου και έτσι θα μπορείς να βελτιώνεις συνεχώς το performance των διαφημίσεών σου.

 

  • Πλήρη πρόσβαση σε όλο το funnel από το awareness στην πώληση

Το Pixel θα συνεχίζει να σου προσφέρει πληροφορίες για ενέργειες που πραγματοποιούνται online στο eshop σου. Σε συνδυασμό με το Facebook Conversions API, όμως, θα έχεις πραγματικά την πλήρη εικόνα της διαδρομής του πελάτη – θυμήσου ότι πλέον βασίζεσαι στα data της δικής σου επιχείρησης και έχεις την πλήρη εικόνα!

 

Conversions API: Τι είναι & γιατί το χρειάζεσαι

 

  • Ακριβή δεδομένα, χωρίς λάθη, ελλείψεις και περιορισμούς

Η χρήση δεδομένων μέσω του API μετατροπών είναι ακριβέστερη από οποιαδήποτε άλλη μέθοδο. Πλέον δε θα χρειάζεται να ανησυχείς μήπως χαθούν δεδομένα λόγω σφάλματος του browser, επειδή κάποιος χρήστης χρησιμοποιεί Ad Blocker ή λόγω κάποιου update (βλέπε iOS 14 ή GDPR).

 

Μπορεί να σε ενδιαφέρει: Τι είναι το GDPR με απλά λόγια & τι πρέπει να κάνεις

 

Γιατί χρειάζεσαι το Conversions API στο eshop σου;

Συνοπτικά, το Conversions API δεν είναι μόνο ένα εξαιρετικό εργαλείο για τους διαφημιστές αλλά μία απαραίτητη ενέργεια που πρέπει πλέον να γίνει λόγω της αλλαγής στα cookies.

Η επιχείρησή σου οφείλει σήμερα να στηρίζεται σε first-party data, προκειμένου να δημιουργήσεις καμπάνιες που έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο.

Όσο περνά ο καιρός και περισσότερες επιχειρήσεις στηρίζονται στο CAPI, τα αποτελέσματα των case studies είναι εντυπωσιακά: πλέον είναι πιο εύκολο να καταλάβεις πότε μια διαφήμιση έχει αποτέλεσμα ή χρειάζεται αλλαγές!

Έτσι:

  • όχι μόνο διατηρείς το απόρρητο των δεδομένων των πελατών σου (οι οποίοι φαίνεται να ανησυχούν όλο και περισσότερο για την προστασία του)
  • αλλά και συστηματικά επηρεάζεις το remarketing, την παρακολούθηση των μετατροπών, τα κέρδη σου και πολλά άλλα.

Η συνδυαστική χρήση Facebook Pixel, Facebook Conversions API και Google Analytics 4 είναι ο δρόμος προς την επιτυχία των digital καμπανιών σου σήμερα!

Η 3ds μπορεί να σε βοηθήσει.

Επικοινώνησε σήμερα μαζί μας για να συζητήσουμε την εγκατάσταση του Meta Conversions API και να φτάσουμε την απόδοση των διαφημίσεών σου σε νέα επίπεδα.

Επιδότηση ΕΣΠΑ
ESPA