Scroll to top

BACK TO
TOP

START A PROJECT

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Δευτέρα, 30 Μάρτιος 2020

Digital Marketing και COVID-19 – Γιατί αυτή η περίοδος αποτελεί στρατηγική ευκαιρία για κάθε eBusiness

Digital Marketing και COVID-19 – Γιατί αυτή η περίοδος αποτελεί στρατηγική ευκαιρία για κάθε eBusiness

           Με την εμφάνιση και εξάπλωση του ιού COVID – 19 από την Κίνα, στην υπόλοιπη Ασία, και με έξαρση σε αρκετές περιοχές του υπόλοιπου κόσμου, κρίνεται πιο αναγκαία από ποτέ η άμεση αντιμετώπισή του από τους ηγέτες όλων των χωρών. Καθώς η παγκόσμια οικονομία προσπαθεί να ισορροπήσει και να μετριάσει τις απώλειες της αλλά και να προσαρμοστεί στις αλλαγές που προκαλεί σε digital επίπεδο η κρίση, αρκετές εταιρείες επιθυμούν να αλλάξουν στρατηγική, σε μια προσπάθεια να σώσουν ότι είναι δυνατόν. Σε ορισμένες περιπτώσεις βέβαια και με παύση αρκετών δραστηριοτήτων που γίνονται για την ενίσχυση της διαδικτυακής παρουσίας τους.

Αλλά η πραγματικότητα είναι λίγο διαφορετική, καθώς στις δύσκολες περιόδους, οι επιχειρήσεις που αποφασίζουν να συνεχίζουν να επενδύουν στις πρακτικές του διαδικτύου, μπορούν να βγούνε κερδισμένες. Τόσο άμεσα, όσο και σε βάθος χρόνου, με περισσότερα κέρδη από τις υπόλοιπες και με ανάπτυξη μιας πιο ουσιαστικής σχέσης με το κοινό.

Επιλέγουμε να αναλύσουμε ορισμένους σημαντικούς πυλώνες του Digital Marketing και να παραθέσουμε τους λόγους εκείνους για τους οποίους αξίζει να συνεχίσεις την digital στρατηγική σου.

Google Ads

Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο περισσότερος κόσμος, κλεισμένος μέσα στο σπίτι του, του δίνει περισσότερο χρόνο για σερφάρισμα στο διαδίκτυο. Σε μια γρήγορη και σύντομη αναζήτηση για συγκεκριμένα προϊόντα ή ακόμα και την απλή ανάγνωση περιεχομένου (βλ. SEO & Content Marketing) κάθε εταιρεία θα επιδιώξει να εμφανιστεί στα πρώτα αποτελέσματα. Αυτό επιτυγχάνεται με τα Google Ads.

Σε τέτοιες καταστάσεις, κρίνεται αναγκαία όσο ποτέ η ενίσχυση της ευαισθητοποίησης κάθε brand με το κοινό του, δίνοντας έμφαση σε δράσεις και προτάσεις, που θα ωφελήσουν τόσο την εταιρεία όσο και τους ίδιους τους καταναλωτές. Με την εφαρμογή πληρωμένων Google Ads, ενισχύεται πιο άμεσα το traffic. Μερικά παραδείγματα, που μπορούν να έχουν εφαρμογή σε μερικές ή και περισσότερες επιχειρήσεις, περιλαμβάνουν τη δημιουργία προσφορών, μέσω εκπτώσεων,  gift cards, καθώς και τη δυνατότητα αγοράς μέσα από ηλεκτρονικά καταστήματα από οποιαδήποτε διαθέσιμη συσκευή – mobile, desktop, laptop ή tablet.

google ads στον COVID

Ταυτόχρονα, ορισμένες επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν την επισκεψιμότητά τους, εξαιτίας των συνθηκών της πανδημίας. Με αρκετό κόσμο να αναζητάει πληροφορίες π.χ. για την καθαριότητα και την προφύλαξη της υγείας αυτού και της κοινότητάς του, αυξάνονται οι πιθανότητες για πώληση αντίστοιχων προϊόντων και τα clicks σε διαφημίσεις από εταιρείες στο χώρο της υγιεινής, της ιατρικής και φαρμακευτικής.

Ακόμη, με την κοινωνική αποστασιοποίηση, καταναλώνεται περισσότερο περιεχόμενο από προϊόντα διασκέδασης και ψυχαγωγίας, γεγονός από το οποίο μπορούν να ωφεληθούν εταιρείες στο χώρο των on-demand υπηρεσιών. Επιπρόσθετα, μπορούν να ενισχυθούν και υπηρεσίες που σχετίζονται με business management, ηλεκτρονικό εμπόριο, εκπαίδευση εξ’ αποστάσεως, λογιστικές και νομικές παροχές κ.α., καθώς είναι εφικτή η πραγματοποίησή τους χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας.

Σημαντικός παράγοντας για τη συνέχιση των Google Ads, αποτελεί και η διατήρηση του Ad Rank των διαφημίσεων. Όσο καλύτερο είναι, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες για συχνότερη (και φθηνότερη) εμφάνιση μιας διαφήμισης, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό. Κάτι τέτοιο επηρεάζεται άμεσα από την επέκταση χρήσης και διάρκειας του χρόνου εφαρμογής μιας καμπάνιας στη Google.

Με πιθανή διακοπή των Google Ads, η θέση μιας εταιρείας θα υποχωρήσει αρκετά έναντι άλλων επιχειρήσεων, που θα επιλέξουν τη συνέχισή τους. Σε περίπτωση, που η εταιρεία θα αποφασίσει να επιστρέψει στο προσκήνιο, όταν εκτιμήσει ότι είναι η καταλληλότερη περίοδος, θα αναγκαστεί να καταβάλει περισσότερη προσπάθεια και να δαπανήσει περισσότερα χρήματα για να επανέλθει.

Συνεπώς, τα θετικά κέρδη που μπορεί να αποκομίσει μια επιχείρηση, σε έναν κόσμο κοινωνικής αποστασιοποίησης λόγω του ιού COVID – 19, είναι πολλά περισσότερα σε σύγκριση με τις πιθανές, βραχυπρόθεσμες χρονικά, απώλειες. Η επιλογή της διατήρησης, αλλά και βελτιστοποίησης, των υπηρεσιών της digital marketing στρατηγικής εν μέσω αυτών των συνθηκών, θα λειτουργήσει καταλυτικά στην ανάπτυξη και επέκταση κάθε επιχείρησης.

Social Media

Ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη τάση στην ανθρώπινη ιστορία, τα Social Media, αποτελούν τον κυρίαρχο χώρο ανάπτυξης και διαδραστικότητας του κόσμου. Μέσω της χρήσης και της εξάπλωσης τους, τόσο οι ανάγκες και οι συνήθειες των καταναλωτών, όσο και των επιχειρήσεων, μεταβάλλονται συνεχώς.

Εν μέσω των δύσκολων καιρών που ζει η ελληνική κοινωνία, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να παραμείνουν ενεργά και να αφουγκραστούν καλύτερα τους χρήστες τους. Δεδομένου ότι ο ελληνικός πληθυσμός, καθώς και άλλων χωρών, βρίσκεται σε κατ’ οίκον περιορισμό, για αποφυγή μετάδοσης του ιού COVID – 19, κρίνεται απαραίτητη η διατήρηση επαφής της εταιρείας με το κοινό του, που ελέγχει καθημερινά όλο και περισσότερο, τα κοινωνικά του δίκτυα.

Εφάμιλλης αξίας αποτελεί και η δημιουργία μιας εντονότερης σχέσης εμπιστοσύνης του κοινού με το προϊόν ή την υπηρεσία, εν μέσω προσπάθειας περιορισμού του ιού. Είτε μέσω κάποιας στοχευμένης λεζάντας (description) στο Instagram, είτε μέσω αλληλεπίδρασης με χρήστες του Facebook και με καμπάνιες, θα καταφέρει μια επιχείρηση να κάνει γνωστό το μήνυμά της. Σε αυτό, σημαντικό ρόλο παίζει η σχέση της με το κοινό, που μπορεί να συμμετέχει στη διάδοση του μηνύματος σε περισσότερους χρήστες.

χρήση social media εν μέσω covid

Φυσικά, ο βασικότερος λόγος για να μη διακοπεί η δραστηριότητα στα Social Media, είναι η διατήρηση μιας συνεχόμενης ροής, στην οποία η επιχείρηση θα εμφανίζεται να λειτουργεί στους ίδιους ρυθμούς με πριν. Συμπληρωματικά, η δημιουργία και διανομή engaging περιεχομένου, προσαρμοσμένου πάντα στο κλίμα των ημερών, μπορεί να «συζητηθεί» εντονότερα από τους χρήστες και να γίνει viral.

Email MarketingNewsletter

Από τους πιο βασικούς πυλώνες στο digital marketing, είναι η αποστολή newsletter ανά τακτά διαστήματα. Μέσω ενημερωτικών δελτίων, που αποστέλλονται σε διάφορους συνδρομητές, με στόχο την ενημέρωσή τους, για νέες κυκλοφορίες προϊόντων που πιθανόν τους ενδιαφέρουν ή για την πληροφόρησή τους σε εξελίξεις που συνδέονται άμεσα με την εκάστοτε υπηρεσία.

Η εξάπλωση του ιού COVID – 19 μπορεί να αποβεί επιζήμια τόσο για τον ανθρώπινο οργανισμό, όσο και για την καθημερινότητά του. Υποχρέωση της εταιρείας είναι να κρατάει ενημερωμένο το κοινό του με τις τελευταίες εξελίξεις, που πιθανόν επηρεάζουν το ίδιο αλλά και τις λειτουργίες της εταιρείας. Πάντοτε με τέτοιο τρόπο που να προσδίδει μια ανάσα ανανέωσης και φρεσκάδας μέσα στο πανδαιμόνιο που επικρατεί.

Επιπλέον, ενισχύεται η παρουσίας της εταιρείας στην καθημερινότητα του κοινού του, το οποίο βρίσκεται σε αναμονή για νεότερες εξελίξεις. Μια επιχείρηση μπορεί να αναπτύξει πιο ιδιαίτερη σχέση με τον πελάτη της, κάνοντας χρήση σωστού content marketing, μέσω αποστολής newsletter με εξατομικευμένο περιεχόμενο, με προσωποποιημένα emails, προσαρμοσμένα άμεσα στο προφίλ και τις ανάγκες του καταναλωτή.

Ορισμένα παραδείγματα μπορούν να περιλαμβάνουν π.χ. την αγορά και αξιοποίηση κάποιων ειδών όσο βρίσκεται σε κατ’ οίκον περιορισμό (όργανα γυμναστικής, προϊόντα περιποίησης, βιβλία, εργαλεία για το σπίτι κ.α.) ή μέσα για την αξιοποίηση του χρόνου του (εκμάθηση ξένης γλώσσας, εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.α.) χρησιμοποιώντας κάποιο website ή mobile εφαρμογή.

Επίσης, καθώς δίνεται η δυνατότητα για πραγματοποίηση δημοσκοπήσεων και συμπλήρωσης ερωτηματολογίων, το προϊόν μιας εταιρείας θα μπορέσει να ενισχυθεί και να εξελιχθεί, χωρίς να μείνει στάσιμο, παρ’ όλες τις συνεχόμενες αλλαγές στις εξελίξεις. Έτσι ώστε, όταν η κατάσταση βελτιωθεί και τα πράγματα επιστρέψουν στους κανονικούς ρυθμούς, αυτή η εταιρεία θα έχει καταφέρει να βγει λιγότερο ζημιωμένη από τις υπόλοιπες.

SEO & Content Marketing

Το SEO ή αλλιώς η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης, αποτελεί μια από τις κυρίαρχες στρατηγικές για την ολοκληρωμένη digital παρουσία μιας εταιρείας. Μέσω στοχευμένων ενεργειών, παρέχεται η δυνατότητα προβολής και κατάταξής της σε υψηλότερες θέσεις, σε συγκεκριμένες λέξεις ή φράσεις κλειδιά.

Αυτό που καταφέρνει το SEO, ακόμα και εν μέσω κρίσιμων καταστάσεων, είναι η συνεχόμενη προσέλκυση κοινού, οργανικά, που ψάχνει ενεργά λύση σε ένα πρόβλημα και αναζητεί ένα προϊόν ή την υπηρεσία μιας εταιρείας.

Further reading: Διάβασε τον αναλυτικό οδηγό της 3ds για τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων

Επειδή οι συνθήκες έχουν αλλάξει και η καθολική απαγόρευση σε άσκοπες μετακινήσεις των πολιτών έχει εφαρμοστεί, όλο και περισσότερος κόσμος περνάει μεγάλο μέρος του χρόνου του μέσα στο σπίτι. Μεταξύ των δραστηριοτήτων του, είναι και οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο, είτε για ψυχαγωγικούς σκοπούς είτε για να καλύψει ορισμένες άμεσες ανάγκες και επιθυμίες του.

Ακόμη, η εμφάνιση ελλείψεων σε ορισμένα προϊόντα, οδηγούν τους καταναλωτές σε περαιτέρω αναζήτησή τους, ή και ακόμη σε αλλαγή των αναζητήσεων για άλλες εναλλακτικές επιλογές και λύσεις. Με βάση αυτή τη λογική, μια εταιρεία, με υπηρεσία ή προϊόν στην αγορά, που βρίσκεται στην επικαιρότητα, μπορεί να ενισχύσει τις ενέργειες SEO και να διεκδικήσει μερίδιο από τις αναζητήσεις.

Στόχος μιας σωστής επιχείρησης θα είναι να βρεθεί σε υψηλές θέσεις αναζήτησης με αντίστοιχα προϊόντα ή εναλλακτικές, μέσω κατάλληλου content marketing και χρήση σωστών keywords γύρω από αυτά. Άμεσο αποτέλεσμα θα είναι η ενίσχυση της ζήτησης αυτών, και συνεπώς της ίδιας της εταιρείας, με βραχυπρόθεσμη αλλά και μακροπρόθεσμη διάρκεια ωφέλειας.

Η εφαρμογή μιας καμπάνιας SEO μπορεί να αποδώσει οφέλη, όχι μόνο για σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά και σε βάθος χρόνου για τα αγαθά μιας επιχείρησης. Ακολουθώντας και διατηρώντας την τακτική αυτή, μπορεί να αποκομίσει ακόμα περισσότερα, μέσα στην περίοδο που διανύουμε αλλά και για τους επόμενους μήνες. Ο πιο σημαντικός όμως στόχος, θα είναι η δημιουργία περιεχομένου, που θα διατηρήσει τη σχέση της εταιρείας με το κοινό της και θα την κρατήσει μακριά από την αφάνεια, ενώ υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα το περιεχόμενο που θα δημιουργηθεί, λόγω της χρηστικότητας του, να γίνει viral και να προβληθεί έντονα.

Further reading: Τι είναι το content marketing και γιατί το χρειάζεται η επιχείρησή σου;

 

Συμπερασματικά, αυτά είναι αρκετά από τα οφέλη που μπορεί να εκμεταλλευτεί μια εταιρεία. Κάποια στιγμή, η επιδημία θα περιοριστεί και οι ρυθμοί της ζωής μας θα επιστρέψουν στην παλιά τους πραγματικότητα. Όταν έρθει εκείνη η στιγμή, θα θελήσεις να αρχίσεις από την αρχή τη digital marketing στρατηγική σου; Ή να έχεις κάνει άλματα προόδου μπροστά από τον ανταγωνισμό σου, ενισχύοντας τις προσπάθειες που έχουν γίνει τους προηγούμενους μήνες;

Σου λέμε με σιγουριά, ότι είναι προτιμότερο να διατηρήσεις τη νοοτροπία μιας μακροπρόθεσμης λογικής, παρά να αφήσεις τον COVID – 19 να σε αποθαρρύνει και να ματαιώσει τα σχέδιά σου. Τώρα δεν είναι μια περίοδος για να σταματήσεις τις ενέργειες digital marketing, αλλά είναι η κατάλληλη στιγμή για να τις εφαρμόσεις πιο συστηματικά και στοχευμένα. Και σε αυτό θα σεκαθοδηγήσουμε σε κάθε βήμα!

Επιδότηση ΕΣΠΑ
ESPA