Scroll to top

BACK TO
TOP

START A PROJECT

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Πέμπτη, 21 Δεκέμβριος 2023

Ψηφιακός μετασχηματισμός: Τι είναι και γιατί θεωρείται απαραίτητος για την επιχείρησή σου;

Τι είναι Ψηφιακός Μετασχηματισμός για τις Επιχειρήσεις;

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι το αποτέλεσμα, ο προορισμός.

Είναι ένα ταξίδι, μια προσπάθεια μακροπρόθεσμη που ακολουθεί την εξέλιξη της τεχνολογίας και μία διαδικασία συνεχής που επαναπροσδιορίζει τον τρόπο με τον οποίο ένας οργανισμός βελτιώνεται και αλλάζει.

Πέρα από τη θεωρία όμως, τι είναι στην πράξη η ψηφιακή μετάβαση της επιχείρησής σου; Ποια είναι τα οφέλη της και πόσο απαραίτητη είναι τελικά;

Συνέχισε να διαβάζεις και μάθε γιατί ένας πετυχημένος ψηφιακός μετασχηματισμός εξαρτάται λιγότερο από τον τρόπο με τον οποίο η επιχείρησή σου χρησιμοποιεί την ψηφιακή τεχνολογία και περισσότερο από το πώς γίνεται η ίδια ψηφιακή στο σύνολό της.

Τι είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός;

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η διαδικασία με την οποία η τεχνολογία ενσωματώνεται σε όλους τους τομείς μιας επιχείρησης, οδηγώντας σε θεμελιώδεις αλλαγές. 

Πρόκειται για μια στρατηγική, τεχνολογική, οργανωσιακή, πολλές φορές και πολιτισμική αλλαγή που απαιτεί από τις επιχειρήσεις

  • να αμφισβητούν συνεχώς το status quo
  • να πειραματίζονται και
  • να εξελίσσονται

ούτως ώστε να είναι ανταγωνιστικές και να εξυπηρετούν καλύτερα τους πελάτες τους.

Αξίζει επίσης να επισημάνουμε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός (digital transformation) διαφέρει από την ψηφιοποίηση (digitization), η οποία αφορά συνήθως τη μετατροπή ενός αρχείου από αναλογική σε ψηφιακή μορφή, ή τη χρήση μιας digital διαδικασίας έναντι μιας «παραδοσιακής».

Αντίθετα, με τον όρο digital transformation περιγράφουμε το σύνολο των διαδικασιών που υιοθετεί ένας οργανισμός για να φέρει ριζικές αλλαγές στις διαδικασίες του.

Δυστυχώς, τα νούμερα δείχνουν ότι η Ελλάδα υστερεί ακόμα σε σύγκριση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης[i], η Ελλάδα κατατάσσεται 25η μεταξύ των 27 κρατών-μελών της ΕΕ στον δείκτη ψηφιακής οικονομίας και κοινωνίας (DESI) για το 2022.

Κατάταξη του δείκτη ψηφιακής οικονομίας και κοινωνίας

Greece in the Digital Economy and Society Index (DESI) – European Union

Αυτή η κατάσταση, όμως, πρέπει να αλλάξει.

Σύμφωνα με τον κ. Πανταζή, εμπορικό διευθυντή της 3ds, «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι απαραίτητος σε μια επιχείρηση σήμερα, όχι μόνο για να παραμείνει ανταγωνιστική, αλλά για να επιβιώσει».

Τι ακριβώς περιλαμβάνει ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων;

Όπως αναφέραμε, ο ψηφιακός μετασχηματισμός μικρομεσαίων επιχειρήσεων αφορά ένα ευρύ φάσμα μεταρρυθμίσεων και καλύπτει πολλούς τομείς, όπως:

Επιχειρηματικός μετασχηματισμός

Χρήση νέων τεχνολογιών για βελτιώσεις στη ροή των εργασιών, αλλαγές στην εφοδιαστική αλυσίδα, δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, μετατροπές στον τρόπο λειτουργίας μιας επιχείρησης που επηρεάζουν την παραγωγική διαδικασία, αυτοματοποιήσεις: η λίστα δεν έχει τέλος.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων που αφορά οποιαδήποτε μεταβολή στις διαδικασίες ή και στο ίδιο το μοντέλο λειτουργίας του κάθε οργανισμού επιφέρει πολλαπλά πλεονεκτήματα και πρέπει σίγουρα να σε απασχολήσει αν θέλεις να παραμείνεις ανταγωνιστικός.

Οργανωσιακός μετασχηματισμός

Για να είναι πετυχημένος ένας ψηφιακός μετασχηματισμός θα πρέπει να ευθυγραμμίζεται με τις αξίες και την κουλτούρα της επιχείρησης, συμβάλλοντας έτσι στην ενίσχυση της παραγωγικότητας και της ευημερίας των εργαζομένων και εκμηδενίζοντας τυχόν ανασφάλειες που επιφέρουν οι αλλαγές.

Για να επιτευχθεί ο οργανωσιακός μετασχηματισμός, πρέπει να υπάρχει:

  • συνεργασία μεταξύ των εργαζομένων και των τμημάτων
  • κλίμα που ευνοεί τις ανοιχτές συζητήσεις και
  • εξηγήσεις από τη διοίκηση σχετικά με το γιατί η ψηφιακή μετάβαση αξίζει το ρίσκο, αλλά και με το πώς ενδέχεται να επηρεαστούν οι ρόλοι του προσωπικού

 

έρευνα opentext σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Πώς μπορεί μια επιχείρηση να μετασχηματιστεί ψηφιακά;

Ποιες καινοτομίες, τεχνολογίες και εργαλεία μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να εκσυγχρονίσεις την επιχείρησή σου και να πετύχεις το digitaltransformation που έχει ανάγκη;

Κατασκευή ιστοσελίδας

Όλα ξεκινάνε με την κατασκευή ιστοσελίδας.

Πρώτο βήμα, απολύτως κρίσιμο στη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού, ταυτόχρονα και το πιο «απλό»: η δημιουργία ιστοσελίδας ή ηλεκτρονικού καταστήματος θα αναβαθμίσει την ψηφιακή παρουσία μιας επιχείρησης και θα τη βοηθήσει να αυξήσει τις πιθανότητες επιτυχίας.

 

Μάθε περισσότερα: Δημιουργία eshop: Τι χρειάζεται;

Digital marketing

Αν και απαραίτητη, η κατασκευή ιστοσελίδας δεν μπορεί ποτέ από μόνη της να είναι αρκετή για να μιλήσουμε για ψηφιακό μετασχηματισμό μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Όπως αναφέραμε, ο ψηφιακός μετασχηματισμός αφορά μια μακροπρόθεσμη διαδικασία – δεν τελειώνει μαγικά τη στιγμή που η ιστοσελίδα σου βγει live.

Για να προωθήσεις, λοιπόν, την ιστοσελίδα σου και να προσελκύσεις το κατάλληλο κοινό, χρειάζεσαι υπηρεσίες digital marketing. Και όσο πιο πολλά «κομμάτια» του καταφέρεις να εντάξεις στη στρατηγική σου, τόσο πιο κερδισμένος θα είσαι.

Ποια είναι αυτά τα κομμάτια;

  • Performance marketing, δηλαδή διαφημίσεις που βασίζονται σε πληρωμή ανά κλικ, όπως τα Google Ads ή η διαφήμιση στο Facebook.
  • Βελτιστοποίηση ιστοσελίδας για μηχανές αναζήτησης (SEO), ώστε το website σου να βγαίνει στην κορυφή της Google.
  • Email marketing, που περιλαμβάνει την αποστολή newsletters, διαφημιστικών καμπανιών, και ανακοινώσεων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
  • Content marketing, για να δημιουργείς και να διανέμεις με συνέπεια πολύτιμο και σχετικό με τον κλάδο σου περιεχόμενο ώστε να προσελκύσεις νέο ή να διατηρήσεις το παλιό κοινό σου.
  • Πλήθος ακόμα επιλογών, όπως influencer marketing, μέσα κοινωνικής δικτύωσης (πχ TikTok ή LinkedIn, ανάλογα με το είδος της επιχείρησής σου), affiliates, branding και PR και πολλά, πολλά άλλα.

 

Διάβασε κι αυτό: Προώθηση Ιστοσελίδων: Πώς να αυξήσω την επισκεψιμότητα του site;

Cloud / Internet of Things

Για πολλούς οργανισμούς, η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή δεν αφορά μόνο την προώθησή τους, αλλά ολόκληρες διαδικασίες που μπορούν πλέον να αυτοματοποιηθούν, να απλοποιηθούν και να εξελιχθούν με τη χρήση συγκεκριμένων τεχνολογιών.

Σε αυτές τις καινοτόμες τεχνολογίες ανήκει το Cloud (Υπολογιστικό Νέφος) καθώς και το Internet of Things (IoT, Διαδίκτυο των Πραγμάτων).

  • Με τον όρο cloud αναφερόμαστε στα υπολογιστικά συστήματα τα οποία δεν βρίσκονται τοπικά εγκαταστημένα σε έναν υπολογιστή, αλλά απομακρυσμένα (π.χ. σε servers και apps).

Το cloud computing προσφέρει ευελιξία, επεκτασιμότητα, ταχύτητα και ασφάλεια, καθώς επιτρέπει την αποθήκευση τεράστιων ποσοτήτων δεδομένων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Google Drive, ένας χώρος όπου μπορείς να αποθηκεύσεις και να επεξεργαστείς αρχεία, να διαμοιραστείς με άλλους χρήστες και να αποκτήσεις πρόσβαση ανά πάσα ώρα και στιγμή, από τον υπολογιστή ή το κινητό σου, χαρακτηριστικό πολύ σημαντικό για τους υπαλλήλους μιας επιχείρησης, ειδικά αν εργάζονται από το σπίτι!

  • Το Internet of Things βασίζεται στη χρήση λογισμικού και αισθητήρων και αφορά τη σύνδεση διαφορετικών ηλεκτρονικών συσκευών μεταξύ τους (τοπικό δίκτυο) ή με το διαδίκτυο.

Μία επιχείρηση μπορεί να ωφεληθεί σε τεράστιο βαθμό από το IoT για να αναδιοργανώσει τις λειτουργίες της, να αυτοματοποιήσει τις διαδικασίες της, να δημιουργήσει νέα επιχειρηματικά μοντέλα κ.α.

Για παράδειγμα, μπορεί να χρησιμοποιήσει αισθητήρες για να παρακολουθεί την απόδοση των μηχανημάτων της και να ενημερώνεται αυτόματα για το πότε αυτά θα χρειαστούν συντήρηση, μειώνοντας έτσι εργατοώρες, κόστος συντήρησης και ανταλλακτικών κ.α.

Σύστημα ERP και βάσεις δεδομένων

Το σύστημα ERP είναι ένας τύπος λογισμικού που χρησιμοποιούν οι οργανισμοί για τη διαχείριση καθημερινών δραστηριοτήτων καθώς και για τη σύνδεση πολλών επιχειρηματικών διαδικασιών μεταξύ τους, αποτελώντας έτσι τη βασική πηγή πληροφορίας μιας επιχείρησης.

Απόθεμα αποθήκης, παραγγελιοληψία, χρηματοοικονομικά, ανθρώπινο δυναμικό, διανομή, τιμολόγηση και πλήθος άλλων διαδικασιών μπορούν (και πρέπει) να ελέγχονται από ένα κεντρικό σύστημα, ούτως ώστε να απλοποιούνται οι διαδικασίες και να εκμηδενίζονται τα λάθη – βασικός πυλώνας της ψηφιακής μετάβασης μιας επιχείρησης.

 

Μπορεί να σε ενδιαφέρει: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το ERP & τη σύνδεση με eshop

Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ)

Η τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Inteligence - AI), και ιδιαίτερα η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη (generative AI), ανατρέπουν τον τρόπο λειτουργίας των εταιρειών, παρουσιάζοντας τεράστιες ευκαιρίες, όπως η γρήγορη παραγωγή περιεχομένου, η χρήση chatbot για άμεση εξυπηρέτηση πελατών και η μείωση του απαιτούμενου χρόνου για ορισμένες καθημερινές εργασίες.

Βέβαια, αν και είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να πειραματίζονται και να μαθαίνουν γρήγορα, είναι εξίσου σημαντικό να μην αναλώνονται σε νέες τεχνολογίες που δεν δημιουργούν αξία για την επιχείρηση.

Ο επιτυχημένος ψηφιακός μετασχηματισμός απαιτεί ισχυρές ικανότητες, ξεκάθαρη στρατηγική και ικανά ταλέντα στο δυναμικό κάθε επιχείρησης ούτως ώστε οι οργανισμοί που επιθυμούν να ενσωματώσουν το AI στις λειτουργίες τους να μπορούν να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια.

Προηγμένη ανάλυση δεδομένων

Μία ακόμα πτυχή του τεχνολογικού ψηφιακού μετασχηματισμού αποτελεί και η χρήση δεδομένων και analytics για τη λήψη σημαντικών αποφάσεων.

Πλέον, επιχειρήσεις κάθε μορφής, είδους και μεγέθους μπορούν να στηριχθούν σε στρατηγική ανάλυση δεδομένων για να πάρουν αποφάσεις και όχι… στη διαίσθηση της διοίκησης.

Το αν αξίζει ή όχι ένα άνοιγμα σε νέες αγορές, η υιοθέτηση νέων διαδικασιών, η προώθηση σε συγκεκριμένα κανάλια, το απαιτούμενο budget για κάθε ενέργεια καθώς και το κατάλληλο timing μπορούν να αξιολογηθούν βάσει δεδομένων, οδηγώντας σε μεγάλη κερδοφορία και μείωση λάθος κινήσεων.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του ψηφιακού μετασχηματισμού για μια επιχείρηση;

Αν ακόμα δεν έχεις πειστεί ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός ταιριάζει στο μοντέλο της δικής σου εταιρείας, συνέχισε να διαβάζεις.

Ακολουθούν μερικά από τα βασικότερα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού για τις επιχειρήσεις.

 

ποια είναι τα οφέλη του digital transformation

Παρέχει πληροφορίες για λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο

Όπως ήδη αναφέραμε, ο ψηφιακός μετασχηματισμός βοηθά τους οργανισμούς να στηρίζουν τις αποφάσεις τους σε αξιόπιστα δεδομένα και πραγματικούς αριθμούς.

Πλέον, η λήψη αποφάσεων στηρίζεται σε καλά οργανωμένες πληροφορίες, που βρίσκονται συγκεντρωμένες σε ένα σημείο (για παράδειγμα στο ERP).

Τα διαφορετικά τμήματα μιας επιχείρησης μπορούν έτσι εύκολα να επικοινωνούν μεταξύ τους και να «βρίσκονται στην ίδια σελίδα» από κάθε άποψη, κάτι που με τη σειρά του οδηγεί σε εξαιρετικά αποτελέσματα, όπως η πρόβλεψη μελλοντικών προβλημάτων, η άμεση εξυπηρέτηση των πελατών, η δημιουργία νέων προϊόντων για να καλύψουν συγκεκριμένες ανάγκες κ.α.

Αυξάνει την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, και ειδικότερα οι αυτοματισμοί, βελτιώνουν την ποιότητα των εργασιών και βοηθούν στο να αποφεύγονται λάθη κατά την παραγωγική διαδικασία.

Το εργατικό δυναμικό γίνεται πιο αποδοτικό, απαιτώντας λιγότερο χρόνο για να ολοκληρώσει τις εργασίες του, το περιβάλλον πιο ασφαλές και οι λειτουργίες λιγότερο κοστοβόρες, που σημαίνει ότι ολόκληρη η επιχείρηση γίνεται πιο παραγωγική.

 

έρευνα της Qualtrics σχετικά με το digital transformation

Βελτιώνει την εμπειρία χρήστη και την ικανοποίηση των πελατών

Ενσωματώνοντας παράγοντες του ψηφιακού μετασχηματισμού στις διαδικασίες τους, οι οργανισμοί είναι σε θέση:

  1. Να παράγουν πιο καινοτόμα προϊόντα
  2. Να βελτιώνουν τις υπηρεσίες τους
  3. Να καταφέρνουν ταχύτερους χρόνους παράδοσης
  4. Να εξατομικεύουν τις διαδικασίες ανάπτυξης και παραγωγής για να ανταποκρίνονται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες προσδοκίες των καταναλωτών
  5. Να χρησιμοποιούν περισσότερα κανάλια επικοινωνίας και προώθησης

Όλα αυτά βοηθούν στην καλύτερη εμπειρία των χρηστών και φυσικά στην ικανοποίηση των πελατών, που πρέπει να είναι και ο τελικός σκοπός κάθε επιχείρησης.

Υποστηρίζει μια ανταγωνιστική στρατηγική εταιρικής ανάπτυξης

Για μια ισχυρή επιχειρηματική ανάπτυξη, ο επιχειρηματίας πρέπει να ψηφιοποιήσει τις διαδικασίες της εταιρείας του και να εστιάσει σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο που διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό και δημιουργεί αξία για τον καταναλωτή.

Για να αναπτύξει νέα προϊόντα και υπηρεσίες, να αυξήσει την κερδοφορία του και τα πιθανά κανάλια εσόδων, να προσελκύσει και να διατηρήσει τόσο νέους πελάτες, όσο και ταλέντα για να στελεχώσει την επιχείρηση, χρειάζεται ψηφιακό μετασχηματισμό.

 

αύξηση δαπανών για ψηφιακό μετασχηματισμό

Ενθαρρύνει την ευελιξία και την άμεση ανταπόκριση στις αλλαγές

Δεν είναι λίγες οι φορές που η ευρηματικότητα και η ευελιξία κάνουν μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

Και το είδαμε αυτό έντονα κατά τη διάρκεια της κρίσης αλλά και του Covid.

Οι εταιρείες που επιβίωσαν ήταν αυτές που κατάφεραν να προσαρμοστούν στις αλλαγές, να καινοτομήσουν, να αφήσουν την πεπατημένη για να δοκιμάσουν αχαρτογράφητα νερά και, σε τελική ανάλυση, να αυξήσουν την κερδοφορία τους ακόμα και σε περιόδους μεγάλων αλλαγών.

Πρέπει, λοιπόν, η καινοτομία να είναι στο DNA της σύγχρονης επιχείρησης και μόνο μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού θα καταστεί αυτό δυνατό.

Δημιουργεί νέες θέσεις απασχόλησης

Τέλος, ο ψηφιακός μετασχηματισμός μικρομεσαίων επιχειρήσεων όχι μόνο βοηθά στην καλύτερη επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων και των τμημάτων, αλλά δημιουργεί και εξ ολοκλήρου νέα τμήματα ή νέες θέσεις εργασίας, αυξάνοντας την ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό και μειώνοντας το brain drain.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει μια επιχείρηση; (Η2)

Λαμβάνοντας υπόψη μας ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων είναι μια συνεχής διαδικασία που δεν τελειώνει, παρά μόνο συμβαδίζει με τις εξελίξεις, καταλαβαίνουμε ότι απαιτεί χρόνο και κόπο για να πραγματοποιηθεί - και μάλιστα με επιτυχία.

Δες ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες σήμερα, αλλά και πώς καταφέρνουν να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες.

Έλλειψη στρατηγικής

Μιλώντας γενικά και αόριστα για ψηφιακό μετασχηματισμό, χωρίς ξεκάθαρο πλάνο ή στρατηγική, σίγουρα δεν ωφελεί.

Χρειάζεται οργάνωση, σαφείς κινήσεις και στοχευμένες αποφάσεις ούτως ώστε η κίνηση αυτή να στεφθεί με επιτυχία, κάτι που συχνά δυσκολεύει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Λύση: Ο επιχειρηματίας πρέπει να κατανοήσει τη δυναμική των δεδομένων ούτως ώστε να προετοιμάσει μια σαφή στρατηγική διαχείρισης της αλλαγής που θέλει να επιφέρει, τόσο σε οργανωσιακό επίπεδο όσο και σε επίπεδο εσωτερικών διαδικασιών.

Αντίσταση στην αλλαγή

Οι επιχειρήσεις που θέλουν να καινοτομήσουν και να στραφούν σε νέες τεχνολογίες ενδέχεται να συναντήσουν αντιστάσεις, καθώς πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονται να αλλάξουν τη νοοτροπία τους ή τον τρόπο που εργάζονται..

Λύση: Ο επιχειρηματίας πρέπει να επικοινωνήσει ξεκάθαρα στους εργαζόμενους τις αναδιοργανώσεις που σκοπεύει να κάνει, τους στόχους της επιχείρησης για τα επόμενα χρόνια και τα αποτελέσματα που υπολογίζει να φέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Οφείλει, επίσης, να εφαρμόσει αυτές τις αλλαγές σταδιακά, ώστε όλοι να έχουν τον χρόνο να προσαρμοστούν.

Ζητήματα ασφαλείας

Γνωρίζουμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση παίρνει πολύ σοβαρά την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων, γι’ αυτό άλλωστε και το GDPR κατέχει τόσο σημαντική θέση σε ιστοσελίδες και eshop.

Όσο οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν social media ή λογισμικό εγκαταστημένο στο cloud που αναφέραμε προηγουμένως, η ανάγκη για προστασία των προσωπικών δεδομένων (και όχι μόνο) από «κυβερνοεπιθέσεις», θα αυξάνεται.

Λύση: Για την ψηφιακή του ασφάλεια, ο επιχειρηματίας πρέπει, μεταξύ άλλων, να ενημερώνει τα συστήματα που χρησιμοποιεί, να εφαρμόζει ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, να δημιουργεί αντίγραφα ασφαλείας (backup) κ.α.

Έλλειψη εξειδίκευσης

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί να θεωρηθεί μια σχετικά κοστοβόρα διαδικασία, κι αυτό γιατί, πέρα από το λογισμικό που απαιτεί, χρειάζεται και εξειδικευμένο προσωπικό - προσωπικό που γνωρίζει τις νέες τεχνολογίες ή που είναι διατεθειμένο να εκπαιδευτεί σε αυτές.

Χαρακτηριστικά που, όπως πολλοί επιχειρηματίες θα συμφωνήσουν, σπανίζουν.

Σύμφωνα με έρευνα της Manpower μάλιστα, “οι εκτιμήσεις των Ελλήνων εργοδοτών για την έλλειψη εξειδικευμένων εργαζομένων είναι πως θα αυξηθεί. Το πρώτο τρίμηνο του 2024 η δυσκολία στην εύρεση ταλέντων αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα των επιχειρήσεων, σε ποσοστό 82% (από 77% που ήταν το 2023). Ο αντίστοιχος παγκόσμιος μέσος όρος είναι της τάξεως του 75%”.

Λύση: Ο επιχειρηματίας πρέπει να επιλέξει προσεκτικά τους συνεργάτες του και να προσφέρει την κατάλληλη εκπαίδευση στο προσωπικό του, πάντα φυσικά και με τις ανάλογες οικονομικές απολαβές.

Συχνές ερωτήσεις σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό μικρομεσαίων επιχειρήσεων

ψηφιακός μετασχηματισμός μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Ποια είναι τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα ψηφιακού μετασχηματισμού;

Πολλές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό κατάφεραν να μετασχηματιστούν ψηφιακά!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί… το Netflix! Αυτό που πολλοί δεν γνωρίζουν είναι πως η γνωστή πλατφόρμα ξεκίνησε ως εταιρεία ενοικίασης DVD. Όταν τα DVD άρχισαν να εξαφανίζονται, δίνοντας τη θέση τους σε συνδρομητικές πλατφόρμες για παρακολούθηση ταινιών online, άλλαξε εντελώς το επιχειρηματικό της μοντέλο για να συμβαδίσει με τα νέα δεδομένα.

Θα λέγαμε ότι της βγήκε μάλλον σε καλό.

Παρόμοια στρατηγική ακολούθησε και η γερμανική εταιρεία ρούχων Ulla Popken, η οποία έγινε ευρέως γνωστή στην Ευρώπη καθώς μπορούσες να παραγγείλεις ρούχα μέσω καταλόγου, που έφτανε ταχυδρομικά στο σπίτι σου. Πλέον, η εταιρεία διατηρεί φυσικά καταστήματα σε διάφορες χώρες, όμως στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στο ηλεκτρονικό εμπόριο, μειώνοντας δραστικά τις παραγγελίες μέσω τηλεφώνου και την κοστοβόρα εκτύπωση καταλόγων!

Πώς επηρέασε ο COVID-19 το digital transformation των ελληνικών επιχειρήσεων;

Η πανδημία επιτάχυνε σημαντικά τον ρυθμό υιοθέτησης νέων τεχνολογιών και παρατηρήθηκαν έντονες αλλαγές στην συμπεριφορά των χρηστών, κυρίως όσον αφορά τις onlineκαταναλωτικές τους συνήθειες, οι οποίες έφεραν την ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό πολύ πιο γρήγορα από το αναμενόμενο.

Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του lockdown, περίπου το 32% των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν για την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών έγιναν online, με τα δεδομένα να επεκτείνονται και στην μετα-COVID εποχή.

 

εβδομαδιαία μεταβολή δαπάνης και επισκεψιμότητας σε Ελληνικά eshops

Πηγή: Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλ. Εμπορίου (GRECA)

Σύμφωνα με έρευνες, οι αλλαγές που επήλθαν εξαιτίας του COVID-19, επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό τόσο τον χαρακτήρα των καταναλωτών, όσο και των επιχειρήσεων, αλλά και του λιανεμπορίου γενικά, με τον ψηφιακό μετασχηματισμό να είναι πλέον απαραίτητος.

Πώς μπορεί η 3ds να σε βοηθήσει να πετύχεις τη μετάβαση της επιχείρησης σου στο digital περιβάλλον;

Πλήρως ενημερωμένη με τις τελευταίες εξελίξεις στον ψηφιακό κόσμο, η 3ds αποτελεί ένα digital agency που καλύπτει όλο το φάσμα του eBusiness, με dedicated τμήματα digital marketing και SEO, mobile apps, design και web development.

Στόχος μας είναι ο αποτελεσματικός ψηφιακός μετασχηματισμός επιχειρήσεων και πιο συγκεκριμένα η χρήση του διαδικτύου ως κανάλι επικοινωνίας και πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών.

Μπορούμε να βοηθήσουμε  την επιχείρησή σου να πετύχει μια ψηφιακή μετάβαση, βασιζόμενη στη δημιουργία μια ολοκληρωμένης στρατηγικής eBusiness.

Για να το πετύχουμε αυτό:

  • Ακολουθούμε μια μεθοδολογία ανάλυσης της επιχείρησης και των αναγκών της. Με την εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων και εργαλείων που διαθέτουμε, μπορούμε να αναλύσουμε τον online ανταγωνισμό κάθε επιχείρησης.
  • Εντοπίζουμε ευκαιρίες και πιθανές απειλές για την επιχείρησή σου, έτσι ώστε να έχουμε μια πλήρη εικόνα της κατάστασης στην οποία βρίσκεται.
  • Πραγματοποιούμε αξιολόγηση των δεδομένων και προτείνουμε ένα eBusiness plan που ταιριάζει αποκλειστικά σε σένα.

Τι περιλαμβάνει ένα eBusiness πλάνο;

  • Την digital στρατηγική, διαμορφωμένη σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες και τις απαιτήσεις της επιχείρησής σου.
  • Τις προτάσεις development - eshop (B2B ή B2C), εταιρική παρουσίαση ή και custom λύσεις.
  • Τις προτάσεις design της εταιρικής σου παρουσίας. Προτάσεις που δεν αποτελούν έτοιμες λύσεις αλλά εξατομικευμένες, σύμφωνα με τις ανάγκες σου.
  • Τις προτάσεις SEO & δημιουργίας περιεχομένου. Πώς θα μπορέσεις, μέσω χρήσιμου περιεχομένου, να προσεγγίσεις κοινό που θα πραγματοποιήσει μια ενέργεια στο website σου;
  • Ολοκληρωμένο πλάνο digital marketing και επικοινωνίας. Προσέγγισε νέο κοινό και δυνητικούς πελάτες μέσω μια πληθώρας digital καναλιών (Google Ads, Social Media, Email κ.α.).
  • Data analysis και παρακολούθηση του eBusiness plan. Αξιολόγηση και αναπροσαρμογή της digital στρατηγικής και όλων των καναλιών που χρησιμοποιήθηκαν.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί μονόδρομο για τις επιχειρήσεις που θέλουν όχι μόνο να επιβιώσουν αλλά και να αναπτυχθούν.

Έννοιες όπως το SEO & Marketing Περιεχομένου, Digital Marketing, Data Analysis, eBusiness πρέπει να γίνουν κτήμα τον επιχειρήσεων και να αποτελέσουν βασικό μέρος της ψηφιακής τους στρατηγικής.

Κερδισμένες θα είναι οι επιχειρήσεις που θα πετύχουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό έγκαιρα, και η 3ds, καλύπτοντας όλο το φάσμα του eBusiness, θα βοηθήσει το ψηφιακό σου εγχείρημα να στεφθεί με απόλυτη επιτυχία.

Μην αφήσεις την επιχείρησή σας να μείνει πίσω – επωφελήσου από όσα μπορεί να προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός σήμερα!

Επιδότηση ΕΣΠΑ
ESPA