Διαφήμιση στο TikTok: Δες όλα τα οφέλη για την επιχείρησή σου
- Το 91% των επιχειρήσεων χρησιμοποιεί το βίντεο ως εργαλείο μάρκετινγκ.
- Το 96% βλέπει το βίντεο ως «σημαντικό μέρος» της μάρκετινγκ στρατηγικής τους.
- Το 92% ανέφερε ότι το περιεχόμενο σε μορφή βίντεο αποφέρει θετικό ROI.
Αν αυτή η έρευνα της Wyzowl [i] δεν σε πείθει για τη σημασία του video content, ελπίζουμε το άρθρο που ακολουθεί να τα καταφέρει.
Συνέχισε να διαβάζεις και δες γιατί οι διαφημίσεις σε μορφή video – και ειδικά οι διαφημίσεις στο TikTok – πρέπει να γίνουν μέρος της στρατηγικής σου, ποια τα οφέλη για την επιχείρησή σου από μια τέτοια κίνηση, αλλά και πώς να δημιουργήσεις την ιδανική διαφήμιση που θα έχει όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για να γίνει viral στο TikTok!
Τι είναι το TikTok;
Πολύ απλά απαντώντας, το TikTok είναι ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram, το Twitter, το LinkedIn και πολλά άλλα, περισσότερο ή λιγότερο γνωστά.
Αν το δούμε πιο σφαιρικά, όμως, το TikTok είναι κάτι περισσότερο από μια πλατφόρμα – είναι ένα φαινόμενο που ήρθε να αποδείξει τη δύναμη του βίντεο και του περιεχομένου που έχει δημιουργηθεί από τον χρήστη για τον χρήστη.
Είναι ένα μέσο πολύ γρήγορα αναπτυσσόμενο, το οποίο δημιουργεί συνεχώς νέα trends.
Με περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες παγκοσμίως αυτή τη στιγμή, προσφέρει στις επιχειρήσεις ένα τεράστιο κοινό που αναζητά και καταναλώνει διασκεδαστικό, σύντομο περιεχόμενο σε μορφή βίντεο, που συχνά συνοδεύεται από μουσική και χιούμορ.
Στις αρχές του 2020 και με την πανδημία σε πλήρη έξαρση, οι χρήστες του TikTok άρχισαν να ανεβαίνουν θεαματικά – τα λεγόμενα challenges είχαν πάρει φωτιά και το μέσο άρχισε να κάνει αισθητή την παρουσία του και στο ελληνικό κοινό.
Σήμερα, όμως, το TikTok έχει ξεφύγει από αυτά τα στεγανά που το θέλουν να απευθύνεται μόνο σε νεαρότερες ηλικίες ή να είναι μόνο για διασκέδαση.
Αν σκεφτείς ότι το χρησιμοποιούν:
- πολιτικοί για να δείξουν ένα πιο «ανθρώπινο» πρόσωπο
- εταιρείες-κολοσσοί όπως η Ryanair για να αστειευθούν και να γίνουν viral
- απλές εταιρείες για να αυξήσουν κατακόρυφα το engagement με το κοινό τους
- καλλιτέχνες και small businesses για να προωθήσουν τη δουλειά τους ή behind the scenes
- καθώς και ότι τόσο το Instagram με τα reels, όσο και το YouTube με τα shorts ακολούθησαν τα χνάρια του, καταλαβαίνεις πως κάτι σημαντικό συμβαίνει εδώ.
Τι έχει αλλάξει, λοιπόν;
Σε ποιους απευθύνεται το TikTok σήμερα;
Αν και η πλειοψηφία των “TikTokers” συνεχίζει να ανήκει στην ηλικιακή ομάδα των 18-24[ii], τα νούμερα μας δείχνουν όλη την αλήθεια:
Πρόσφατες έρευνες στην Ελλάδα έρχονται να συμφωνήσουν με όσα δείχνουν εδώ και χρόνια οι έρευνες του εξωτερικού: στη χώρα μας, η ηλικιακή ομάδα 18-24 έχει την πρωτοκαθεδρία σε ποσοστό 44%, ενώ ακολουθούν οι Millennials (25-34 ετών) με ποσοστό χρήσης 24% και οι GenX (35-44 ετών) με 13% - ποσοστά διόλου ευκαταφρόνητα.
Τι σημαίνει αυτό για μια επιχείρηση;
Στα 2,6 εκατομμύρια ενεργών Ελλήνων χρηστών κρύβεται και το δικό σου κοινό, οι εν δυνάμει πελάτες σου, οι άνθρωποι που, αν δουν μια διαφήμισή σου στο TikTok, ενδέχεται να σκεφτούν και να επισκεφτούν την ιστοσελίδα σου για να μάθουν περισσότερα για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρεις και έτσι τελικά να σε επιλέξουν έναντι του ανταγωνισμού.
Σε μία «αρένα» που γίνεται όλο και πιο δύσκολη… σε παίρνει να αφήσεις το TikTok εκτός στρατηγικής;
Μάθε περισσότερα: Omnichannel VS multichannel – Τι σημαίνουν και τι ταιριάζει στην επιχείρησή σου;
Ποια είναι τα οφέλη του TikTok και γιατί να επενδύσω σε αυτό;
Ακόμα το σκέφτεσαι; Δες μερικούς από τους σημαντικότερους λόγους που η διαφήμιση στο TikTok πρέπει να γίνει κομμάτι της στρατηγικής σου.
Όφελος #1: Αναπτυγμένος αλγόριθμος
Η στόχευση που προσφέρει το TikTok είναι εξαιρετική!
Αυτό μπορείς να το καταλάβεις ακόμα και ως χρήστης, αφού η λεγόμενη For You Page, γνωστή και ως FYP, δηλαδή η κεντρική σελίδα που έχει «δημιουργηθεί» για εσένα, ανταποκρίνεται στα θέλω σου σε πολύ καλύτερο βαθμό απ’ ότι η αντίστοιχη Explore του Instagram ή η For You του Twitter ας πούμε.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι διαφημίσεις σου θα εμφανιστούν σε σχετικό με εσένα κοινό, σε πελάτες που θα θέλουν να αγοράσουν από σένα!
Όφελος #2: Υψηλό engagement
Με τη σειρά της η σωστή στόχευση θα φέρει χιλιάδες προβολές και πολύ υψηλή απήχηση που θα ξαφνιάσει ακόμα κι εσένα!
Μέσα από τη διαφήμιση στο TikTok θα καταφέρεις να επικοινωνήσεις άμεσα με το κοινό σου, να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα του brand σου και γενικά να αλληλεπιδράσεις με τους χρήστες με έναν τρόπο που μέχρι πρότινος ήταν άπιαστο όνειρο για τις επιχειρήσεις.
Όφελος #3: Χαμηλός ανταγωνισμός
Ένα ακόμα βασικό χαρακτηριστικό που κάνει τη διαφήμιση στο TikTok αναγκαία είναι και ο χαμηλός ανταγωνισμός – τουλάχιστον μέχρι στιγμής στην Ελλάδα.
Πολλές εταιρείες δείχνουν ακόμα να φοβούνται το άγνωστο και προτιμούν την πεπατημένη: τις διαφημίσεις στο Google και το Facebook. Αν και δεν υπάρχει τίποτα κακό σε αυτό, το να εκμεταλλευτείς ένα νέο κανάλι στο οποίο ακόμα δεν έχουν παρουσία οι ανταγωνιστές σου, μόνο καλό μπορεί να σου κάνει!
Μπορεί να σε ενδιαφέρει: Google Ads: Τι είναι & πώς λειτουργούν;
Όφελος #4: Νεανικό κοινό
Τέλος, αν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σου απευθύνονται σε νεαρότερες ηλικίες και άτομα κυρίως κάτω των 30 ετών, τότε τα πλεονεκτήματα που θα κερδίσεις από μια διαφήμιση TikTok είναι ασύγκριτα.
Ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και φροντιστήρια, αθλητικοί σύλλογοι, eshop με νεανικά ρούχα και παπούτσια, εταιρείες καλλυντικών, ταξιδιωτικές εταιρείες και πολλές άλλες επιχειρήσεις που στοχεύουν κοινό πιο μικρό σε ηλικία, *πρέπει* να έχουν παρουσία στο TikTok.
Πώς κάνω διαφήμιση στο TikTok;
Αν ήδη ασχολείσαι με το social media marketing και τρέχεις διαφημίσεις σε Facebook και λοιπές πλατφόρμες, τα δεδομένα δεν αλλάζουν πολύ. Ακόμα και το διαχειριστικό του TikTok έχει πολλές ομοιότητες με το διαχειριστικό του Facebook.
Δες κι αυτό: Διαφήμιση στο Facebook: Συνεχίζει να είναι αποτελεσματική σήμερα;
Ό,τι ισχύει για το performance marketing σε Facebook και Google, ισχύει και εδώ: τα πάντα ξεκινάνε από το Objective, τον στόχο κάθε καμπάνιας.
Τρεις οι βασικές επιλογές στο TikTok: Awareness, Consideration και Conversion.
- Awareness
Χρησιμοποιούμε ως στόχο το Awareness όταν θέλουμε να αυξήσουμε την αναγνωρισιμότητά μας και να προσεγγίσουμε άτομα που είναι πιο πιθανό να δουν τη διαφήμισή μας και να τη θυμούνται.
Σκοπός: Μέγιστος αριθμός εμφανίσεων (impressions), σε στοχευμένο κοινό, στην πιο αποδοτική τιμή.
- Consideration
Θέτοντας ως στόχο το Consideration σημαίνει πως θέλουμε οι χρήστες να σκεφτούν την επιχείρησή μας και να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες.
Σκοπός: Επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα (traffic), περισσότερες προβολές των video, αύξηση αλληλεπιδράσεων (engagement), είτε αυξάνοντας τον αριθμό των followers είτε τις επισκέψεις στο προφίλ μας.
- Conversion
Αγαπημένος στόχος των περισσότερων επιχειρήσεων, όταν στόχο έχουμε τα Conversions σημαίνει πως θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους χρήστες να εκτελέσουν μια ενέργεια.
Σκοπός: Μετατροπές στην ιστοσελίδα, την εφαρμογή ή το ηλεκτρονικό μας κατάστημα, όπως αγορές, εγγραφές νέων χρηστών, υποβολή φόρμας επικοινωνίας, downloads εφαρμογής κ.α.
Ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες μορφές διαφήμισης στο TikTok;
Αφού ορίσουμε τι θέλουμε να πετύχουμε με την κάθε καμπάνια, επιλέγουμε και τον ανάλογο τύπο διαφήμισης.
Το TikTok προσφέρει αρκετές μορφές, καθεμία με τα μοναδικά της πλεονεκτήματα:
- Top View Ads: Τα Top View Ads εμφανίζονται στους χρήστες με το που ανοίξουν την εφαρμογή. Καθώς πιάνει όλη την οθόνη και συχνά ξεκινάει με κάποιον εντυπωσιακό ήχο, το βίντεο μαγνητίζει το ενδιαφέρον του χρήστη καθιστώντας τη συγκεκριμένη διαφήμιση αρκετά αποτελεσματική.
- In-Feed Ads: Η πιο τυπική μορφή διαφήμισης του TikTok σου επιτρέπει να ενσωματώσεις μια διαφήμιση βίντεο αυτόματα στη ροή της For You ενός χρήστη έτσι αυτός να τη δει καθώς σκρολάρει. Με βέλτιστη διάρκεια τα 15 δευτερόλεπτα, μοιάζει με native περιεχόμενο (δηλαδή δύσκολα καταλαβαίνει κανείς ότι πρόκειται για διαφήμιση)!
- Spark Ads: Τα Spark Ads[iii] μοιάζουν με τα boosted posts του Facebook. Η επιχείρηση μπορεί να ανεβάσει οργανικά διάφορα post κι αν δει ότι κάποιο παίρνει πολλές προβολές μπορεί να το προωθήσει σαν διαφήμιση!
- Video Shopping Ads: Όπως (πρέπει να) έχεις Facebook Pixel, έτσι πρέπει να έχεις και TikTok pixel. Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να συνδέσεις τον προϊοντικό σου κατάλογο με την πλατφόρμα και να στήσεις καμπάνιες με σκοπό την αύξηση των αγορών!
Από κει και πέρα, τα δεδομένα δεν αλλάζουν και πολύ: ορίζουμε budget και διάρκεια της καμπάνιας, στοχεύουμε στο κατάλληλο κοινό, δοκιμάζουμε και βελτιστοποιούμε όπου χρειάζεται και γενικά αντιμετωπίζουμε τη διαφήμιση στο TikTok σαν οποιοδήποτε άλλο Performance Marketing.
Εδώ όμως έχεις έναν ακόμα άσσο στο μανίκι – την πιθανότητα να γίνεις viral τόσο με μια διαφήμιση όσο και με οργανικό περιεχόμενο.
Τι χρειάζεται για να γίνει ένα βίντεο viral στο TikTok;
Αν θέλεις πραγματικά να… δαμάσεις τη δύναμη του μέσου, πρέπει να παίξεις με τους κανόνες του -και η αλήθεια είναι πως οι κανόνες του TikTok είναι λίγο διαφορετικοί απ’ ότι είχες συνηθίσει έως τώρα.
Δες μερικά tips που θα βοηθήσουν το περιεχόμενο της επιχείρησής σου να γίνει viral στο TikTok:
Μελέτησε την πλατφόρμα
Μην πας στα τυφλά. Προσπάθησε να μάθεις λίγα πράγματα για το TikTok, πώς λειτουργεί και τι είδους content προωθεί ώστε να προσαρμόσεις τη στρατηγική σου.
Παρακολούθησε τα trends
Αλλά ακολούθησέ τα μόνο αν ταιριάζουν στο ύφος της εταιρείας σου. Δεν υπάρχει τίποτα πιο cringe για τον χρήστη από μια επιχείρηση που προσπαθεί να εκμεταλλευτεί ένα trend και το κάνει χάλια! Αν, όμως, τρεντάρει κάτι σχετικό με εσένα, αυτή είναι η ευκαιρία σου!
Δημιούργησε καλό περιεχόμενο
Αν και θα έπρεπε να είναι αυτονόητο, βλέπουμε πολλούς επαγγελματίες να μην το αντιλαμβάνονται. Εδώ, καλό δεν σημαίνει απαραίτητα γυρισμένο σε στούντιο ή με creative director. Σημαίνει απλά TikTok-friendly!
Μάθε περισσότερα: Content Marketing: Τι είναι & πώς λειτουργεί
Χρησιμοποίησε viral ήχους
Ένας εύκολος σχετικά τρόπος να κερδίσεις views είναι χρησιμοποιώντας viral ήχους. Δεν χρειάζεται να πάρεις μέρος σε κάποιο trend: μπορεί απλά ο viral ήχος να παίζει από πίσω όσο εσύ μιλάς και παρουσιάζεις ένα προϊόν σου!
Συνεργάσου με influencers και content creators
Αν εσύ δεν το έχεις και πολύ με την κάμερα, εμπιστεύσου έναν επαγγελματία content creator. Υπάρχουν πολλά άτομα, ακόμα και στην Ελλάδα, που γνωρίζουν τι χρειάζεται για να δημιουργήσουν ένα πολύ καλό TikTok βίντεο[iv]!
Βασίσου σε user-generated reviews
Ακόμα κι αν δεν συνεργαστείς με συγκεκριμένους content creators, μπορεί ένα προϊόν να γίνει viral αν το χρησιμοποιήσουν αρκετά άτομα και κάνουν video reviews γι’ αυτό στην πλατφόρμα. Δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις που αύξησαν κατακόρυφα τις πωλήσεις του μέσα από βίντεο με hashtag “TikTok made me buy it”!
Μάθε περισσότερα: Προώθηση eshop: Πώς να διαφημίσω το eshop μου;
Τελικά, αξίζει να επενδύσω σε διαφήμιση στο TikTok;
Μα φυσικά! Η διαφήμιση στο TikTok είναι μια μοναδική ευκαιρία να συνδεθείς με ένα τεράστιο και αφοσιωμένο κοινό, που «διψάει» για κάτι νέο.
Καθώς πρόκειται για μια πλατφόρμα που συνεχώς εξελίσσεται, η καλύτερη λύση είναι να συνεργαστείς με επαγγελματίες, που όχι μόνο ξέρουν τι λειτουργεί και τι όχι, αλλά που παρακολουθούν και τα trends και είναι σε θέση να σε ενημερώσουν για οτιδήποτε νέο.
Για παράδειγμα, τα Shopping Ads του TikTok δεν έχουν εμφανιστεί ακόμα στην Ελλάδα – δεν θέλεις να είσαι ένας από τους πρώτους που θα μάθουν για την εμφάνισή τους;
Επικοινώνησε σήμερα με τη 3ds και μάθε πώς μπορεί και η δική σου επιχείρηση να διαφημιστεί στο TikTok – μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε κάτι σπουδαίο!
Πηγές :
[i] https://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics/
[ii] https://www.oberlo.com/statistics/tiktok-age-demographics
[iii] https://www.tiktok.com/business/en-US/blog/spark-ads-101-make-tiktoks-into-ads?redirected=1