Scroll to top

BACK TO
TOP

START A PROJECT

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Τετάρτη, 10 Αύγουστος 2022

Google Ads: Τι είναι & πώς λειτουργούν; [2022]

Τι είναι τα Google Ads

Σίγουρα έχεις ακούσει για τις διαφημίσεις στο Google!

Βάζουμε στοίχημα ότι κι εσύ έχεις δει (και πιθανώς έχεις κλικάρει) μια διαφήμιση Google – όπως, άλλωστε, και οι δυνητικοί πελάτες σου.

Εάν λοιπόν σκέφτεσαι να επενδύσεις χρήματα σε διαφημίσεις για να προσεγγίσεις το κοινό-στόχο σου, καλύτερα να τα ξοδέψεις κάπου που αξίζει.

Κάπου με περισσότερους από 2,9 δισεκατομμύρια επισκέπτες τον μήνα και 63.000 αναζητήσεις το δευτερόλεπτο.

Κάπου σαν το Google.

Όπως πολύ καλά θα κατάλαβες, το άρθρο αυτό είναι αφιερωμένο στα Google Ads!

Συνέχισε να διαβάζεις και θα μάθεις τα πάντα για τις διαφημίσεις στο Google:

  • τι είναι τα Google Ads
  • πώς λειτουργούν οι διαφημίσεις στο Google
  • πόσο κοστίζουν
  • ποιοι τύποι καμπάνιας υπάρχουν κ.α.

Ας ξεκινήσουμε!

 

Google Ads – Τι είναι η διαφήμιση στο Google με απλά λόγια;

Τα Google Ads είναι μια πλατφόρμα διαφήμισης επί πληρωμή.

Ουσιαστικά ανήκουν σε ένα κανάλι διαφήμισης γνωστό ως «πληρωμή ανά κλικ» (Pay-Per-Click / PPC), όπου εσύ (ο διαφημιζόμενος) πληρώνεις είτε ανά κλικ είτε ανά εμφάνιση (CPM), δηλαδή κάθε φορά που κάποιος κλικάρει ή βλέπει μια διαφήμισή σου.

Ανάλογα με τον τύπο καμπάνιας Google Ads που χρησιμοποιείς, μπορείς να πετύχεις διάφορους στόχους:

  • να ενισχύσεις την επισκεψιμότητα του site σου
  • να αυξήσεις τις πωλήσεις σου
  • να λάβεις περισσότερα τηλεφωνήματα για πληροφορίες και παραγγελίες
  • ακόμα και να αυξήσεις τις επισκέψεις στο φυσικό σου κατάστημα

Μέσα από τη διαφήμιση στο Google, η επιχείρησή σου εμφανίζεται στη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης (τα γνωστά SERPs) τη στιγμή που οι πιθανοί πελάτες σου αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες σαν τις δικές σου!

Με αυτόν τον τρόπο προσεγγίζεις το ιδανικό κοινό-στόχο, την σωστή στιγμή.

 

Google Ads – Πώς λειτουργούν τέλος πάντων οι διαφημίσεις;

Για να δώσουμε μια γενική εικόνα πριν περάσουμε στις λεπτομέρειες, η διαφήμιση Google Ads λειτουργεί σαν μια δημοπρασία.

Ο διαφημιζόμενος (δηλαδή εσύ) υποβάλλει προσφορές για λέξεις-κλειδιά και οι «νικητές» της δημοπρασίας τοποθετούνται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Σημείωση: Η λέξη νικητής μπαίνει εντός εισαγωγικών γιατί είναι… σχετική.

Παράδειγμα #1: τρέχεις διαφήμιση για τη λέξη-κλειδί «δερμάτινες γυναικείες τσάντες». Είσαι πρώτο αποτέλεσμα, ο χρήστης βλέπει τη διαφήμιση σου, την κλικάρει, μεταφέρεται στο eshop σου και αγοράζει.

Παράδειγμα #2: Κάνεις όλα τα βήματα σωστά, ο χρήστης καταλήγει στο eshop σου, αλλά δεν αγοράζει. Μήπως κάτι δεν πάει καλά;

Διάβασε τον αναλυτικό οδηγό της 3ds και μάθε γιατί το eshop σου δεν πουλάει, αλλά και πώς να το διορθώσεις!

Αφού λοιπόν επιλέξεις τις λέξεις κλειδιά που σε ενδιαφέρουν, δημιουργήσεις όλα τα απαραίτητα Ad Sets και ορίσεις το budget σου αλλά και το ποσό που είσαι διατεθειμένος να πληρώσεις ανά κλικ, το Google τα ελέγχει και καταλήγει σε συμπεράσματα.

Αν η τελική σου βαθμολογία είναι καλύτερη από των ανταγωνιστών, εμφανίζεσαι πιο ψηλά.

Προσοχή: Δε σημαίνει πως όποιος δίνει τα περισσότερα, βγαίνει ψηλότερα. Το Quality Score προκύπτει από πολλούς παράγοντες!

 

Google Ads – κόστος & απαραίτητο budget

Το κόστος των Google Ads ποικίλλει.

Μπορεί να κυμαίνεται από μερικά λεπτά ανά κλικ έως και δεκάδες, ακόμα και εκατοντάδες σε σπάνιες περιπτώσεις, ευρώ!

Αυτό το ήξερες; Το πιο υψηλό μέσο κόστος σε κλάδο έχει καταγραφεί στην Αμερική και αφορά αυτόν των ασφαλίσεων – ξεπερνάει τα 50$ ανά κλικ! Τέλος, η αναζήτηση «offshore accident lawyer» ήταν η πιο ακριβή για το 2021, στα 815$ ανά κλικ!!

Δες μερικούς παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος ανά κλικ:

  • Η ανταγωνιστικότητα των keywords
  • Η ανταγωνιστικότητα του κλάδου
  • Η γεωγραφική σου θέση
  • Η ποιότητα των διαφημιστικών σου καμπανιών ιστορικά
  • Το κατά πόσο SEO βελτιστοποιημένη είναι η landing page στην οποία καταλήγει η διαφήμιση

Επιπλέον, ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησης ή τους διαθέσιμους πόρους, μπορείς να προσαρμόσεις τις διαφημίσεις ανάλογα με τον προϋπολογισμό σου.

Η πλατφόρμα των Google Ads σου επιτρέπει να βάλεις όριο στο spend και να παραμείνεις εντός του μηνιαίου budget σου ή ακόμη και να σταματήσεις προσωρινά ή οριστικά τις δαπάνες διαφήμισης ανά πάσα στιγμή.

 

 

Τώρα, σε ένα άλλο κρίσιμο ερώτημα: Είναι τα Google Ads αποτελεσματικά; Και, αν ναι, πώς διαφημίζομαι στο Google;

Έλα να δούμε 5 βασικούς τρόπους διαφήμισης στο Google και κατά πόσο αποφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα!

 

Διαφημίσεις στο Google; 5 τύποι διαφήμισης που αξίζει να γνωρίζεις

Όπως αναφέραμε και στην αρχή του άρθρου, η διαφήμιση Google ανήκει μεν στους πιο διαδεδομένους τρόπους digital marketing, δεν είναι, όμως, μόνο ένα μόνο πράγμα.

Το να στήσεις μια καμπάνια και να την αφήσεις να τρέχει στον αυτόματο πιλότο μάλλον δεν θα σου αποφέρει κανένα απολύτως αποτέλεσμα, ειδικά αν στον κλάδο σου ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος.

Αντίθετα, θα καταλήξεις να πληρώνεις για clicks και impressions χωρίς να βλέπεις κέρδος στο eshop σου.

Για να μην ξοδεύεις άσκοπα τα χρήματά σου κάνοντας πειράματα, επίλεξε να συνεργαστείς με μία εταιρεία digital marketing που ανήκει στο 3% των καλύτερωνέναν Google Premier Partner, όπως η 3ds!

Με πολυετή εμπειρία σε όλους τους τύπους καμπανιών και Google Certificates που αποδεικνύουν τις γνώσεις μας, είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε.

Προς το παρόν, συγκεντρώσαμε για εσένα 5 τρόπους διαφήμισης στο Google που πρέπει να γνωρίζεις ώστε να καταλάβεις πού και πότε χρησιμοποιούμε τον καθένα για να φέρουμε την επιχείρησή σου στην κορυφή!

 

Google Search Ads – Μία καμπάνια για να είσαι εκεί που ψάχνουν οι πελάτες σου

Οι Διαφημίσεις Αναζήτησης είναι διαφημίσεις που βασίζονται σε κείμενο και οι οποίες εμφανίζονται στις σελίδες αποτελεσμάτων του Google.

 

Google Search Ads

 

Το πλεονέκτημα των Google Search Campaigns είναι ότι προβάλλονται εκεί που ψάχνουν οι χρήστες – στο Google. Διαθέτουν την ένδειξη Ad ή Διαφ. και βρίσκονται στην κορυφή της σελίδας. 

Hint: Για τους χρήστες που είναι κοντά στο να ολοκληρώσουν μια αγορά, οι Διαφημίσεις Αναζήτησης λαμβάνουν το 65% των κλικ!

 

Google Display Ads – Μια καμπάνια για να είσαι εκεί που συχνάζουν οι πελάτες σου

Οι Διαφημίσεις Προβολής είναι ένα ακόμα δυνατό χαρτί στα χέρια του Google.

Μέσα από το Δίκτυο Προβολής Google (Google Display Network – GDN), προβάλλονται διαφημίσεις σε μορφή εικόνας και βίντεο σε υποψήφιους και υπάρχοντες πελάτες σου.

 

Google Display Ads

 

Το όφελος εδώ προκύπτει από το γεγονός ότι οι διαφημίσεις εμφανίζονται σε στοχευμένο κοινό, που ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά του ιδανικού σου πελάτη.

Χρησιμοποιούνται για να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σου (awareness) αλλά και να στοχεύσεις remarketing κοινό – δηλαδή χρήστες που επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα σου και θέλεις να επαναπροσεγγίσεις!

Hint: Οι Διαφημίσεις Προβολής αποφέρουν 180 εκατομμύρια εμφανίσεις (impressions) κάθε μήνα!

 

Μπορεί να σε ενδιαφέρει: Προώθηση eshop - Πώς να διαφημίσω το eshop μου;

 

Google Shopping Ads – Μια καμπάνια για να είσαι εκεί που αγοράζουν οι πελάτες σου

Όταν ο λόγος που γκουγκλάρει κάτι ο χρήστης είναι για να αγοράσει, τότε οι Καμπάνιες Αγορών είναι οι ιδανικές.

Αυτός ο τύπος διαφήμισης Google αφορά τα ηλεκτρονικά καταστήματα και εμφανίζει κατευθείαν το προϊόν στην κορυφή των αποτελεσμάτων.

 

Google Shopping Ads

 

Οι διαφημίσεις αυτές περιλαμβάνουν λεπτομερείς πληροφορίες για τα προϊόντα, όπως τιμές και εικόνες. Εδώ, αντί να προωθήσεις γενικά το brand σου, διαφημίζεις ένα συγκεκριμένο προϊόν.

Hint: Οι Καμπάνιες Αγορών έχουν αποδεδειγμένα 30% υψηλότερα ποσοστά μετατροπών (conversions) από τις Διαφημίσεις Αναζήτησης!

 

Video Ads – Μια καμπάνια για να είσαι εκεί που διασκεδάζουν οι πελάτες σου

Οι διαφημίσεις video αφορούν το YouTube – που είναι κι αυτό μέρος του Google!

 

youtube-ads-3ds.jpg

 

Εδώ ήχος και εικόνα είναι στη διάθεσή σου για να κεντρίσεις το ενδιαφέρον του κοινού σου. Οι διαφημίσεις αυτές προβάλλονται είτε πριν είτε κατά τη διάρκεια των βίντεο και μπορούν επίσης να είναι με ή χωρίς δυνατότητας παράβλεψης (skip ad).

Hint: Το 43% των πελατών αγοράζει κάτι που έχει δει σε μια διαφήμιση στο YouTube!

 

Performance Max – Μία καμπάνια για την καλύτερη δυνατή απόδοση

Οι καμπάνιες μέγιστης απόδοσης ανήκουν στις πιο πρόσφατες του Google και αναμένεται μέσα στο 2022 να αντικαταστήσουν τις Smart Shopping και τις Local!

Πρόκειται για μια αλγοριθμική προσέγγιση, όπου η Google συγκεντρώνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία σε ένα σημείο και μετά αποφασίζει πώς να τα «σερβίρει» στο κατάλληλο κοινό, όπου κι αν αυτό βρίσκεται – στο Google Maps, στο YouTube και αλλού!

 

Διάβασε επίσης: Διάβασε τι είναι οι Performance Max Campaigns και γιατί είναι σημαντικές!

 

Οι Τοπικές Καμπάνιες (Local) που ενσωματώνονται στις Performance Max είναι εξαιρετικές για να προωθήσεις το φυσικό σου κατάστημα στους χάρτες του Google. Αν ακόμα δεν έχεις δημιουργήσει/βελτιστοποιήσει το Google Business Profile σου, τώρα είναι μια καλή ευκαιρία να το κάνεις!

 

Αν έφτασες μέχρι εδώ, συγχαρητήρια!

Τώρα ξέρεις τις πιο σημαντικές πληροφορίες για τα Google Adsτι είναι, πώς λειτουργούν αλλά και ποιοι τρόποι διαφήμισης υπάρχουν στην πλατφόρμα!

Αν προτιμάς να εμπιστευθείς τους ειδικούς για να σου φέρουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα με το χαμηλότερο δυνατό κόστος, είμαστε εδώ για σένα!

Επικοινώνησε σήμερα με το τμήμα Digital Marketing της 3ds, άσε μας να κάνουμε τα μαγικά μας και απόλαυσε τα αποτελέσματα!

Επιδότηση ΕΣΠΑ
ESPA