Scroll to top

BACK TO
TOP

START A PROJECT

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Παρασκευή, 12 Ιούλιος 2024

Copywriting: Τι είναι και γιατί το χρειάζεται η επιχείρησή σου;

Copywriting: Τι είναι και γιατί το χρειάζεται η επιχείρησή σου;

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ γιατί κάποιες ιστοσελίδες καταφέρνουν να σε κρατήσουν καθηλωμένο ενώ άλλες σε κάνουν να φύγεις σε δευτερόλεπτα;

Το μυστικό είναι η κειμενογράφηση ιστοσελίδων, γνωστή και ως copywriting.

Τα κείμενα για ιστοσελίδες δεν είναι απλά η περιγραφή προϊόντων ή υπηρεσιών. Είναι η τέχνη του να δημιουργείς περιεχόμενο που κρατά το ενδιαφέρον ζωντανό και προκαλεί συναισθήματα στον αναγνώστη.

Τελικά, κάθε κείμενο πρέπει να οδηγεί σε μια ενέργεια: αγορά, εγγραφή σε newsletter, ή επικοινωνία για περισσότερες πληροφορίες. Η σωστή κειμενογράφηση ιστοσελίδας είναι αυτή που κάνει τους επισκέπτες πελάτες.

Ας δούμε λοιπόν πώς το digital copywriting μπορεί να απογειώσει την ιστοσελίδα σου!

 

Τι είναι το copywriting ακριβώς;

Ίσως το έχεις ακούσει, αλλά τι ακριβώς είναι το copywriting;

Πρόκειται για τη δημιουργία κειμένων με εμπορική πρόθεση, που όχι μόνο ενημερώνουν αλλά και πείθουν τους αναγνώστες, εστιάζοντας όχι τόσο στα χαρακτηριστικά, αλλά στα οφέλη του προϊόντος ή της υπηρεσίας που διαφημίζουν.  

Κάθε μέρα διαβάζεις φράσεις και κείμενα που έχει γράψει ένας copywriter: Σλόγκαν σε διαφημιστικές καμπάνιες (ραδιόφωνο, εφημερίδες, πινακίδες κ.α.), διαφημίσεις στο Google και τα social media και πολλά άλλα.

Είτε μιλάμε για κείμενα για ιστοσελίδες, διαφημιστικά κείμενα ή περιεχόμενο για social media marketing, το copywriting κάνει τη διαφορά.

Σκέψου το σαν μια συζήτηση με έναν φίλο, αλλά με στόχο να τον πείσεις να κάνει κάτι – να αγοράσει, να εγγραφεί ή απλά να ενδιαφερθεί περισσότερο. Για τις επιχειρήσεις, είναι ο τρόπος με τον οποίον επικοινωνούν τις αξίες τους και ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό.

Και επειδή το copywriting είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικτυακής παρουσίας, η καλή κειμενογράφηση δεν είναι απλώς μια πολυτέλεια. Είναι απαραίτητη.

Αυτό το ήξερες: Ο μέσος χρόνος που περνά ένας χρήστης σε μια ιστοσελίδα είναι μόλις 15 δευτερόλεπτα. Το σωστό copywriting είναι αυτό που θα τον πείσει να μείνει περισσότερο.

Copywriter – τι είναι και τι ακριβώς κάνει;

Ο copywriter είναι ο επαγγελματίας που ειδικεύεται στη δημιουργία κειμένων που τραβούν την προσοχή του αναγνώστη.

Ουσιαστικά, είναι ο κειμενογράφος που κατανοεί πώς να συνδυάσει την τέχνη της γραφής με τις απαιτήσεις της διαφήμισης και κατά βάση γράφει διαφημιστικά κείμενα για διάφορα προϊόντα. Έτσι, δημιουργεί περιεχόμενο που προωθεί το brand και αυξάνει την απήχησή του.

Τώρα που ξέρεις τι σημαίνει copywriter, ας δούμε πώς μπορεί να διαφοροποιείται από τον content writer στον σημερινό ανταγωνιστικό κόσμο του digital marketing.

Ποια η διαφορά copywriting και content writing;

 Σήμερα δεν είναι λίγοι αυτοί που χρησιμοποιούν τους 2 όρους για να αναφερθούν στην ίδια υπηρεσία, σίγουρα όμως content writing και copywriting έχουν διαφορές.

Ας αρχίσουμε, όμως, από τα βασικά – τι είναι content writer;

Ο content writer επικεντρώνεται στη δημιουργία κειμένων που πληροφορούν και ενημερώνουν το κοινό. Είναι ο άνθρωπος που γράφει περιεχόμενο (content) και κείμενα για site, είτε μιλάμε για περιγραφές υπηρεσιών και προϊόντων, είτε για blog, είτε για οποιαδήποτε άλλη μορφή γραπτού περιεχομένου, το οποίο μάλιστα χρειάζεται έρευνα και είναι πιο μεγάλο σε μέγεθος.

Ένας copywriter μπορεί να εργάζεται σε διαφημιστική εταιρεία και σε συνδυασμό με έναν creative director να εστιάζουν στο branding, ενώ ένας content writer είναι πιο πιθανό να εργάζεται σέ ένα digital marketing agency και να γράφει κείμενα για ιστοσελίδες ή άλλο περιεχόμενο στα πλαίσια content marketing καμπανιών.

Μπορεί να σε ενδιαφέρει: Content Marketing: Τι είναι & πώς λειτουργεί

Διαφορές μεταξύ copywriter και content writer

Είδη digital copywriting: Τι υπάρχει εκεί έξω;

Υπάρχουν διαφορετικά είδη copywriting ανάλογα με την επιχείρησή σου και τους στόχους σου. Κάθε μορφή έχει το δικό της ρόλο και εξυπηρετεί διαφορετικές ανάγκες.

Δες μερικά από τα είδη digital copywriting που χρησιμοποιούνται:

1.Κείμενα για ιστοσελίδες

Τα κείμενα για site (website copywriting) στόχο έχουν να προσελκύσουν την προσοχή των επισκεπτών. Από την αρχική σελίδα μέχρι τις υπηρεσίες, τα product description, τις σελίδες «Σχετικά με εμάς» και τις οδηγίες επικοινωνίας, το website copywriting παίζει σημαντικό ρόλο.

Με ένα καλό website copywriting δεν παρέχεις απλώς πληροφορίες αλλά ταυτόχρονα καλείς τον αναγνώστη να αντιδράσει με τρόπο που ωφελεί την επιχείρησή σου.

2. SEO Copywriting

Το SEO copywriting αποτελεί βασικό στοιχείο για την αποτελεσματική προβολή και κατάταξη της ιστοσελίδας σου στο διαδίκτυο. Η τήρηση των βέλτιστων πρακτικών SEO είναι απαραίτητη για την επίτευξη υψηλότερης θέσης στις μηχανές αναζήτησης.

Ορισμένες από τις ενέργειες για SEO κείμενα που μπορείς να ακολουθήσεις είναι οι εξής:

  • Έρευνα και ανάλυση των κατάλληλων keywords
  • Έρευνα ανταγωνισμού
  • Δημιουργία ενημερωτικού περιεχομένου
  • Βελτιστοποίηση τίτλων
  • Χρήση εσωτερικών συνδέσμων

Εφαρμόζοντας σωστά τις παραπάνω στρατηγικές SEO copywriting, το site σου θα είναι ορατό στις αναζητήσεις και θα προσελκύσει περισσότερους χρήστες.

 Μπορεί να σε ενδιαφέρει: Πώς να εμφανίζεται το site μου στο Google;

3. Creative Copywriting

Το creative copywriting αφορά κυρίως διαφημιστικά κείμενα. Είναι συναισθήματα και στιγμές, είναι το μυστικό που κάνει ένα κείμενο να ξεχωρίζει και να σε κερδίζει από την πρώτη κιόλας φράση, κάνοντας τις ιστορίες να ζωντανεύουν και να αποκτούν αξία.

Ένα καλό παράδειγμα είναι το “Just Do It” της NIKE. Εδώ και χρόνια είναι μια φράση που συνοδεύει διαφημίσεις, βίντεο, αθλητές και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το brand.

4. Conversion Copywriting

Το conversion copywriting, ή αλλιώς Direct Response Copywriting, καλεί τον χρήστη όχι απλώς να διαβάσει, αλλά να κάνει κλικ, να αγοράσει, να εγγραφεί. Ουσιαστικά, είναι το κείμενο που μετατρέπει τις επισκέψεις στο site σου σε πωλήσεις ή προσφορές.

Από compelling headlines μέχρι call-to-action buttons, το conversion copywriting είναι το μυστικό για την αύξηση των conversions και των συναλλαγών.

Tip: Οι landing pages με βίντεο ή εικόνες μπορούν να αυξήσουν τα conversions κατά 80%.

Δες κι αυτό: Τι είναι το Conversion Rate Optimization και γιατί το χρειάζεται η ιστοσελίδα σου;

5. Marketing Copywriting

Το marketing copywriting στοχεύει στο να κεντρίσει το ενδιαφέρον, να δημιουργήσει συναισθήματα και να προωθήσει προϊόντα ή υπηρεσίες με ελκυστικό τρόπο.

Σκέψου τις διαφημίσεις που σε κάνουν να θες να δοκιμάσεις ένα νέο αναψυκτικό ή κείμενα για διαφήμιση εστιατορίου – και όλα αυτά με τη βοήθεια κειμένου που απευθύνεται άμεσα στις επιθυμίες του κοινού.

Ένα τέτοιο κείμενο προώθησης προϊόντων μπορούμε να βρούμε στο email marketing, στη διαφήμιση στα social media κ.α.

Πως το marketing copywriting στοχεύει στο να κεντρίσει το ενδιαφέρον.

Tip: Το περιεχόμενο που επικεντρώνεται στα οφέλη για τον καταναλωτή και όχι μόνο στα χαρακτηριστικά του προϊόντος κεντρίζει πιο πολύ το ενδιαφέρον.

Διάβασε κι αυτό: Διαφήμιση προϊόντων: Έξυπνες ιδέες για διαφήμιση online!

6. Lead Generation Copywriting

Το Lead Generation copywriting σε site είναι σημαντικό για τη συλλογή δεδομένων από πιθανούς πελάτες. Ο κύριος στόχος είναι να προσφέρει ένα χρήσιμο περιεχόμενο στο χρήστη, όπως ένα  downloadable υλικό, σε αντάλλαγμα με τα προσωπικά του στοιχεία, όπως το email του, για να τον στοχεύσουμε στη συνέχεια με τις διαφημίσεις μας.

Η δημιουργία τέτοιου περιεχομένου απαιτεί προσοχή στη λεπτομέρεια και συνήθως χρησιμοποιείται ως έξυπνη τακτική στρατηγικής σε περιεχόμενο B2B.

Γιατί χρειάζεσαι οπωσδήποτε έναν copywriter σήμερα;

Τα οφέλη του σωστού content writing και copywriting δεν μπορεί να τα αμφισβητήσει κανείς. Σε έναν κόσμο που το κοινό σου «βομβαρδίζεται» καθημερινά από διαφημίσεις και άρθρα, δεν σε παίρνει να μην επενδύσεις σε σωστά κείμενα για διαφήμιση, για να προωθήσεις τις υπηρεσίες σου ή για να πουλήσεις τα προϊόντα του eshop σου.

Δες τα οφέλη του copywriting:

Αυξάνει brand awareness, χρήστες και conversions

Αρχικά, το υψηλής ποιότητας copywriting σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας καθιστά ένα brand αναγνωρίσιμο. Με τη δημιουργία ενός ισχυρού brand story και συναισθηματικής σύνδεσης με το κοινό, το copywriting χτίζει εμπιστοσύνη και προσελκύει νέους πελάτες.

Τέλος, τα πειστικά κείμενα μπορούν να ωθήσουν τους αναγνώστες να προβούν σε αγορές, να εγγραφούν σε newsletter ή να κατεβάσουν υλικό, που θα λέγαμε ότι είναι και το σημαντικότερο όφελός τους!

Δίνει χαρακτήρα και κύρος

Μέσα από ένα καλογραμμένο κείμενο, χτίζεται μια αυθεντική προσωπικότητα, που εκφράζει αξίες, όραμα και αισθήματα, ένα brand voice που όχι απλά ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα, αλλά ηγείται.

Το copywriting δίνει σάρκα και οστά στο brand, του δίνει ταυτότητα και χτίζει δεσμούς εμπιστοσύνης με το κοινό.

Και όταν η εμπιστοσύνη χτίζεται, έρχεται και το κύρος. Το copywriting δεν «φουσκώνει» με ψέματα την εικόνα μιας επιχείρησης. Αντίθετα, τη στηρίζει σε γερά θεμέλια, αναδεικνύοντας τα αληθινά της δυνατά σημεία.

Βοηθά στο SEO

 Τα SEO κείμενα θα σου αποφέρουν επισκεψιμότητα και ένας SEO specialist copywriter αποτελεί δυνατό χαρτί για κάθε επιχείρηση.

Ξέρει να κάνει έρευνα, να βρίσκει λέξεις-κλειδιά, να κατανοεί το κοινό-στόχο, να στηρίζεται στο feedback που παίρνει από τον ιδιοκτήτη και τους άλλους Subject Matter Experts της εταιρείας (δηλαδή τους ειδικούς πάνω στο κάθε θέμα για το οποίο γράφει), να απαντά στις πραγματικές απορίες των χρηστών και να αποδίδει την ουσία μιας εταιρείας με τρόπο κατανοητό στους χρήστες.

Σε παίρνει να τον αγνοήσεις;

Τα SEO κείμενα θα σου αποφέρουν επισκεψιμότητα

Πώς να βρεις επαγγελματίες copywriter για την ιστοσελίδα σου;

Σκέφτεσαι να αναλάβεις την κειμενογράφηση της ιστοσελίδας σου μόνος; Ενώ αυτή η ιδέα φαίνεται προσιτή, η εμπιστοσύνη σε έναν SEO specialist copywriter μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά. Οι έμπειροι κειμενογράφοι διαθέτουν την τεχνική και τις γνώσεις για να κατανοήσουν το κοινό σου και να δημιουργήσουν ελκυστικό περιεχόμενο που θα αυξήσει την επισκεψιμότητα του website σου. Έτσι, η βοήθεια επαγγελματιών διασφαλίζει ότι το μήνυμά σου θα φτάσει στο target group σου με τον σωστό τρόπο. Ανάθεσε το μέλλον της επιχείρησής σου στους ειδικούς. Μάθε πώς ένας επαγγελματίας κειμενογράφος για site μπορεί να ενισχύσει τη διαδικτυακή προβολή της επιχείρησής σου.

Συχνές Ερωτήσεις

Ποιο είναι το κόστος κειμενογράφησης;

Το κόστος της συγγραφής κειμένων εξαρτάται από τις ανάγκες σου. Ανάλογα με το είδος της κειμενογράφησης που χρειάζεσαι, όπως άρθρα, διαφημίσεις ή άλλα κείμενα, η τιμή μπορεί να διαφέρει. Συζήτησε τις λεπτομέρειες με έναν ειδικό για να λάβεις μια προσφορά.

Ποια είναι τα συνηθισμένα λάθη που γίνονται στο digital copywriting;

Τα συνήθη λάθη σε κείμενα για ιστοσελίδες περιλαμβάνουν τη χρήση υπερβολικά σύνθετης γλώσσας, την έλλειψη σαφούς μηνύματος και την αγνόηση των αναγκών του κοινού.

Πώς μπορώ να βοηθήσω έναν copywriter;

Για να βοηθήσεις έναν κειμενογράφο να δημιουργήσει εξαιρετικό περιεχόμενο:

  • Δώσε πληροφορίες για το κοινό σου
  • Δώσε παραδείγματα για το ύφος και τον τόνο των κειμένων που θέλεις
  • Ενημέρωσέ τον για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου (μην ξεχνάς ότι εσύ είσαι ο ειδικός επί του θέματος, ένας content writer μπορεί να γράψει για δεκάδες θέματα που δεν γίνεται να γνωρίζει σε βάθος!)
  • Άφησέ τον να κάνει τη δουλειά του

Μπορώ να χρησιμοποιήσω AI για copywriting;

Ναι, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) μπορεί να είναι χρήσιμο εργαλείο στο copywriting, κυρίως για ερευνητικούς σκοπούς. Ωστόσο, η δημιουργικότητα και η εμπειρία των ανθρώπων είναι ουσιώδεις για την παραγωγή πρωτότυπου και πειστικού περιεχομένου που αλληλεπιδρά με το κοινό. Συνεπώς, η χρήση της AI στο copywriting πρέπει να συνδυάζεται με τις ανθρώπινες δεξιότητες για καλύτερα αποτελέσματα.

Αξίζει να προσλάβω copywriter;

Ναι, αξίζει να προσλάβεις έναν copywriter για την επιτυχία της επιχείρησής σου. Η επένδυση σε έναν εξειδικευμένο copywriter επιστρέφει υψηλή αξία και σε βοηθάει να πετύχεις τους στόχους σου και να διατηρήσεις την ανταγωνιστικότητά σου στον ψηφιακό χώρο.

Επιδότηση ΕΣΠΑ
ESPA